Tarayıcı piyasasının liderleri IE ve Safari
Küresel internet tarayıcısı pazarındaki dengeler, Windows 8'in piyasaya sürülmesiyle yavaşça değişmeye başladı. Windows 8, 40 milyon indirildiği ilk ay içinde internet kullanımının yüzde 1'ini ele geçirirken, Internet Explorer tarayıcı piyasasındaki birinciliğini sürdürdü.
Küresel internet tarayıcısı pazarındaki dengeler, Windows 8'in piyasaya sürülmesiyle yavaşça değişmeye başladı. Windows 8, 40 milyon indirildiği ilk ay içinde internet kullanımının yüzde 1'ini ele geçirirken, Internet Explorer tarayıcı piyasasındaki birinciliğini sürdürdü. Küresel internet tarayıcısı piyasasındaki rakamlar, mobil cihazların yükselişiyle değişmeye başladı. Internet Explorer (IE), masa üstü bilgisayarlar, akıllı telefonlar ve tablet bilgisayarlarda en çok kullanılan tarayıcı olurken, Android cihazlarda desteklenen Chrome, sürpriz bir şekilde düşüş gösterdi.
ArsTechnica'nın verdiği rakamlara göre, Kasım 2012'de IE yüzde küresel internet tarayıcısı piyasasında 0.63 yükselerek yüzde 54.76 paya ulaşırken, Ekim 2011'den bu yana en yüksek pazar payını elde etti. Firefox, yüzde 0.45'lik artışla yüzde 20.44'e çıktı ve son altı ayda yaşadığı tökezlemeye son verdi. Google Chrome ise yüzde 1.31 oran kaybederek, Eylül 2011'den bu yana geldiği en düşük orana, yüzde 17.24'e indi.
Tarayıcılara yönelik analizi yapan Net Applications, Chrome rakamları alınırken "pre-rendering" rakamlarının kullanılmadığını belirtti.
Chrome'a özgü bir özellik olan pre-rendering, siz bir sayfadayken o sayfada yer alan bağlantıları siz tıklamadan ön belleğe alıyor. Chrome, tıklama ihtimaliniz olduğunu varsaydığı bağlantının URL'sine bağlanıp DNS sorgulamasını tamamlıyor. Böylece siz o bağlantıya tıkladığınızda sayfa çok daha hızlı açılıyor. Net Applications, Chrome'un yaklaşık yüzde 11.1'lik görüntülenme oranının pre-rendering olduğunu tahmin ediyor.
MOBİLDE SAFARI ÖNDE
Mobil cihazlarda tarayıcıların kapışmasına bakıldığında, Apple Sarafi'nin rakiplerine açık ara fark attığı görülüyor. Chrome, Android tabanlı cihazların desteğiyle Kasım'da yüzde 1.14 yükselerek pazar payını yüzde 26.09'da çıkarırken, bu oranın artması bekleniyor. Bu artışın arkasındaki en büyük sebep ise Android 4.1 (Jöleli Fasulye) kullanan cihazların nakliyatındaki artış olacak.
Safari, yüzde 61.5 ile birinciliğini büyük farkla korurken, IE yüzde 0.09 gibi küçük bir artışla yüzde 0.95'e yükseldi. Kasım ayında, internet kullanıcılarının yüzde 1.09'u Windows 8 kullandı. Kısaca, Firefox'un IE'ye; Chrome'un ise Firefox'a karşı mücadele verdiği bir dengede söz edilebilir.
Kaynak: NTV
Küresel internet tarayıcısı pazarındaki dengeler, Windows 8'in piyasaya sürülmesiyle yavaşça değişmeye başladı. Windows 8, 40 milyon indirildiği ilk ay içinde internet kullanımının yüzde 1'ini ele geçirirken, Internet Explorer tarayıcı piyasasındaki birinciliğini sürdürdü.
Küresel internet tarayıcısı pazarındaki dengeler, Windows 8'in piyasaya sürülmesiyle yavaşça değişmeye başladı. Windows 8, 40 milyon indirildiği ilk ay içinde internet kullanımının yüzde 1'ini ele geçirirken, Internet Explorer tarayıcı piyasasındaki birinciliğini sürdürdü. Küresel internet tarayıcısı piyasasındaki rakamlar, mobil cihazların yükselişiyle değişmeye başladı. Internet Explorer (IE), masa üstü bilgisayarlar, akıllı telefonlar ve tablet bilgisayarlarda en çok kullanılan tarayıcı olurken, Android cihazlarda desteklenen Chrome, sürpriz bir şekilde düşüş gösterdi.
ArsTechnica'nın verdiği rakamlara göre, Kasım 2012'de IE yüzde küresel internet tarayıcısı piyasasında 0.63 yükselerek yüzde 54.76 paya ulaşırken, Ekim 2011'den bu yana en yüksek pazar payını elde etti. Firefox, yüzde 0.45'lik artışla yüzde 20.44'e çıktı ve son altı ayda yaşadığı tökezlemeye son verdi. Google Chrome ise yüzde 1.31 oran kaybederek, Eylül 2011'den bu yana geldiği en düşük orana, yüzde 17.24'e indi.
Tarayıcılara yönelik analizi yapan Net Applications, Chrome rakamları alınırken "pre-rendering" rakamlarının kullanılmadığını belirtti.
Chrome'a özgü bir özellik olan pre-rendering, siz bir sayfadayken o sayfada yer alan bağlantıları siz tıklamadan ön belleğe alıyor. Chrome, tıklama ihtimaliniz olduğunu varsaydığı bağlantının URL'sine bağlanıp DNS sorgulamasını tamamlıyor. Böylece siz o bağlantıya tıkladığınızda sayfa çok daha hızlı açılıyor. Net Applications, Chrome'un yaklaşık yüzde 11.1'lik görüntülenme oranının pre-rendering olduğunu tahmin ediyor.
MOBİLDE SAFARI ÖNDE
Mobil cihazlarda tarayıcıların kapışmasına bakıldığında, Apple Sarafi'nin rakiplerine açık ara fark attığı görülüyor. Chrome, Android tabanlı cihazların desteğiyle Kasım'da yüzde 1.14 yükselerek pazar payını yüzde 26.09'da çıkarırken, bu oranın artması bekleniyor. Bu artışın arkasındaki en büyük sebep ise Android 4.1 (Jöleli Fasulye) kullanan cihazların nakliyatındaki artış olacak.
Safari, yüzde 61.5 ile birinciliğini büyük farkla korurken, IE yüzde 0.09 gibi küçük bir artışla yüzde 0.95'e yükseldi. Kasım ayında, internet kullanıcılarının yüzde 1.09'u Windows 8 kullandı. Kısaca, Firefox'un IE'ye; Chrome'un ise Firefox'a karşı mücadele verdiği bir dengede söz edilebilir.
Kaynak: NTV