Hazsal ve Faydacı Tüketim - Sabahattin Çelik - Ana Fikri   Konuyu açan: tasfirin77   İlk Mesaj: 03-12-2011 (07:00)   Son Mesaj: 03-12-2011 (07:00)    Cevap: 0    Gösterim: 567  

    03-12-2011

    Hazsal ve Faydacı Tüketim - Sabahattin Çelik - Ana Fikri



    Yayınevi: Derin Yayınları
    Basım Tarihi: Mart 2009
    Kitap Türü: Satış - Pazarlama / Ekonomi

    Çağdaş pazarlama bakış açısına göre; tüketici tercihleri yaşam tarzlarına ve ürünlerin hazsal (hedonic) ve faydacı (utilitarian) özelliklerine göre yönlendirilmektedir. Hazsal ürünsel deneyimsel tüketimin yanı sıra, haz ve eğlence sağlarlarken; faydacı ürünler temelde yararlı ve fonksiyonel ürünlerdir.Tüketcilerin otomobil markaları arasındaki tercihlerini; estetik olma, prestij sağlama gibi hazsal nitelikler kadar sportif dizayn, sağlamlık, konfor gibi faydacı özellikler de yönlendirmektedir. Sabahattin Çelik, bu eserinde hazsal ve faydacı tüketim konusunu kavram olarak açıklamanın yanı sıra bu konuyu, ilgili diğer konularla ve bir uygulama örneğiyle birlikte ortaya koymaktadır.







    Hazsal ve Faydacı Tüketim - Sabahattin Çelik - Ana Fikri Yorumları