İslam'da Müzik

Bismillahirrahmanirrahim. Allah'a hamd, Son Peygamberi Rasulullah(sav)'e, Ailesine ve Ashabına Selam olsun. Müzik, şüphesiz günümüzün en yaygın işlerindendir. Sokakta, çarşıda, markette ,tv'de kısacası hayatın bir çok alanında karşımıza çıkmaktadır. Entellektüel kesim ...


Ağaç Şeklinde Aç1Beğeni
  • 1 gönderen abı-hayat

  1. Alt 07-05-2009, 04:57 #1
    Beyyine Mesajlar: 57
    Bismillahirrahmanirrahim.
    Allah'a hamd, Son Peygamberi Rasulullah(sav)'e, Ailesine ve Ashabına Selam olsun.

    Müzik, şüphesiz günümüzün en yaygın işlerindendir. Sokakta, çarşıda, markette ,tv'de kısacası hayatın bir çok alanında karşımıza çıkmaktadır. Entellektüel kesim müzik ''Ruhun Gıdasıdır'' demişlerdir. Bugün insanlar için müzik öylesine bir hal almış ki, artık insanlar müzik olmadan duramaz hale gelmişlerdir. Örneğin Telefonlarından müzik açıp sokakta açık hava konseri verenleri hepimiz görüyoruz. Veya davullu zurnalı türküler yapıp bunu güzel bir işmiş gibi ''ilahi'' adı altında millete dinletenleride.

    İslam dininde herşeyin bir hükmü olduğu gibi müziğinde bir hükmü vardır. İslam dininde bir şey ya helal ya da haramdır. Allah'ın yardımıyla İslam'da müzik konusuna değinmek istedim. Allah'tan faydalı kılmasını diliyorum. Yazının doğruları Allah'tan yanlışları ise nefsimden ve şeytandandır.

    Müzik hepimizin bildiği gibi çalgı aletleriyle yapılır. Bahsedeceğimiz meselede budur. Müzik aletleri kullanılmadan sadece insan sesiyle yapılan nida'dan bahsetmiyoruz.

    Allah Lokman Suresinin 6. Ayetinde :“İnsanlardan kimi var ki, bilgisizce (insanları) Allah’ın yolundan saptırmak ve onunla alay etmek için laf eğlencesi satın alır. İşte onlara küçük düşürücü bir azap vardır.” buyurmaktadır.

    Abdullah ibn Mesud'a bu ayetteki ''lehve’l-hadis''in (laf eğlencesi)'nin ne olduğu soruldu o şöyle cevap verdi: “Kendisinden başka ilah olmayana yemin ederim ki bu şarkıdır.” Bu sözünü 3 defa söylemiştir. (Taberi Tefsiri)

    Abdullah ibn Abbas ise Lokman suresinde ki bu ayet için : ''Ayet şarkı ve benzerleri hakkında indi “demiştir. (Buhari, el-Edebu’l-Mufred No:1265)

    Rasulullah(sav) Sahih olan bir hadisinde şöyle buyuruyor: “Ümmetim arasında, zina yapmayı, ipekli elbiseler giymeyi, şarap içmeyi, çalgı aletlerini çalmayı helal sayan kimseler olacak” (Buhari, Kitabu’l-Eşribe)

    Yine Rasulullah başka bir hadisinde :''Yüce rabbim bana, içki, kumar, davul ve gitarı haram kıldı.” buyurmaktadır.
    (İbn Hacer El-Askalani, Fethu’l-Bari, 55) İmam Ahmed, Müsned 127.)

    Bir diğer hadiste Rasulullah(sav): “Bu ümmet içinde, yere batırılma, hayvana çevrilme ve gökten taş yağması olacak”
    Müslümanlardan birisi Allah ‘ın Rasulü Bu ne zaman olacak diye sordu Rasulullah(sav) şu cevabı verdi;
    “Şarkıcı kadınlar ve çalgı aletleri yaygınlaşıp içkiler içildiğinde”
    (“En-Nihaye”,I/122. Bkz: “Tahrimu alati’t-tarab” s.78 )

    İbni Ömer (ra) kölesi Nâfi anlatıyor: İbni Ömer’in peşinden gidiyordum. Kaval çalmakta olan bir çobana rastladık. İbni Ömer hemen ellerini kulaklarına tıkayarak yürümesini hızlandırdı ve bana “Ey Nâfi! Bir şey duyuyor musun?” dedi. Ben de, hayır dedim. Bunun üzerine ellerini kulaklarından çekerek şöyle dedi: “Bir gün Rasulullah (S.A.V.) ile beraberdim. O da bunun gibi bir şey işitince böyle yapmıştı.” (Ebu Davud)

    İmam Kurtubi Bu hadisten sonra şöyle diyor: “Böyle bir ses karşısında bile onlar bu tür bir tavır takınıyorlarsa, çağımız şarkı ve çalgı aletleri karşısında durum ne olur?

    Hadisler çok açık olduğundan yoruma gerek yoktur. Müzik konusunda İbn Mesud'un bir sözü vardır ki bu söz durumu apaçık ortaya koymaktadır.

    Said b. Kab el-Muradi,Muhammed b. Abdu’r-Rahman b. Yezid’den, o İbn Mesud’dan rivayet etmektedir:“Su ekini nasıl yeşertiyorsa, şarkı da kalpte münafıklığı böylece yeşertir.Zikir ise suyun bakliyatı yeşerttiği gibi imanı yeşertir.”
    (İbn Ebi’d-Dünya (vr. 4/b)’de, onun rivayet yoluyla Beyhaki (X,223)

    İbni Abbas Radıyallahu Anh, “tef haramdır, çalgı aletleri haramdır, kûbe ve ney de haramdır” dedi. (Beyhaki. 10/222)

    A’işe Radıyallahu Anhâ , bir ziyarette bulunuyordu ki evde başını sallayarak şarkı söyleyen bir adam gördü ve ona, “Yazıklar olsun sanâ. Bu şeytandır, bunu çıkarın dışarı” dedi, o da çıkartıldı. (Buhari, “Edebü’l-müfred”)


    Bu konuda Sahih hadisler çok açık olmasına rağmen bu meselede dahi ihtilaflar meydana gelmiştir. Ehl-i sünnet bu konuda hemfikirdir. Ehl-i sünnet alimleri de bu hadisler doğrultsunda hüküm verip çalgı'nın haramlığını belirtmişlerdir.

    Fudayl b. İyad:'' Müzik ve Şarkı zina'nın teşvikçisidir'' demiştir (İbn Ebid-Dunya)

    Vaki bin El-Cerrah: '' İbn Ömer'in yaptığı gibi çalgı aletlerini alın ve onu sahibinin başında kırın'' dedi. (Hilal-126)

    İmam Ebu Hanife Çalgılar arasında ayrım yapmaksızın hepsinin haram olduğunu söylemiştir. (el-Merginânî, el-Hidâye, IV, 80)

    İmam Ebu Hanife Radıyallahu anh, şarkı ve müziğin haram olduğunu oldukça sert bir şekilde savunuyor ve onu dinlemeyi günah sayıyordu. (İbni’lCevzi, “Teblisu’l-İblis’)

    İmam Malik'e müzik'ten sorulduğunda o : '' Bizim oralarda bu işi fasıklar yapar'' dedi. (İbni Ebi’d-Dünya, “Zemmü’l-Melâhi”)

    İmam Şafii Müzik dinleyenler hakkında çok ağır konuşmuş ve şöyle demiştir: :“Şarkı batıla benzeyen, insanı oyalayan boş ve çirkin bir sözdür. Kim onu çok dinlerse sefihtir (beyinsizdir) ve şehadeti kabul edilmez. Şarkı çirkin ve haramdır. Nitekim Allah ''Allah küfrü, fıskı ve isyanı size kötü göstermiştir''(Hucurat 7) buyurmaktadır. Irak'ta şarkı denilen bir şey terk ettim ki, onu insanları Kur'an'dan uzaklaştırmak için zındıklar keşfetmiştir.''

    İmam Ahmed:'' Kaval, ney, zurna, tanbur, saz, kemençe ve benzlerleri haramdır'' dedi.

    İmam Şabi:'' Şarkı söyleyen de, dinleyen de mel'undur'' demiştir. (ibni Ebi’d-Dünya)

    Evet bu rivayetlerden anlyoruz ki: Çalgı aletleri haramdır. Bu çalgı aletleriyle beraber ''İlahi'' adı altında söylenen sözler daha da günahtır. Çünkü haram olan bir işle Allah'ın ve Rasulu(sav)'nün adı anılmaktadır.Hatta alimler çalgı aletleriyle kur'an okuyanın küfründe icma etmişlerdir.

    ''Allah ve Resulü bir işe hüküm verdiği zaman, inanmış bir erkek ve kadına o işi kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Her kim Allah ve Resulüne karşı gelirse, apaçık bir sapıklığa düşmüş olur.'' Ahzap Suresi 36. Ayet.

    Elhamdulillahirabbilalemin.


  2. Alt 07-05-2009, 12:34 #2
    Ziyaretci
    abı-hayat Mesajlar: n/a
    öncelikle tşk ederim beyyine...

    böylesine önemli ve hassas bir konuya değindiğin için...toplumda öylesine yer etmişki bu nerdeyse çalgısız ve çengisiz düğün yapılamaz hale gelmişiz...ruhlarımız kararmış....o kadar doğal geliyor ki bunlar bizlere...namahrem bir ortamda sazlı sözlü kadınlı erkekli danslar oyunlar...

    Müzik ve müzik aletleri, kötülüğün elçisi, fesadın kapısı, halkların uyuşturucusu ve toplumların oyalayıcısıdır. Bu hastalık uzun süre nesilleri ve milletleri uyuşturdu. Uygarlığını ve başarılarını elinden aldı, eğlence duygusunu artırdı. Ve nefisler, yiyeceği ve içeceği sevdiğinden daha çok onu sevdi. Öyle ki insanlar onunla sevildi ve onunla buğzedildi. Tarih; şarkı ve müziğe dalan her milletin mutlaka zayıflığa, çözülmeye ve ahlaki bozuluma uğradığına şahittir. Romen ve Fars milletlerinde görüldüğü gibi... Bugün de, batı toplumlarını ölümcül hastalıklarının içinde görüyoruz. Bu, şarkı ve müzik dinlemenin nefislerde sürekli tembelliğe yol açması ve şehvetleri artırması nedeniyledir. Yükümlülükler ağır gelir, eğlenme arzusu güçlenir. Dünya hayatı ve onun lezzetleri nefiste yücelir.

    Ahiret ve onun için çalışmak unutulur. Bu ümmetin çoğunluğu da kendinden önceki ümmetlerin yollarına uydu. İnsanlardan bir çoğu evinde, arabasında, bürosunda ve işyerinde müzikten ayrılamaz oldu. Oysa, Allah'ın koyduğu sınırlar içerisinde duranlar için, Allah'a ve Rasulü sallallahu aleyhi ve sellem'e tam dostluklarını ilan edenler ve yönetimlerini Allah'a ve Rasulü'ne teslim edenler için; İslam'ın getirdiğine ters düşünce adet ve geleneklerini, arzu ve eğilimlerini terk edenler için, (Mü'minler ancak, Allah anıldığı zaman yürekleri titreyen, kendilerine Allah'ın ayetleri okunduğunda imanlarını artıran ve yalnız Rablerine dayanıp güvenen kimselerdir.) vasfına sahip mü'minler için müziğin haramlığı ve İslam ruhu ile ters düştüğü yolundaki şer'i deliller oldukça yoğun bir şekilde gelmiştir.

    İmam Ahmed'in Müsned'inde, Ebu Davud'un Sünen'inde ve başkalarının da İbni Ömer radıyallahu anhuma'dan rivayet ettikleri sahih hadiste Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurur: "Kim bir batılda bilerek ısrar ederse onu terkedinceye kadar Allah'ın gazabına uğrar"

    Allah'ın salâtı, selamı ve bereketi, nebisi Muhammed'in üzerine, ailesi ve tüm ashabının üzerine olsun. Hamd, Âlemlerin Rabbi Allah'adır. Ve kurtuluş müttakilerindir.

    Beyyine bunu beğendi.
Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın

Bu soru sistemi, zararlı botlara karşı güvenlik için uygulamaya sunulmuştur. Bundan dolayı bu kısımı doldurmak zorunludur.