Nihayet verilen bir mühlet kul için şiardı
Düşüne bilmek için aklın ve idrakin ilim şadına ram olması elhak kalp için fermandı
Neden nefs her şart ve cenahta tedrisata tabi olan maksattı, aşk ihsan için ne ülvi fırsattı
Vaaz edilen ne varsa, kalbi ve ruhi olmaktan uzaklaştıran naralarsa, kul için nazar-ı azaptı



Konuşmak için asla konuşma, feyzden uzaklaşma
Kalbin ve ruhun için elzem olan sadrın ne olduğunu aşkın ve vecdin sukutuyla anla
İnsan kandır, candır, nazardır, firaktır, en mütekamil sanattır, lakin aşk nazarında başkadır
Hesap cennet ve cehennem için anılan manadan uzaktır, hak rızası için muhabbet şahikadır



Korku azaptır, kalbin hazlanmadığı hissiyattır
Akıl ve izan bu duygulardan emin olmak için ne ulvi bir fırsattır, kalbi nazar farktır
Edeb lahzasında mündecap olmak maksattır, sevda hasretin kazasıdır, rızay-ı aşk için vardır
Yoksa hayat ne yalandır, ne hülyalara daldıran seraptır aklın ve idrakine aşk hak ile cenahtır



Derviş vecdin eşiğinde edeb-i aşkı nefeslenir
Gönlü meşke hasredilmiş, iradeden vazgeçmiş durumdadır, maşuku için ecir içindedir
Ne derlerden, keşkelerden uzak haldedir, uzlet farkını aşkın lahzasında nefeslenen badiredir
Ölümle içiçedir, dirilişin ve silkinişin hak için elzem olduğunu hissedendir, o aşk-ı hasendir




Lisan-ı halimden sudur edenlere gücenme
Öncelikle elhak fakirim, nitelik ve ehliyet manasında çulsuzum o nazarla hisset ve dinle
Nefesin azizliğini nefsanilik için tüketme, susukun ve buruk melalimin hicranı elan seninle
Beşer insan olmak için vardır, ihsan hali kulun kalbinde takvayı aşkı yaşamak sanattır ecirle




Mustafa CİLASUN