Göz hareketleri ile pazar araştırmaları!   Konuyu açan: tasfirin77   İlk Mesaj: 04-21-2011 (12:00)   Son Mesaj: 04-21-2011 (12:00)    Cevap: 0    Gösterim: 568  

    04-21-2011

    Göz hareketleri ile pazar araştırmaları!

    Göz hareketleri ile pazar araştırmaları!
    Göz hareketleri ile pazar araştırmaları!



    Göz hareketlerine dayalı pazar araştırmalarında teknolojik devrim! Tobii Glasses Eye Tracker.

    Tobii Technology’nin geliştirmiş olduğu Tobii Eye Tracker sistemi, infrared teknolojisinden yararlanarak, kullanıcıların nerelere baktıklarının özel donanımlar tarafından tespit edilmesini ve elde edilen verilerin yorumlanmasını sağlıyor. Alınan sonuçlar pazar araştırmaları, reklam, web tasarım, endüstriyel ürün tasarımı, psikoloji, engelli insanların bilgisayar yardımıyla iletişim kurabilmesi gibi birçok alanda ve sektörde kullanılabiliyor.

    Her medyaya ve her reklam mecrasına uyarlanabilir Tobii Eye Tracker sistemleri, ölçümleme problemlerini çözmeye yöneliktir. Üretici firmaların, reklam ajanslarının, araştırma şirketlerinin pazarı doğru yorumlayabilmeleri, tüketicinin karar verme ve satın alma davranışlarını gözlemleyebilmeleri gerekmektedir. Bir medyanın veya incelenen herhangi bir reklamın tüketici davranışlarına etkisini, satın alma davranışlarını yönlendirmesi ve karar verme süreçleri bu cihazlar sayesinde gözlemlenebilir; gerekli veriler üzerinden grafiklerle değerlendirilebilir.

    Caretta’nın Türkiye temsilcisi olduğu Tobii Eye Tracker sistemleri, bu sorulara gerçek ve doğal tüketici davranışlarını ölçümleyerek kesin sonuçlar veriyor. Özellikle Tobii Technology tarafından son teknolojiler kullanılarak ve piyasa ihtiyaçları göz önüne alınarak geliştirilmiş olan Tobii Glasses Eye Tracker, ergonomik tasarımı ve kullanım kolaylığı ile kullanıcıların gerçek zamanlı test edilmesine olanak sağlıyor.

    Tobii Glasses Eye Tracker alışveriş mecralarında, spor etkinliklerinde, medya testlerinde etkin bir şekilde kullanılabilir ve araştırma şirketlerinin özellikle alışveriş mecralarına yönelik gerçekleştirebilecekleri aşağıdaki testleri yapmalarına imkan verir.

    • Promosyon testleri
    • Market içi iletişim testleri
    • Raf yerleşimi testleri
    • Ürünün piyasaya çıkış testlerinde (Pre launch-After Launch)
    • Fiyatlandırma ve fiyat hassasiyeti testleri
    • Paket Testleri

    Bu testler sonunda araştırma şirketleri ve ilgili firmalar şu soruların cevaplarına rahatlıkla ulaşabilmekte ve bu bilgiler doğrultusunda market stratejilerini belirleyebilmektedirler.

    • Paket dizayn ne kadar kısa sürede farkedildi ve kaç müşterinin ilgisini çekebildi?
    • Müşteri, paket dizayn üzerinde verilmek istenen tüm bilgilere ulaşabildi mi?
    • Hangi dizayn, satış ve rekabet anlamında rakiplerin önüne çıkmaktadır ?
    • Ürün raf içerisinde hangi pozisyonda durursa en çok dikkati çekiyor?
    • Raf içerisindeki müşterilerin yoğunlaştığı gözlem paterni neresidir?
    • Reklam tasarımında verilmek istenen mesaj, doğru bir şekilde istenen hedef kitlesine ulaşabildi mi?





    Göz hareketleri ile pazar araştırmaları! Yorumları