recm konusu ve ateistler ne diyor bakalim

webdogu ´isimli üyeden Alıntı ↑...



  1. Alt 12-07-2008, 16:42 #11
    Metin mete Mesajlar: 547
    webdogu´isimli üyeden Alıntı
    Selam,

    Recm, Kuran'da bulunmayan, kökeni ve Islam'a aitligi bile -zan- ile baglanan, zamaninda uygulanmisligi ya yahudilere ki onlarin kitablarinda farzdir ve kendisine gelen yahudilere kendi kitablarindan hükmetmesi geregi uygulattigi bir kanundur, Kuran bunun cezasini Nur suresinde vermistir, neden bunun icin -saglam bir bilgiye dayanmadan- sahiplenerek Kuran inkarcilarina koz veriyorsunuz ki..?

    Recm konusunu cok güven duydugunuz alimler yerine kendiniz arastirdiniz mi? Bir keçinin insafina mi kalmistir sözde recm ayeti? Dedigimi bilgisi olan anlamistir, gerekirse acalim da.. O alimleri de sonucta birileri bize aktariyor.. Eger biz düsünme muhakeme etme anlama kabiliyetinden yoksun bir yaratiksak insan olarak, Kuran'in bize indirilip oku anla uygula denmesinin esprisi nedir?

    Kitabindan ödev veren ama onu anlasilmaz kilan sadist bir yazar midir ALLAH, yoksa gayet anlasilir bir kitabi anlama kitligi ceken düsük zekali insanlara ödev veren psikopat bir yazar midir, hangisi sizce? Hiçbirisi elbette..

    Recm konusunda geleneksel bize -ögretilmiş- düsünceler dogrultusunda savunacak arkadaslar varsa tartismaya ve bildiklerimi paylasmaya hazirim.. Yeter ki dogru bilgi olsun..

    Recm, Kuran'la, Islam'la alakasi olmayan, tamamen -israiliyat- kökenli, yani yahudilerin düsman kesiminin "dinlerini yok edemedik kendimizinkine benzetelim- kampanyasinin ürünlerinden sadece biridir, roma bile yükselisini yenemedigi hristiyanligin imparatorluk ve hatta sarayinin icine girmesine ancak bu sekilde izin vermistir, onu özünden reforme edip eski dinine benzeterek!..

    Ilk ayeti "Oku!" olan bir kitaba inanmis insanlariz, kiymetini ve anlamini bilelim..

    Selametle..


    Kuranin icinde öyle bir beyyine olmadigini biliyoruz ama su Keci muhabbeti oldukca ilginc.Bak Kerim ayeti hemen yapistirdi?


    Alinti Alptraum..
    Alıntı:
    “Şüphesiz ki, Kur’an’ı biz indirdik ve onu koruyana da biz olacağız” (Hicr, 15/9)

    Bu ayet dahi konuyu teshir etme babindan acik bir beyyinedir sanirim...


  2. Alt 12-07-2008, 16:49 #12
    Metin mete Mesajlar: 547
    alptraum´isimli üyeden Alıntı
    Yine ateist sitelerinden derlenen bir makale konusu da recm konusudur buyrun

    Her ne kadar Kuran'da, insanlık dışı bir uygulama olan RECM geçmiyorsa da, RECM resmen İslam hukukunda (Şeri hükümlerde) bulunmaktadır.

    Recm'in aşağıdaki sözlerden nesh edilip, hükmünün baki olduğu iddia edilmekteymiş;

    'Es-şeyhu ve'sseyhatu izazeneya fercumü hüma...'

    İslam dünyasında yuzyıllardan beri uygulanan recm, gerçekte İslam'a Yahudi'lerden geçmiştir. İslam öncesi Arap'larda recm cezası bulunmamaktadır. Bu ceza, Yahudi uygulamalarını ve Tevrat'i iyi bilen Muhammed tarafından Arap toplumuna kazandırılmıştır. Yahudilerin bile çok zaman önce bıraktığı bu ceza, gelişmiş modern(?) bazı İslam ülkelerinde halen uygulanmaktadır. Yani recm, diğer bir uhrevi dinden sorgulamadan alınmış ilkel bir ceza yöntemidir.

    .


    Allahin Alemlere Rahmet Resulüne(Selam Resul/Resullere olsun)Yapilan bu iftira nedeni ile önce onu tenzih ederim sonrasinda ise Resulün(Selam Resul/Resullere olsun) bu gibi iftiralardan beri oldugunu yine Kuranda bulmanin mümkün oldugunu Kurani yalanlayanlarin ise Kurani Kulak arkasi ederek gercegin disinda böyle ithamlarda bulundugunu Resule(Selam Resul/Resullere olsun) atilan böyle iftiralarda yapilmasi gereken Kurani anlatmaktir.Yani var olmayani savunmak dahada vahimdir sanirim...

  3. Alt 12-07-2008, 16:54 #13
    Metin mete Mesajlar: 547
    alptraum´isimli üyeden Alıntı
    Hocam aslinda recm e tek Kuran(tabirini anca böyle buldum affedin) diyen kardeslerimizde inanmiyor konuyu o acidanda degerlendirebiliriz



    Gercegin disi ne derece dogrudur istersen ayetle cevap hakkimi kullanayim?


    10:32


    İşte bu Allah'tır sizin Hak Rabbiniz. Hak'tan sonra sapıklıktan başka ne kalır ki? Peki, nasıl oluyor da yüz geri döndürülüyorsunuz?

  4. Alt 12-08-2008, 17:40 #14
    alptraum Mesajlar: 38.107
    Blog Başlıkları: 28
    Peki islam devletlerinde ne gibi ceza uygulanmistir? Ya da bu ceza sistemi ne ve nasil olmalidir?

  5. Alt 12-08-2008, 21:07 #15
    Metin mete Mesajlar: 547
    alptraum´isimli üyeden Alıntı
    Peki islam devletlerinde ne gibi ceza uygulanmistir? Ya da bu ceza sistemi ne ve nasil olmalidir?



    Atalar yanlis yaptiysa bizim yapma gibi bir zorunlulugumuz varmi?

    33:67

    Yine şöyle diyecekler:Ey Rabbimiz! Biz önderlerimize ve büyüklerimize itaat ettik de bizi yoldan saptırdılar.

    12:40

    Siz Allahı bırakıp; sadece sizin ve atalarınızın taktığı birtakım isimlere (düzmece ilâhlara) tapıyorsunuz. Allah, onlar hakkında hiçbir delil indirmemiştir. Hüküm ancak Allaha aittir. O, kendisinden başka hiçbir şeye tapmamanızı emretmiştir. İşte en doğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.

    45:6

    İşte bunlar, Allahın âyetleridir. Onları sana gerçek olarak okuyoruz. Artık Allahtan ve Onun âyetlerinden sonra hangi söze inanacaklar?

    Ayet gayet apacik degilmi?

    24:1

    Bu, bizim indirdiğimiz ve (hükümlerini) farz kıldığımız bir sûredir. Düşünüp öğüt almanız için onda apaçık âyetler indirdik.

    24:2

    Zina eden kadın ve zina eden erkekten her birine yüzer değnek vurun. Allaha ve ahiret gününe inanıyorsanız, Allahın dini(nin koymuş olduğu hükmü uygulama) konusunda onlara acıyacağınız tutmasın. Müminlerden bir topluluk da onların cezalandırılmasına şahit olsun.

    Akla davet Fitrata davettir Insallah...

    10:100

    Allahın izni olmadıkça, hiçbir kimse iman edemez. Allah, azabı akıllarını (güzelce) kullanmayanlara verir.

  6. Alt 12-09-2008, 00:59 #16
    alptraum Mesajlar: 38.107
    Blog Başlıkları: 28
    Ben bunun cezai sistemini sormustum. Yani bir sekilde islam ahirette cezanin siddetini belirten ayetler ile anlatmis fakat Dünyadaki cezasi ne olmalidir?

  7. Alt 12-09-2008, 01:26 #17
    webdogu Mesajlar: 8
    Alıntı:
    Recm ile alakali nur suresinde herhangi bir ceza verilmistir ama bunu gelenekci müslümanlar göremiyor mu demek istiyorsunuz?

    Bence en güzeli ayeti buraya kopyalamaniz ve o ayet üzerinde konusmamiz yararli olur. Ayrica bu keci izahatinide tam anlayamadim sizce söylediginiz cümle ile su asagidaki ayet arasinda ne kadar büyük bir anlasmazlik var degil mi?

    Sevgili alptraum kardesim,

    Mesele sudur, Kuran nedir, gecerliligi ve etki alani nereye kadardir, bir konudaki hükmüne nasil bakmalidir vs.. Kuran'da er-Rahman, zina eylemini yapanlar hakkinda bir hüküm belirtmistir ve o hüküm recm degildir, recm Kuran'da hic bir sekilde ne gecer ne de ima edilir, o okuyup da göremeyenlerin peslerinden gittikleri büyüklerini mukallitce izlemeleri ne denli bir büyük etki yaratmaktadir ki, ALLAH'in vermis oldugu hüküm, yetersiz midir, eksik midir yoksa hükmü mü kalkmistir.. Buyurun Kuran'daki tüm zina hükümleri..

    24:2 Zina eden kadın ve erkeğin her birine yüz celde vurunuz. ALLAH'a ve ahiret gününe inanıyorsanız, onlara olan acıma duygunuz ALLAH'ın yasasını uygulamakta size engel olmamalı. İnananlardan bir grup onların cezalandırılma işlemine tanık olsun.

    4:15 Kadınlarınızdan fuhuş yapanlara karşı içinizden dört tanık getirin. Tanıklık ederlerse, onları, ölünceye veya ALLAH onlara bir yol açıncaya kadar evlerde tutun.

    4:16 Sizden zina işleyen çifti cezalandırın. Tevbe edip düzelirlerse onlardan vazgeçin. ALLAH yönelişleri kabul edendir, Rahim'dir.

    Nur suresinde ALLAH diyor ki, zina etmiş kadin ve erkegin cezasi yüz celde vurarak toplumsal kinama ile psikolojik ayiblamadir. ALLAH hükmünü koymustur.

    Nisa suresindeki 15 ve 16. ayetleri de yazdim cünkü Kuranda zina ile ilgili diger iki ayet de budur. 15 ve 16. ayetlerle ilgili bir cok bilgin ve inananla paralel düsündügüm üzere sizin de dikkatinizi cekmek istiyorum.

    Dikkat ederseniz Nur suresinde zina eden erkek ve kadin olarak hüküm veriyor ALLAH, yani zaniler erkek ve kadin, bir erkek ve kadin zina yaptigindaki cezasi budur. 15inci ayetde kadinlarinizdan, 16inci ayette ise sizden (yani erkeklerden) fuhus yapanlari kapsiyor, bu ayetler Nur suresinden farkli olarak zanilerin erkek ya da kadin olmasi, yani erkek-erkek kadin-kadin seklinde homoseksüellerin zinasini kastediyor olmasi daha mantikli gelmektedir. Diger bir düsünce itibari ile, zina aninda yakalanmalari degil de zinakar yani devamli dost hayati yasayan bir kadin veya erkegin zina etme ani disinda dört sahitle birlikte uygulanmasi gereken cezasi kastetmektedir.

    Her sekilde tek fark kadinlarinizdan zina edenlere dört tanik olmasi halinde onlari tevbe etmeleri ve zani olmayacaklarina dair mahkemeye yemin vermeleri halinde serbest birakilmasi aksi halde müebbete kadar süren bir hapis cezasi öngörmesidir. Burada el-Alim, zina isnadi altinda kadinlarin daha cok veya kötü niyetle kalmasi sebebiyle sahit kosulunu öne sürmesidir.

    Bana birisi desin ki, ALLAH hükmünü indirmiştir, koruduguna inandigimiz Kuran'da yerlestirmistir, fakat ALLAH'tan mühür ve icazet almiş! alimlerimiz ALLAH'in elcisinden onlarca yil sonra yazilmiş hadisler ile ALLAH'in ayetini hükümsüz kilabilmektedir! Nitekim burada olan da bir cok durumdaki gibi budur.

    Keçi ayeti de nedir diye sormustunuz. Izah edeyim, öncelikle size şunu düşünerek okumanizi objektifce lütfen rica edecegim. Benim bu basliga recmi savunan geleneksel cizgideki bir müslüman olarak katildigimi ve delil olarak da bu hadisi sundugumu düsünün, ki o zaman alimlerin kabul ettiklerini söyleyip mezheb kitablarina alinan bu hadisi hic sorgulamayacaktiniz bile. Simdi söz konusu bunu yazan recmi Kuran'a isnat etmeyen birisi oldugunda sabit fikirli olup hadisi de sorgulayacaksiniz.

    --

    Recm konusunda hükmü devam eden, fakat Kur'an ayeti olarak okunması neshedilen bir ayet de nakledilir. Abdullah b. Abbas (r. anhümâ), Hz. Ömer'in minberde şöyle dediğini rivâyet etmiştir. "Cenab-ı Allah Muhammed (s.a.s)'i hak ile göndermiş ve O'na Kitab'ı indirmiştir. Recm ayeti de O'na indirilen ayetlerden idi. Biz bu ayeti okuduk, ezberledik ve anladık. Resulullah (s.a.s) recmi uyguladı, ondan sonra biz de uyguladık". Korkarım, zaman geçince bir kisim fasiklar çıkıp "Biz Allah'ın kitabında recmi bulamıyoruz" der ve Allah'ın indirdiği bir farzı terkederek sapıklığa düşerler. Şüphesiz recm, Allah'ın kitabında, evli olmak, şahit, gebelik veya ikrar bulunmak şartıyla, zina eden kimse aleyhine bir haktır" (Müslim, Hudûd, 15).

    Hz. Ömer'in sözünü ettiği okunuşu mensuh ayet şudur: "İhtiyar erkekle ihtiyar kadın zina ederlerse, onları recmedin" (Mâlik, Muvatta', Hudûd 10; İbn Mâce, Hudûd, 9; Ahmed b. Hanbel, V, 132, 183). Hz. Ömer'in recmi, Medine minberinden ilân etmesi, içlerinde bir çok sahabe bulunan cematten hiç birinin buna karşı çıkmaması, recmin sabit olduğunu gösterir (Sahih-i Müslim Tercüme ve Şerhi, Ahmed Davudoğlu, İstanbul 1978, VIII, 350). es-Serahsî (ö. 490/1097). Ömer (r.a)'in şöyle dediğini nakleder:

    "Eğer insanlar, Ömer Allah'ın Kitabına ilave yaptı demeyecek olsalar, "ihtiyar erkekle ihtiyar kadın zina ettikleri..." ifadesini Mushaf'ın haşiyesine yazardım" (es-Serahsî, el-Mebsût, Beyrut 1398/1978, IX, 37).

    Aişe (r.ah) nakleder: "Recm ve büyüklerin on defa süt emzirmesi (nin süt kardeşliği oluşturacağı) hususundaki ayetler benim yatağımın altında bulunan bir sayfa üzerinde yazılı idi. Peygamber vefat edince Peygamber'in vefatıyla meşgul olduk da keçi gelip onları yedi."
    Dar-e Kutni, c.4, s.105, İbn-i Mâce, c.1, s.625

    Mubarek kecinin yedigi ayetler recm ile ilgili idi. Ayse, muslim ve tirmizinin bize aktardigi hadislerde bu ayetlerin varligindan soz etmistir;

    Aişe(r.ah) derki Peygamber(s) vefat edinceye kadar Recm ayeti okunurdu.
    Muslim c. 4. s. 167, Tirmizî, c.2, s.309

    Omer duruma mudahale etmek istemis, fakat "Allah'in sozunu degistirdi" ya da "Allah'in sozu ustune soz ekledi" diyeceklerinden korkup caresiz kalmisti.

    "Keçinin yemesi sonucu Kuran'dan çıkan taşlama ayetini Ömer Kuran'a tekrar sokmak istedi; ancak halkın dedikodusundan korktuğu için cesaret edemedi"
    (Buhari 53/5; 54/9; 83/3; 93/21; Muslim, Hudud 8/1431; Ebu Davut 41/1; Itkan 2/34).


    kaynak: Samil Islam Ansiklopedisi

    --

    Hz. Ömer'in kastettigi fasiklar biz olsa gerek.. Biz ne fasikiz ki böyle ALLAH'in kitabi konusunda münafik Kuran düsmanlarina aldanmamak icin gerekirse fasik olmayi kabul ediyoruz. Elbette Hz. Ömer'i böyle bir söz naklettiginden tenzih ederim.

    Benim inandigim halife Ömer, Kuran'a ayet eklemeyi aklindan geçirecek kadar sasirmis birisi, ne de ALLAH, insanliga bir rehber olarak indirip koruyacagini vaad ettigi kitabini bir keciden korumaya aciz. Söyleyin, resmi gelenekci Islam tarafindan onayli alimlerin her koydugunu tartismadan sorgulamadan alanlarimiz varsa, simdi mantiklarina mi yenik düsecekler, yoksa bunlari da alacaklar mi?

    Peygamberin zina edenlere Kuran tamamlandiktan sonra da recm cezasini uyguladigini, bunu da ayni kitablardaki hadislerden kaynak alanlara sormak istiyorum, bu hadisleri de recm konusunda birbirini tamamlar şekilde alacaksaniz savunmaya devam edin, ya da ALLAH'in eksizsiz, zansiz, celiskisiz -herseyi saydigini- -akil sahiplerine ve okuyanlara bir ögüt oldugunu söyledigi- kitabina sarilip bu celiskilerden ve mantiksizliklardan kendinizi siyiracak misiniz?

    Hala gelenekci Kuran dişi ögretilerden getirmek isteyen varsa tartismaya devam etmek isterim, belki eksik olan biziz, ögüt aliriz. Gerçek, her zaman sorgulayan ve bilenindir.

    Sözünüzün sonunda her mezheb recm konusunda hem fikirdir demissiniz son olarak. Cevabim son derece kisa ve basittir, Kuran'in önüne cekilen setler, insan rivayetiyle sözüyle hükümsüz kilinan Yaratici rivayeti ayetler, daha Peygamber son nefesini vermisken münafik olanlarin maskelerinin düstügü iktidar kavgasina giren bir ümmet ve bu kaosta ALLAH'in dini ve Peygamberin mirasinin bile cikarlara alet edilmeye calisildigi bir tarih, birinin dedigi digerinden farkliyken yine de hak olabilen ama Kuran'daki hükmü kaldirir ya da degistirirken hakligi tartisilmayan... daha cok uzar, hem fikir olan mezheblerse, o mezheblerin gözümde hic bir degeri yok.. Ben ALLAH'in Elçisinin mezhebinde kalmayi tercih ederim..

    ALLAH mi kitabiyla acizdi tüm ümmetin bir sekilde amel edecegi bir kitab indirmekten, Peygamberin oldugu söylenen sözler tamamlayacak degil mi? Ne hikmetse Peygamberin söyledigi söylenen cilt cilt hadislerden de bir türlü noktasi noktasina bir mezheb olusmamis, en kisa örnekle birisi denizden babam ciksa yerim derken digeri tersini söylemiş, fakat yine de ikisi hak olmuş, cünkü ikisinin de kaynaklari o ciltler.. Furkan-i Kerim dururken, binlerce farkli rivayetlerin aktarildigi hic bir ilahi hükmü mührü olmayan iktidar sigortali kitablarla buraya kadar mi geliyoruz? Rahman suresinde tekrar tekrar tekrarlanan o ifadeyi tekrar düsünmenizi isterdim, lütfen üşenmeyip bir siteden Rahman suresini açin ve okuyun, ALLAH'in cagrisini işitin, biz bu kitabi ögüt alip düsünmeniz icin indirdik, ögüt alan yok mu?

    Feodal ilkel zihinleri, sümerlerden yahudilere kadar uzanmiş bir gelenege karsi, ALLAH ve Elçisinin getirdigi sosyal manevi büyük devrimleri sindiremeyecek kadar bilinc atlama özürlü, -biz atalarimiz neyi getirdiyse onu savunuruz- diyenlerin.. Sizin icin degeri var mi?

    Konu webdogu tarafından (12-09-2008 Saat 01:48 ) değiştirilmiştir.
    Metin mete bunu beğendi.
  8. Alt 12-09-2008, 13:19 #18
    Metin mete Mesajlar: 547
    alptraum´isimli üyeden Alıntı
    Ben bunun cezai sistemini sormustum. Yani bir sekilde islam ahirette cezanin siddetini belirten ayetler ile anlatmis fakat Dünyadaki cezasi ne olmalidir?


    Özellikle Nur suresi 1 de oraya aldimki?Hemde filan yerden kopyalamis demeyesin diye Diyanet cevirisi kullanmisim;

    24:1

    Bu, bizim indirdiğimiz ve (hükümlerini) farz kıldığımız bir sûredir. Düşünüp öğüt almanız için onda apaçık âyetler indirdik.

    24:2

    Zina eden kadın ve zina eden erkekten her birine yüzer değnek vurun. Allaha ve ahiret gününe inanıyorsanız, Allahın dini(nin koymuş olduğu hükmü uygulama) konusunda onlara acıyacağınız tutmasın. Müminlerden bir topluluk da onların cezalandırılmasına şahit olsun.

    Zina edenlere karsi Ayetin birincisinde ne diyor?Indirdigimiz ve farz(Yani yasa)Kildigimiz bir suredir.Ikincisinde ise direk yasayi aciklarken simdi kalkalim Bu ayet yetmedi(Ayni Musanin Kavmi gibi;Sigir kesmek emredilince sormaya basladilar;Rengi yasi gözü gibi)Ihtiyarmi gencmi?Evlimi bekarmi?Esirmi Hürmü?Ya kardesim ayet gayet acik degilmi Allah icin söyle?Hangi ceviriyi okursan oku:...Yine diyorumki Hak yolcusunun yapacagi tek sey Sürüye girdimi ilk yakaladigi Sigiri yere devirip kesmektir,Detay Allahin ayeti disina cikmakla ayni anlam tasirki insani Tagut tan baskasi ile muhattab etmez...

    webdogu bunu beğendi.
  9. Alt 12-09-2008, 18:15 #19
    alptraum Mesajlar: 38.107
    Blog Başlıkları: 28
    webdogu´isimli üyeden Alıntı
    Sevgili alptraum kardesim,

    Mesele sudur, Kuran nedir, gecerliligi ve etki alani nereye kadardir, bir konudaki hükmüne nasil bakmalidir vs.. Kuran'da er-Rahman, zina eylemini yapanlar hakkinda bir hüküm belirtmistir ve o hüküm recm degildir, recm Kuran'da hic bir sekilde ne gecer ne de ima edilir, o okuyup da göremeyenlerin peslerinden gittikleri büyüklerini mukallitce izlemeleri ne denli bir büyük etki yaratmaktadir ki, ALLAH'in vermis oldugu hüküm, yetersiz midir, eksik midir yoksa hükmü mü kalkmistir.. Buyurun Kuran'daki tüm zina hükümleri..

    24:2 Zina eden kadın ve erkeğin her birine yüz celde vurunuz. ALLAH'a ve ahiret gününe inanıyorsanız, onlara olan acıma duygunuz ALLAH'ın yasasını uygulamakta size engel olmamalı. İnananlardan bir grup onların cezalandırılma işlemine tanık olsun.

    4:15 Kadınlarınızdan fuhuş yapanlara karşı içinizden dört tanık getirin. Tanıklık ederlerse, onları, ölünceye veya ALLAH onlara bir yol açıncaya kadar evlerde tutun.

    4:16 Sizden zina işleyen çifti cezalandırın. Tevbe edip düzelirlerse onlardan vazgeçin. ALLAH yönelişleri kabul edendir, Rahim'dir.

    Nur suresinde ALLAH diyor ki, zina etmiş kadin ve erkegin cezasi yüz celde vurarak toplumsal kinama ile psikolojik ayiblamadir. ALLAH hükmünü koymustur.

    Nisa suresindeki 15 ve 16. ayetleri de yazdim cünkü Kuranda zina ile ilgili diger iki ayet de budur. 15 ve 16. ayetlerle ilgili bir cok bilgin ve inananla paralel düsündügüm üzere sizin de dikkatinizi cekmek istiyorum.

    Dikkat ederseniz Nur suresinde zina eden erkek ve kadin olarak hüküm veriyor ALLAH, yani zaniler erkek ve kadin, bir erkek ve kadin zina yaptigindaki cezasi budur. 15inci ayetde kadinlarinizdan, 16inci ayette ise sizden (yani erkeklerden) fuhus yapanlari kapsiyor, bu ayetler Nur suresinden farkli olarak zanilerin erkek ya da kadin olmasi, yani erkek-erkek kadin-kadin seklinde homoseksüellerin zinasini kastediyor olmasi daha mantikli gelmektedir. Diger bir düsünce itibari ile, zina aninda yakalanmalari degil de zinakar yani devamli dost hayati yasayan bir kadin veya erkegin zina etme ani disinda dört sahitle birlikte uygulanmasi gereken cezasi kastetmektedir.

    Her sekilde tek fark kadinlarinizdan zina edenlere dört tanik olmasi halinde onlari tevbe etmeleri ve zani olmayacaklarina dair mahkemeye yemin vermeleri halinde serbest birakilmasi aksi halde müebbete kadar süren bir hapis cezasi öngörmesidir. Burada el-Alim, zina isnadi altinda kadinlarin daha cok veya kötü niyetle kalmasi sebebiyle sahit kosulunu öne sürmesidir.

    Bana birisi desin ki, ALLAH hükmünü indirmiştir, koruduguna inandigimiz Kuran'da yerlestirmistir, fakat ALLAH'tan mühür ve icazet almiş! alimlerimiz ALLAH'in elcisinden onlarca yil sonra yazilmiş hadisler ile ALLAH'in ayetini hükümsüz kilabilmektedir! Nitekim burada olan da bir cok durumdaki gibi budur.

    Keçi ayeti de nedir diye sormustunuz. Izah edeyim, öncelikle size şunu düşünerek okumanizi objektifce lütfen rica edecegim. Benim bu basliga recmi savunan geleneksel cizgideki bir müslüman olarak katildigimi ve delil olarak da bu hadisi sundugumu düsünün, ki o zaman alimlerin kabul ettiklerini söyleyip mezheb kitablarina alinan bu hadisi hic sorgulamayacaktiniz bile. Simdi söz konusu bunu yazan recmi Kuran'a isnat etmeyen birisi oldugunda sabit fikirli olup hadisi de sorgulayacaksiniz.

    --

    Recm konusunda hükmü devam eden, fakat Kur'an ayeti olarak okunması neshedilen bir ayet de nakledilir. Abdullah b. Abbas (r. anhümâ), Hz. Ömer'in minberde şöyle dediğini rivâyet etmiştir. "Cenab-ı Allah Muhammed (s.a.s)'i hak ile göndermiş ve O'na Kitab'ı indirmiştir. Recm ayeti de O'na indirilen ayetlerden idi. Biz bu ayeti okuduk, ezberledik ve anladık. Resulullah (s.a.s) recmi uyguladı, ondan sonra biz de uyguladık". Korkarım, zaman geçince bir kisim fasiklar çıkıp "Biz Allah'ın kitabında recmi bulamıyoruz" der ve Allah'ın indirdiği bir farzı terkederek sapıklığa düşerler. Şüphesiz recm, Allah'ın kitabında, evli olmak, şahit, gebelik veya ikrar bulunmak şartıyla, zina eden kimse aleyhine bir haktır" (Müslim, Hudûd, 15).

    Hz. Ömer'in sözünü ettiği okunuşu mensuh ayet şudur: "İhtiyar erkekle ihtiyar kadın zina ederlerse, onları recmedin" (Mâlik, Muvatta', Hudûd 10; İbn Mâce, Hudûd, 9; Ahmed b. Hanbel, V, 132, 183). Hz. Ömer'in recmi, Medine minberinden ilân etmesi, içlerinde bir çok sahabe bulunan cematten hiç birinin buna karşı çıkmaması, recmin sabit olduğunu gösterir (Sahih-i Müslim Tercüme ve Şerhi, Ahmed Davudoğlu, İstanbul 1978, VIII, 350). es-Serahsî (ö. 490/1097). Ömer (r.a)'in şöyle dediğini nakleder:

    "Eğer insanlar, Ömer Allah'ın Kitabına ilave yaptı demeyecek olsalar, "ihtiyar erkekle ihtiyar kadın zina ettikleri..." ifadesini Mushaf'ın haşiyesine yazardım" (es-Serahsî, el-Mebsût, Beyrut 1398/1978, IX, 37).

    Aişe (r.ah) nakleder: "Recm ve büyüklerin on defa süt emzirmesi (nin süt kardeşliği oluşturacağı) hususundaki ayetler benim yatağımın altında bulunan bir sayfa üzerinde yazılı idi. Peygamber vefat edince Peygamber'in vefatıyla meşgul olduk da keçi gelip onları yedi."
    Dar-e Kutni, c.4, s.105, İbn-i Mâce, c.1, s.625

    Mubarek kecinin yedigi ayetler recm ile ilgili idi. Ayse, muslim ve tirmizinin bize aktardigi hadislerde bu ayetlerin varligindan soz etmistir;

    Aişe(r.ah) derki Peygamber(s) vefat edinceye kadar Recm ayeti okunurdu.
    Muslim c. 4. s. 167, Tirmizî, c.2, s.309

    Omer duruma mudahale etmek istemis, fakat "Allah'in sozunu degistirdi" ya da "Allah'in sozu ustune soz ekledi" diyeceklerinden korkup caresiz kalmisti.

    "Keçinin yemesi sonucu Kuran'dan çıkan taşlama ayetini Ömer Kuran'a tekrar sokmak istedi; ancak halkın dedikodusundan korktuğu için cesaret edemedi"
    (Buhari 53/5; 54/9; 83/3; 93/21; Muslim, Hudud 8/1431; Ebu Davut 41/1; Itkan 2/34).


    kaynak: Samil Islam Ansiklopedisi

    --

    Hz. Ömer'in kastettigi fasiklar biz olsa gerek.. Biz ne fasikiz ki böyle ALLAH'in kitabi konusunda münafik Kuran düsmanlarina aldanmamak icin gerekirse fasik olmayi kabul ediyoruz. Elbette Hz. Ömer'i böyle bir söz naklettiginden tenzih ederim.

    Benim inandigim halife Ömer, Kuran'a ayet eklemeyi aklindan geçirecek kadar sasirmis birisi, ne de ALLAH, insanliga bir rehber olarak indirip koruyacagini vaad ettigi kitabini bir keciden korumaya aciz. Söyleyin, resmi gelenekci Islam tarafindan onayli alimlerin her koydugunu tartismadan sorgulamadan alanlarimiz varsa, simdi mantiklarina mi yenik düsecekler, yoksa bunlari da alacaklar mi?

    Peygamberin zina edenlere Kuran tamamlandiktan sonra da recm cezasini uyguladigini, bunu da ayni kitablardaki hadislerden kaynak alanlara sormak istiyorum, bu hadisleri de recm konusunda birbirini tamamlar şekilde alacaksaniz savunmaya devam edin, ya da ALLAH'in eksizsiz, zansiz, celiskisiz -herseyi saydigini- -akil sahiplerine ve okuyanlara bir ögüt oldugunu söyledigi- kitabina sarilip bu celiskilerden ve mantiksizliklardan kendinizi siyiracak misiniz?

    Hala gelenekci Kuran dişi ögretilerden getirmek isteyen varsa tartismaya devam etmek isterim, belki eksik olan biziz, ögüt aliriz. Gerçek, her zaman sorgulayan ve bilenindir.

    Sözünüzün sonunda her mezheb recm konusunda hem fikirdir demissiniz son olarak. Cevabim son derece kisa ve basittir, Kuran'in önüne cekilen setler, insan rivayetiyle sözüyle hükümsüz kilinan Yaratici rivayeti ayetler, daha Peygamber son nefesini vermisken münafik olanlarin maskelerinin düstügü iktidar kavgasina giren bir ümmet ve bu kaosta ALLAH'in dini ve Peygamberin mirasinin bile cikarlara alet edilmeye calisildigi bir tarih, birinin dedigi digerinden farkliyken yine de hak olabilen ama Kuran'daki hükmü kaldirir ya da degistirirken hakligi tartisilmayan... daha cok uzar, hem fikir olan mezheblerse, o mezheblerin gözümde hic bir degeri yok.. Ben ALLAH'in Elçisinin mezhebinde kalmayi tercih ederim..

    ALLAH mi kitabiyla acizdi tüm ümmetin bir sekilde amel edecegi bir kitab indirmekten, Peygamberin oldugu söylenen sözler tamamlayacak degil mi? Ne hikmetse Peygamberin söyledigi söylenen cilt cilt hadislerden de bir türlü noktasi noktasina bir mezheb olusmamis, en kisa örnekle birisi denizden babam ciksa yerim derken digeri tersini söylemiş, fakat yine de ikisi hak olmuş, cünkü ikisinin de kaynaklari o ciltler.. Furkan-i Kerim dururken, binlerce farkli rivayetlerin aktarildigi hic bir ilahi hükmü mührü olmayan iktidar sigortali kitablarla buraya kadar mi geliyoruz? Rahman suresinde tekrar tekrar tekrarlanan o ifadeyi tekrar düsünmenizi isterdim, lütfen üşenmeyip bir siteden Rahman suresini açin ve okuyun, ALLAH'in cagrisini işitin, biz bu kitabi ögüt alip düsünmeniz icin indirdik, ögüt alan yok mu?

    Feodal ilkel zihinleri, sümerlerden yahudilere kadar uzanmiş bir gelenege karsi, ALLAH ve Elçisinin getirdigi sosyal manevi büyük devrimleri sindiremeyecek kadar bilinc atlama özürlü, -biz atalarimiz neyi getirdiyse onu savunuruz- diyenlerin.. Sizin icin degeri var mi?


    Simdi bu kecinin yedigi ayet rivayetini uzatmanin bir manasi yok. Külliyen yanlis oldugu besbelli ve bu ayetle sabit. Celiskileri bir bir siralamanin manasi yok cünkü bunu ayet olarak burada kabul eden yok. Bir digeri ise ceza hukuku...

    Simdi ceza hukukunu Tam anlamiyla tüm olabilecek herseye ayetlerle bunu göstermek imkansiz ve yetersiz kalir. Olusabilecek tüm katli sebepler ve bunlarin diger suclari Cumhur ulemanin uyguladigi ve islam devletlerinin bugüne kadar uyguladigi ortak kararda hareket etmek en uygunu olur cünkü ulul emre uymanin gerekliligi ayet ile sabittir.

    Dünyada olusabilecek tüm suclara ayetler ile hüküm koyamazsiniz. Lakin bugün anayasa hukuku tüzükler v.b. kitap kalinliklari ayrintilarla beraber sabittir. Umarim anlatilmak isteneni anlamissinizdir.

  10. Alt 12-09-2008, 20:29 #20
    Metin mete Mesajlar: 547
    alptraum´isimli üyeden Alıntı
    Simdi bu kecinin yedigi ayet rivayetini uzatmanin bir manasi yok. Külliyen yanlis oldugu besbelli ve bu ayetle sabit. Celiskileri bir bir siralamanin manasi yok cünkü bunu ayet olarak burada kabul eden yok. Bir digeri ise ceza hukuku...

    Simdi ceza hukukunu Tam anlamiyla tüm olabilecek herseye ayetlerle bunu göstermek imkansiz ve yetersiz kalir. Olusabilecek tüm katli sebepler ve bunlarin diger suclari Cumhur ulemanin uyguladigi ve islam devletlerinin bugüne kadar uyguladigi ortak kararda hareket etmek en uygunu olur cünkü ulul emre uymanin gerekliligi ayet ile sabittir.

    Dünyada olusabilecek tüm suclara ayetler ile hüküm koyamazsiniz. Lakin bugün anayasa hukuku tüzükler v.b. kitap kalinliklari ayrintilarla beraber sabittir. Umarim anlatilmak isteneni anlamissinizdir.


    Din belirli konularda yasasini yapmis,din disi olanlari mesela trafik kanunu gibi konularida insanlar kendileri yapacaktir mutlaka.Ama sunu unutmamak gerekirki Allahin yasasina yasa eklenemez yani belirtilen konuda Kuranda mevcut olan Dini bir konudur...


Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın

Bu soru sistemi, zararlı botlara karşı güvenlik için uygulamaya sunulmuştur. Bundan dolayı bu kısımı doldurmak zorunludur.