Microsoft, Turkcell'i seçti
Turkcell ve Microsoft işbirliği ile hayata geçirilen MobilKod uygulaması kapsamında, kullanıcıların 2 boyutlu etiketleri cep telefonlarına okuttukları Microsoft Tag platformuna, Turkcell'im mobil pazarlama altyapısının eklenmesi ve bu alanda müşterilere özel tekliflerle kişiselleştirme sağlanması amaçlanıyor.
Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Cenk Bayraktar ve Microsoft İş Geliştirme Grubu Direktörlerinden Brian Fleisher, GSMA Mobil Dünya Kongresi için geldikleri Barcelona'da uygulamanın tanıtımını yaptı.Toplantıda konuşan Ciliv, Turkcell hikayesinin birinci bölümünü geçtiklerini, sesle ilgili bu bölümü, bel kemiğini mobil internetin oluşturacağı ikinci bölümün izlediğini ifade etti. Geçen yıl Deutsche Telekom ile yaptıkları işbirliğine de değinen Ciliv, ''Bence çok güzel bir anlaşma. Çok yatırım yapmadan Almanya'daki 4 milyon aboneye ulaşacağız. Almanya'daki Turkcell Europe'nin yüzde 100'ü bize ait. Ama Deutsche Telekom da oradan pay alma isteği var'' dedi.
Telif haklarından kaynaklanan hukuki süreç nedeniyle erişimi engellenen müzik sitesi Fizy.com'a ilişkin süreç hakkında da bilgi veren Ciliv, ''Fizy.com'u satın almış değiliz ama almak için konuşuyoruz'' yorumunda bulundu.
Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Cenk Bayrakdar da, telif haklarıyla ilgili olarak meslek birlikleriyle görüştüklerini, burada bir noktaya gelindiğinde Fizy.com'un, daha önceki yapısını koruyarak yeniden hizmete açılacağını söyledi.
Bayrakdar, mobil pazarlamanın her sene yüzde 100 büyüdüğünü kaydederek ''2008;den bu yana, 20 milyondan fazla kişi mobil pazarlama kampanyasına katıldı. Turkcell 2010;da 50 farklı sektörde, 353 farklı firma ile 1.600 mobil pazarlama projesi gerçekleştirdi'' diye konuştu.
Turkcell işbirliğinin, Microsoft Tag platformuna interaktivite ve kişiselleştirilmiş teklifler sunma özelliği getireceğinin altını çizen Bayrakdar, 12 milyon kişilik izinli veri tabanına sahip olduklarını, mobil pazarlama platformuyla entegrasyonun markalar için önemli fırsatlar sunacağını kaydetti.
Bayrakdar, Turkcell'in, bu konuda Microsoft'un işbirliği yaptığı dünyada ilk operatör olduğunu söyledi.
MOBİLKOD UYGULAMASI YAYGINLAŞIYOR
Verilen bilgiye göre, Windows Mobile, iPhone, Symbian, Blackberry, Android ve J2ME cihazlarda çalışan MobilKod;u şu anda Türkiye'de yaklaşık 15 milyon kişi kullanabilecek durumda bulunuyor.
Turkcell;liler, www.mobilkod.com.tr adresinde hizmet veren Turkcell MobilKod üzerinden web adresi, metin, kartvizit ya da cep telefonu numaralarını şifreleyen etiketler yaratabilecek.
Turkcell MobilKod servisi ile her yerde görüntülenebilecek yeni bir barkod çeşidi olan etiketler (Tag) yaratılabilirken, bu etiketler reklamlar, posterler, ürün paketleri, el ilanları, web siteleri, ilan panoları gibi yerlerde kullanabilecek.
Sinema filmi afişindeki etiket, filmin salon/seans bilgileri, oyuncularla yapılan röportajlar ya da kamera arkası görüntülere; toplu taşıma alanında etiketler, yolcuların gerçek zamanlı varış bilgilerine hızla erişmesine imkan tanıyan etiketler, perakende ve yayıncılık gibi pek çok alanda fırsatlar yaratacak.
Turkcell ve Microsoft işbirliği ile hayata geçirilen MobilKod uygulaması kapsamında, kullanıcıların 2 boyutlu etiketleri cep telefonlarına okuttukları Microsoft Tag platformuna, Turkcell'im mobil pazarlama altyapısının eklenmesi ve bu alanda müşterilere özel tekliflerle kişiselleştirme sağlanması amaçlanıyor.
Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Cenk Bayraktar ve Microsoft İş Geliştirme Grubu Direktörlerinden Brian Fleisher, GSMA Mobil Dünya Kongresi için geldikleri Barcelona'da uygulamanın tanıtımını yaptı.Toplantıda konuşan Ciliv, Turkcell hikayesinin birinci bölümünü geçtiklerini, sesle ilgili bu bölümü, bel kemiğini mobil internetin oluşturacağı ikinci bölümün izlediğini ifade etti. Geçen yıl Deutsche Telekom ile yaptıkları işbirliğine de değinen Ciliv, ''Bence çok güzel bir anlaşma. Çok yatırım yapmadan Almanya'daki 4 milyon aboneye ulaşacağız. Almanya'daki Turkcell Europe'nin yüzde 100'ü bize ait. Ama Deutsche Telekom da oradan pay alma isteği var'' dedi.
Telif haklarından kaynaklanan hukuki süreç nedeniyle erişimi engellenen müzik sitesi Fizy.com'a ilişkin süreç hakkında da bilgi veren Ciliv, ''Fizy.com'u satın almış değiliz ama almak için konuşuyoruz'' yorumunda bulundu.
Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Cenk Bayrakdar da, telif haklarıyla ilgili olarak meslek birlikleriyle görüştüklerini, burada bir noktaya gelindiğinde Fizy.com'un, daha önceki yapısını koruyarak yeniden hizmete açılacağını söyledi.
Bayrakdar, mobil pazarlamanın her sene yüzde 100 büyüdüğünü kaydederek ''2008;den bu yana, 20 milyondan fazla kişi mobil pazarlama kampanyasına katıldı. Turkcell 2010;da 50 farklı sektörde, 353 farklı firma ile 1.600 mobil pazarlama projesi gerçekleştirdi'' diye konuştu.
Turkcell işbirliğinin, Microsoft Tag platformuna interaktivite ve kişiselleştirilmiş teklifler sunma özelliği getireceğinin altını çizen Bayrakdar, 12 milyon kişilik izinli veri tabanına sahip olduklarını, mobil pazarlama platformuyla entegrasyonun markalar için önemli fırsatlar sunacağını kaydetti.
Bayrakdar, Turkcell'in, bu konuda Microsoft'un işbirliği yaptığı dünyada ilk operatör olduğunu söyledi.
MOBİLKOD UYGULAMASI YAYGINLAŞIYOR
Verilen bilgiye göre, Windows Mobile, iPhone, Symbian, Blackberry, Android ve J2ME cihazlarda çalışan MobilKod;u şu anda Türkiye'de yaklaşık 15 milyon kişi kullanabilecek durumda bulunuyor.
Turkcell;liler, www.mobilkod.com.tr adresinde hizmet veren Turkcell MobilKod üzerinden web adresi, metin, kartvizit ya da cep telefonu numaralarını şifreleyen etiketler yaratabilecek.
Turkcell MobilKod servisi ile her yerde görüntülenebilecek yeni bir barkod çeşidi olan etiketler (Tag) yaratılabilirken, bu etiketler reklamlar, posterler, ürün paketleri, el ilanları, web siteleri, ilan panoları gibi yerlerde kullanabilecek.
Sinema filmi afişindeki etiket, filmin salon/seans bilgileri, oyuncularla yapılan röportajlar ya da kamera arkası görüntülere; toplu taşıma alanında etiketler, yolcuların gerçek zamanlı varış bilgilerine hızla erişmesine imkan tanıyan etiketler, perakende ve yayıncılık gibi pek çok alanda fırsatlar yaratacak.