recm konusu ve ateistler ne diyor bakalim

Metin mete... biraz daha açıl bence... bizim farz bilidğimiz seninse kabul etmediğin şeyler daha var gibi geliyor bana... örtü/hicab da bunlardan bir tanesi olabilir mi diye aklıma geldi mesela şuan,hadis ...



  1. Alt 12-24-2008, 08:51 #51
    el_feta Mesajlar: 1.168
    Metin mete...

    biraz daha açıl bence...

    bizim farz bilidğimiz seninse kabul etmediğin şeyler daha var gibi geliyor bana...

    örtü/hicab da bunlardan bir tanesi olabilir mi diye aklıma geldi mesela şuan,hadis kabul etmeyenler tesettürün de sınırını zorluyorlar çünkü biliyorum.. ???

    Onun dışında bu bir tartışma evet...harareti bize kalmış artık..herkes bildiğini yazıyor...

    Tartışmayı uzatmak da ne kadar anlamlı şuan onu da bilmiyorum... Hadis önyargılı birinden hadisleri kabul etmesini beklemek. . .
    Sorularıma da cevap alamadığım yerler olmakla beraber...

    selam ve dua ile...

  2. Alt 12-24-2008, 13:32 #52
    Ziyaretci
    Henna Mesajlar: n/a




    Alıntı:
    sizin için asla kasdetmedim )

    Alıntı:
    yani bir baba evladına bir kere misal:ahmet arkadaşıyla para yüzünden kavga etti diyelim...babasıda uyardı...bu uyarısı sadece para konusu için mi dir yoksa her zaman kavga etmemesi üzeremidir???

    sürçi lisan etmekden kokuyorum,ne olur anlamaya çalışıyorum.yani savaş için söylendi ise diğer zaman ve konularda müslümanlar birbirine ters fikre düşmesini kapsamıcak mı...anlamıyorum ki.

    metin abi,yardımcı olmuyorsunuz hani...ben sadece kuran yorumlarınızı takip ediyorum.meal okurken benim düşüncemden farklı sizin getirdiğiniz anlamlardan..Kuran her anı her olayı kapsıyor!..sorum yalnızca budur.

    şimdi:en yakın örnek bu (enfal)ayetin üzerinde açıklayın...ilk okuduğumda ben çekişmenin günlük yaşamda hertürlü hoş olmayan uslupda fikir tartışması anladım...çekişmek, iki tarafın ayrı fikirde olup bir savunma biçimi ki sonuçda ayrılık bir tek düşüncede oluyor...bunun gibi ayetlerdeki kasıtları o zamanda olan olay ile mi sınırlı tutuyorsunuz...
    yineliyorum...sizin konuları bahsetmiyorum.dikkatimi çeken ayet yorumunuz oldu...

    "başka ekilde söyleyeyim hani: Allah ve resulu size ne verdiyse onu alın...ayetini sadece o anki ganimet malları olarak mı yorumluyorsunuz..

    şimdi umarım derdimi anlatabilmişimdir.

    ayetleri nasıl anlamak gerekiyor!

    neden farklı anlıyoruz?

    biri bana anlatsın? neden?

    selametle...



    Konu Henna tarafından (12-24-2008 Saat 13:35 ) değiştirilmiştir.
  3. Alt 12-25-2008, 01:24 #53
    Metin mete Mesajlar: 547
    el_feta´isimli üyeden Alıntı
    Metin mete...

    biraz daha açıl bence...

    bizim farz bilidğimiz seninse kabul etmediğin şeyler daha var gibi geliyor bana...

    örtü/hicab da bunlardan bir tanesi olabilir mi diye aklıma geldi mesela şuan,hadis kabul etmeyenler tesettürün de sınırını zorluyorlar çünkü biliyorum.. ???

    Onun dışında bu bir tartışma evet...harareti bize kalmış artık..herkes bildiğini yazıyor...

    Tartışmayı uzatmak da ne kadar anlamlı şuan onu da bilmiyorum... Hadis önyargılı birinden hadisleri kabul etmesini beklemek. . .
    Sorularıma da cevap alamadığım yerler olmakla beraber...

    selam ve dua ile...



    Konuya dönelim,Konu Recm.O nedenle cevap vermiyorum...

  4. Alt 12-25-2008, 02:10 #54
    Metin mete Mesajlar: 547
    BeKKe´isimli üyeden Alıntı








    metin abi,yardımcı olmuyorsunuz hani...ben sadece kuran yorumlarınızı takip ediyorum.meal okurken benim düşüncemden farklı sizin getirdiğiniz anlamlardan..Kuran her anı her olayı kapsıyor!..sorum yalnızca budur.

    şimdi:en yakın örnek bu (enfal)ayetin üzerinde açıklayın...ilk okuduğumda ben çekişmenin günlük yaşamda hertürlü hoş olmayan uslupda fikir tartışması anladım...çekişmek, iki tarafın ayrı fikirde olup bir savunma biçimi ki sonuçda ayrılık bir tek düşüncede oluyor...bunun gibi ayetlerdeki kasıtları o zamanda olan olay ile mi sınırlı tutuyorsunuz...
    yineliyorum...sizin konuları bahsetmiyorum.dikkatimi çeken ayet yorumunuz oldu...

    "başka ekilde söyleyeyim hani: Allah ve resulu size ne verdiyse onu alın...ayetini sadece o anki ganimet malları olarak mı yorumluyorsunuz..

    şimdi umarım derdimi anlatabilmişimdir.

    ayetleri nasıl anlamak gerekiyor!

    neden farklı anlıyoruz?

    biri bana anlatsın? neden?

    selametle...





    Sevgi deger Bekke,Konumuz bu degil ama söyle diyeyim;Benim bas örtüsü gibi bir takintim olmamasina ragmen mülahaza ederim am velakin;Kiz kardeslerimize her platforumda destek veririm.Anlatmak istedigimi anladinizmi bilemiyorum ama benim anladigim Konularin mülahazami?Tartismami oldugudur.

    O ayet hakkindaki düsüncemi degistirmiyor?Bir Islam yasasi olarak alirsaniz bu bir devletin ne yapmasi gerektigi konusunu aciklar bir cok devlet baskaninin uygulamasi olabilir.Ama Resulün burdaki davranisini ve Allahin neden böyle bir seyi özellikle belritmesi cok önemli;Ayrica orda sizin dediginiz gibi bir kelimede yok;


    Alıntı:
    Allah ve resulu size ne verdiyse onu alın..


    Haşr-6-7-8


    Ey inananlar! Onların mallarından, Allah'ın Peygamberine verdiği şeyler için siz ne at ve ne de deve sürdünüz; fakat Allah peygamberlerine, dilediği kimselere karşı üstünlük verir. Allah herşeye Kadir'dir.


    Allah'ın, fethedilen memleketler halkının mallarından Peygamberine verdikleri; Allah, Peygamber, yakınlar, yetimler, yoksullar ve yolda kalmışlar içindir; ta ki içinizdeki zenginler arasında elden ele dolaşan bir devlet olmasın. Peygamber size ne verirse onu alın, sizi neden menederse ondan geri durun; Allah'tan sakının, doğrusu Allah'ın cezalandırması çetindir.

    Allah'ın verdiği bu ganimet malları bilhassa; yurtlarından ve mallarından edilmiş olan, Allah'tan bir lütuf ve rıza dileyen, Allah'ın dinine ve Peygamberine yardım eden muhacir fakirlerindir. İşte doğru olanlar bunlardır.

    Yani olay sadece Allahin Resulüne verdigi ve sizin hic bir katkinizin olmadigi diyerek zaten olayi cözüyor,Tam bir sosyal devletin temeli atiliyorki bunu simdi siz desenizki Allahin Resulü bize Haram/Helal ediyor,bunu vicdanen iyi düsünmeniz gerekmektedir.Acaba Kuran bütünlügünde Allahin Alemlere Rahmet Resulü,böyle bir sey yapmismi bakmak gerek;


    Bir kere şu kabul edilmeli: Allah+Yakub'un dini YOK. Allah+Musa'nın dini YOK. Allah+İsa'nın dini YOK. Allah+Muhammed'in dini yok. Yalnız Allah'ın dini var o da İslam.

    Dinin yegane sahibi Allah'tır, onda Hüküm koyma yetkisi de yalnız ondadır.

    Peygamberler hüküm koyucu değil, hükmü iletici ve eksiksizce yerine getiricidirler. Kendi adlarına değil Allah adına iş yaparlar. Allah'ın haramlarını haram, helallerini de helal kılarlar. Kendi başlarına iş yapmazlar, yapamazlar. Din bağlamında Beşer katkısı tüm insanlara olduğu gibi onlara da yasaktır.


    Alıntı:
    Ali İmran Suresi

    48. Ona Kitap’ı, hikmeti, Tevrat’ı ve İncil’i öğretecek.


    Allah Hz. İsa'ya İncili de öğretecek. Yani ona Buyruklarını iletecek.

    49. Onu, Beniisrail’e şöyle konuşan bir resul yapacak: “Şu bir gerçek ki, ben size Rabbinizden bir mucize getirdim: Ben, çamurdan, kuş görünümünde birşey yapar, ona üflerim de Allah’ın izniyle kuş oluverir.Ben, körü ve abraşı iyileştirir, ölüleri Allah’ın izniyle diriltirim.Evlerinizde yemekte ve biriktirmekte olduklarınızı size haber veririm.Eğer inananlarsanız, bunda sizin için tam bir mucize vardır.”

    50. “Tevrat’tan önümde bulunanı doğrulayıcıyım. Size haram kılınmış olanın bir kısmını size helal yapacağım.Rabbinizden bir mucize getirdim size.Artık Allah’tan korkun ve bana itaat edin.”

    Hz. İsa İsrailoğullarına haram kılınmış bazı şeyleri kendi başına helal mi kılacak acaba? Paragrafı okumayı sürdürelim:

    51. “Allah benim de Rabbimdir, sizin de Rabbinizdir; o halde, O’na kulluk edin.İşte bu, dosdoğru bir yoldur.”

    Hz. İsa ancak Allah'ı Rabb yani terbiye edici olarak kabul ediyor. Hem ona İncil de öğretiliyor. Demek ki o sadece İncil'de kendisine emredileni uyguluyor. Dosdoğru yol olarak ancak O'nun çizdiği yolu kabul ediyor.

    52. İsa onlardan inkarı sezince şöyle konuştu: “Allah’a gidişte benim yardımcılarım kim?” Havariler dediler ki: “Biz Allah’ın yardımcılarıyız. Allah’a iman ettik biz. Tanık ol, biz müslümanlarız.”

    Buyruklarına (helal-haram sınırlarına) iman edilen merci Hz. isa değil onun da Rabbi olan Allah'tır.

    53. “Ey Rabbimiz!Senin indirdiğini iman ettik, resule uyduk; artık bizi gerçeğin tanıklarıyla beraber yaz.”

    Resule uymak demek onun getirdiklerine uymak demektir. Çünkü Resul SADECE bir elçidir. Elçi hükme hüküm eklemez, ekleyemez.


    Simdi bunu birde Islam Nebisi olan MUhammede denilenlere bakalim;

    "De ki, ben de tıpkı sizin gibi bir insanım. Bana, tanrınızın bir tek tanrı olduğu vahyediliyor."

    (Kehf 18/110)

    "Muhammed, başka değil, sadece bir elçidir; ondan önce de nice elçiler gelmiştir.”

    (Al-i İmran 3/144)

    "De ki: ‘Ben başka değil, tıpkı sizin gibi bir insanım. Bana; Tanrınızın bir tek tanrı olduğu bildiriliyor. Artık ona karşı dürüst olun ve ondan bağış dileyin. Yazık o eş koşanlara.”

    (Fussilet 41/6)

    "De ki: "Benim size ne zarar vermeye gücüm yeter, ne de sizi olgunlaştırmaya.

    De ki: "Beni Allah’ın azabından hiç kimse kurtaramaz. Ben ondan başka bir sığınak da bulamam.

    Benimkisi yalnız Allah’tan olanı, onun gönderdiklerini tebliğdir, o kadar."

    (Cin 72/21-23)

    Ey Peygamber! Allah'ın sana helal kıldığı şeyi, eşlerinin hoşnutluğunu isteyerek neden haramlaştırıyorsun? Allah Gafûr'dur, Rahîm'dir.

    (Tahrim Suresi 1.)

    Yemin olsun ki, resullerin hikâyelerinde, öz sahipleri için bir ibret vardır. Bu Kur'an, uydurulacak bir hadis/bir söz değildir; aksine o, önündekini tasdikleyici, her şeyi ayrıntılı kılıcıdır. İnanan bir topluluk için de bir kılavuz ve bir rahmettir.

    (Yusuf 111)


    Acab bende sizin gibimi anlamaliyim diye cok zorladim?Ama olmadi verdiklerim Ayetleri bir Düsünün....

  5. Alt 12-25-2008, 03:06 #55
    Metin mete Mesajlar: 547
    BeKKe´isimli üyeden Alıntı









    ayetleri nasıl anlamak gerekiyor!

    neden farklı anlıyoruz?

    biri bana anlatsın? neden?

    selametle...





    Ayetleri nasil anlamamiz gerekiyor bundan basit bir sey olmamasina ragmen;Ne yazikki insanlarin kafasini karistiran en önemli konu.Sebep;Cünki hep sartlanmalardan dogan bir taraftarlikla yaklasim...Mesela Kurandaki bir anlatim var;Ahkaf suresinde;

    Ahkâf; 29 – 32 :

    Hani cinlerden birkaçını, Kur’an dinlemek üzere sana yönelt-
    miştik. Böylece onun huzuruna geldikleri zaman, dediler ki: “Kulak ve-
    rin;” sonra bitirilince de kendi kavimlerine uyarıcılar olarak döndüler.

    Dediler ki: “Ey kavmimiz, gerçekten biz, Musa’dan sonra indirilen, ken-
    dinden öncekileri doğrulayan bir kitap dinledik; hakka ve dosdoğru olan
    yola yöneltip iletmektedir.

    Ey kavmimiz, Allah’a davet edene icabet edin ve ona iman edin; günah-
    larınızdan bir kısmını bağışlasın ve sizi acı bir azaptan korusun.”

    Kim Allah’a davet edene icabet etmezse, artık o, yeryüzünde Allah’ı a-
    ciz bırakacak değildir ve onun O’ndan başka velileri de yoktur. İşte onlar
    apaçık bir sapıklık içindedirler.



    Simdi buradaki Cinler(Veya bilinmeyen taninmayan kisiler)Resul ile asla görüsmemisler ve bir ögreti almamislar ama Kurani anlamis ve Tebyin yapmislar,Degilmi(Bak ben demiyorum ayetler diyor)Inancim oki insanlar KURANI kendilerini tastik ettirmek icin degilde,Sadece Allahin ne dedigini anlamak icin okusalardi hepside ayni seyi anlayacaklardi....

  6. Alt 12-25-2008, 14:00 #56
    Ziyaretci
    Henna Mesajlar: n/a
    teşekkür ederim...
    Bağışlayın düzeltme yapıyorum..
    Alıntı:
    Allah ve resulu size ne verdiyse onu alın..

    (Allah resulu)Resul/Peygamber size ne verdiyse alın..

    Alıntı:
    insanlar KURANI kendilerini tastik ettirmek icin degilde,Sadece Allahin ne dedigini anlamak icin okusalardi hepside ayni seyi anlayacaklardi....

    bunu çok düşünmek gerekiyor...
    selametle...

    mustafamehmet bunu beğendi.
  7. Alt 12-25-2008, 23:58 #57
    Metin mete Mesajlar: 547
    BeKKe´isimli üyeden Alıntı
    teşekkür ederim...
    Bağışlayın düzeltme yapıyorum..

    (Allah resulu)Resul/Peygamber size ne verdiyse alın..



    bunu çok düşünmek gerekiyor...
    selametle...




    Bu anlayisindan dolayi Tesekkür ederim,Bekke.Cünki cok kisi böyle düsünmeyi direk red ediyorlar.Bir kez olsun bütün dogmalardan ve geleneklerden uzaklasip Alemlerin Rabbinin dinini yine onun istedigi sekilde anlamak varken bunu red etmek onlarca akla davet eden ayetleri görmemek inan cok üzücü olmali..

    mustafamehmet bunu beğendi.
  8. Alt 06-19-2009, 14:16 #58
    Yigit Mesajlar: 2
    Din ile alakalı olan bir konu Kuran da yazmıyorsa,Hadis i Şeriflere,Hadis-i Şeriflerde yazmıyorsa büyük alimlerin icma ile yazdıkları tefsirlere ve ilimlere müracaat edilmelidir.Kuran da recm ile ilgili ayeti araştırmadım ama Peygamber Efendimiz(S.A.V) zamanında ve Hz. Ebubekir zamanında bu ceza tatbik edilmiştir.

    Aklımıza ne oldu bizim??

    Zuhruf 44,

  9. Alt 06-24-2009, 05:22 #59
    Beyyine Mesajlar: 57
    Alıntı:

    Bir kere şu kabul edilmeli: Allah+Yakub'un dini YOK. Allah+Musa'nın dini YOK. Allah+İsa'nın dini YOK. Allah+Muhammed'in dini yok. Yalnız Allah'ın dini var o da İslam.

    Dinin yegane sahibi Allah'tır, onda Hüküm koyma yetkisi de yalnız ondadır.

    Peygamberler hüküm koyucu değil, hükmü iletici ve eksiksizce yerine getiricidirler. Kendi adlarına değil Allah adına iş yaparlar. Allah'ın haramlarını haram, helallerini de helal kılarlar. Kendi başlarına iş yapmazlar, yapamazlar. Din bağlamında Beşer katkısı tüm insanlara olduğu gibi onlara da yasaktır

    Rasulullah sav.'ın hüküm koymadığını yazmışsınız. Allah Nisa Suresinin 65. ayetinde anlaşmazlık hususunda '' Allaha ve Resulune'' gidilmesini emrediyor. Şimdi soruyorum size. Bir kişi Allah'a nasıl gider? Diyeceksiniz ki O'nun kitabına başvurarak. Allah bu ayette neden Allaha ve Rasulune diyor da sadece Allah demiyor? Rasulüne derken eğer kur'anı kastediyorsa neden ''Allah'a'' deme gereği duyuyor? Yani Allah Ayette şöylemi diyor?
    ''Anlaşmazlık hususunda Allahın kitabına ve Resulullahın anlattığı Allahın kitabına başvurun.''' hayır kesinlikle durum böyle değildir. Allah rasulüne Hüküm koyma yetkisi vermiştir. Rasulullah'ın sözüde vahiyden başka birşey değildir.
    Yazacağım ayetler konuya açıklık getiricektir inşallah.
    Allah Araf suresinin 157. Ayetinde şöyle buyurmaktadır.

    Onlar ki, o ümmî peygambere uyarlar, yanlarındaki Tevrat ve İncil'de yazılmış bulacakları o peygambere uyup, onun izinden giderler ki, o, onlara iyiyi emreder ve onları kötülüklerden alıkoyar, temiz ve hoş şeyleri kendilerine helâl kılar, murdar ve kötü şeyleri de üzerlerine haram kılar, sırtlarından ağır yükleri indirir, üzerlerindeki bağları ve zincirleri kırar atar, işte o vakit ona iman eden, ona kuvvetle saygı gösteren, ona yardımcı olan ve onun peygamberliği ile birlikte indirilen nuru izleyen kimseler var ya, işte asıl murada eren kurtulmuşlar onlardır.

    Bakın Allah ayetlerde ''Allah ve rasulü'' diyor. Allah neden sadece kendini zikretmiyor?Neden Allah'ın verdiği hüküm demiyorda, Allah ve resulünün hükmü diyor?

    Allah Teve Suresinde Şöyle buyuruyor

    Kendilerine kitap verilenlerden oldukları halde ne Allah'a, ne ahiret gününe inanmayan, Allah'ın ve Resulünün haram kıldığını haram tanımayan ve hak dini din edinmeyen kimselerle alçalmış oldukları halde elden cizye verinceye kadar onlarla savaşın.

    Allah Rasulünün hüküm koymasına dair şu ayetlere bakılabilir:Nisa 59 - 65- Ahzap 36- Nur 51.

    Sizin durumunuz tıpkı bu hadiste Rasulullah sav. bildirdiği kişiler gibidir.

    Şunu kesin olarak bilinizki bana kur'an ve onun misli kadar verilmiştir.Karnı tok olduğu halde rahat koltuğuna oturarak '' Şu kur'ana sarılınız. Onda neyi helal oalrak görüyorsanız onu helal kabul ediniz.Neyide haram görüyorsanız onuda haram biliniz. Diyecek bazı kimseler gelmek üzeredir.Dikkat edin Allah Rasulunünde yasak ettiği şeyde Allah'ın haram ettiği şey gibidir.

    Bu hadis(siz kabul etmesenizde) Ebu rafi, mikdam bin medikerib,İbraz bin sarıye, Ebu hureyre, Cabir bin Abdullah, Halid bin Velid,Ebu said el Hudri,Tavus ve Muhammed bin el Munkedir r.a. tarafından merfuan rivyet edilmiş sahih bir hadistir. Buhari, Darimi,Ahmed,Ebudavud,Taberani İbn-i Mace İbn-i Hibban, Beyhaki,Tirmizi,Hakim, İbn Şahin,Şafii Musned, İbn-i Hazm,Begavi, Kadı iyaz, Ebu Ya'la,Acurri ve Suyuti hadisin sahih olduğunu söylemişlerdir.

    alptraum bunu beğendi.
Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın

Bu soru sistemi, zararlı botlara karşı güvenlik için uygulamaya sunulmuştur. Bundan dolayı bu kısımı doldurmak zorunludur.