Sosyal medya politikalarını bilmek şart
Şirketlerin sosyal medya politikası olması ne kadar önemli? Peki çalıştığınız şirketin sosyal medyaya ilişkin kurallarını tam olarak anladığınızdan emin misiniz? Sosyal medya o kadar hızla ilerleyen bir teknoloji ki gerek şirketlerin gerekse çalışanların kafası oldukça karışık.
Facebook’ta iş arkadaşlarınız hakkında hoş olmayan şeyler yazdığınızı ve patronunuzun bunları okuduğunu düşünün.
Benzer bir olay, New York’ta Mary adlı kadının başına geldi. Bir çağrı merkezinde çalışan Mary, çalıştığı ofis ve iş arkadaşları hakkında bir sosyal paylaşım sitesinde düşüncelerini Amerika'nın Sesi'yle paylaştı:
”Bazılarını ünvan sahibi yapıp bir ofise koyun ve insan ilişkilerinden hiçbir şey anlamayan bu kişilerin sizi cehenneme sürüklediğini düşünün. Birisi beni azarlar gibi yüzüme parmağını salladı, diğeri kafamı kırmakla tehdit etti.”
Müdürü Mary’yi birkaç gün sonra işten çıkardı. Şirket daha sonra sosyal medya kurallarını anlatan bir bildiri yayınladı. Buna göre sosyal medyada şirketin adını kullanmak ve saygısızlık yapmak yasak. Ancak Mary şirketin ya da iş arkadaşlarının adını vermediğini, işten atılmasının haksızlık olduğunu söylüyor.
Sosyal medya uzmanı yazar Debbie Weil, paylaşım sitelerini kullanırken sağduyulu olmak gerektiğini söylüyor:
”Şirketlerin sosyal medya kuralları bulunmasının amacı bu platformların nasıl kullanacağı konusunda çalışanları bilinçlendirmek. Facebook’ta bilgi gizliliğini korumak için birçok ayar var. Bunları kullanmayı bilmiyorsanız bir arkadaşınızın arkadaşının arkadaşı, sizin yazdıklarınızı ya da fotoğraflarınızı görebilir.”
North Carolina Üniversitesi Spor Bölümü, sporcularından birinin Cadılar Bayramı’nda bir partide çekilmiş bazı fotoğraflarını ele geçirdi. Üniversite yönetimi olay üzerine sporcularının kullandığı sosyal paylaşım sitelerini izlemeye aldı. Futbol takımı oyuncularının Twitter kullanmaları yasaklandı. Öğrenciler karara tepki gösterdi. Shaniqua Marlow şunları söylüyor:
”Okulun takımlarından ya da öğrencilerinden birine izin verip diğerlerine vermemesi haksızlık. Kurallar herkes için geçerli olmalı.”
Marseille Mosher de görüşlerini şöyle dile getirdi:
”Öğrencilerin sosyal paylaşım sitelerinde yazdıklarına sınırlama getirilebilir ancak yasak koymak ifade özgürlüğüne aykırı.”
Debbie Weil bütün şirketlerin çalışanlarının kolayca anlayabileceği bir sosyal medya kuralı olması gerektiği görüşünde. Weil, sosyal medya kullananların kimliklerini açıkça belirtmesi gerektiğini söylüyor:
”Şirketler sosyal medyanın bir moda ya da az sayıda kişinin katıldığı marjinal bir hareket olmadığını anladı. Sosyal medya uzun yıllar hayatımızı etkileyecek. Şirketlerin pazarlama ve iletişim ağlarının önemli bir parçası olacak. Bu anlayış artık yerleşiyor.”
Sosyal medya haber sitesi Mashable’a göre dünyada sadece şirketlerin yüzde 20‘sinin sosyal medya politikası var.
Sosyal medya kuralları koyan şirketlerin çoğu bunların etkili olduğunu bildirse de şirketlerin yüzde 4’ü elemanlarının İnternet’teki faaliyetlerinin şirket itibarına zarar verdiği görüşünde.
Şirketlerin sosyal medya politikası olması ne kadar önemli? Peki çalıştığınız şirketin sosyal medyaya ilişkin kurallarını tam olarak anladığınızdan emin misiniz? Sosyal medya o kadar hızla ilerleyen bir teknoloji ki gerek şirketlerin gerekse çalışanların kafası oldukça karışık.
Facebook’ta iş arkadaşlarınız hakkında hoş olmayan şeyler yazdığınızı ve patronunuzun bunları okuduğunu düşünün.
Benzer bir olay, New York’ta Mary adlı kadının başına geldi. Bir çağrı merkezinde çalışan Mary, çalıştığı ofis ve iş arkadaşları hakkında bir sosyal paylaşım sitesinde düşüncelerini Amerika'nın Sesi'yle paylaştı:
”Bazılarını ünvan sahibi yapıp bir ofise koyun ve insan ilişkilerinden hiçbir şey anlamayan bu kişilerin sizi cehenneme sürüklediğini düşünün. Birisi beni azarlar gibi yüzüme parmağını salladı, diğeri kafamı kırmakla tehdit etti.”
Müdürü Mary’yi birkaç gün sonra işten çıkardı. Şirket daha sonra sosyal medya kurallarını anlatan bir bildiri yayınladı. Buna göre sosyal medyada şirketin adını kullanmak ve saygısızlık yapmak yasak. Ancak Mary şirketin ya da iş arkadaşlarının adını vermediğini, işten atılmasının haksızlık olduğunu söylüyor.
Sosyal medya uzmanı yazar Debbie Weil, paylaşım sitelerini kullanırken sağduyulu olmak gerektiğini söylüyor:
”Şirketlerin sosyal medya kuralları bulunmasının amacı bu platformların nasıl kullanacağı konusunda çalışanları bilinçlendirmek. Facebook’ta bilgi gizliliğini korumak için birçok ayar var. Bunları kullanmayı bilmiyorsanız bir arkadaşınızın arkadaşının arkadaşı, sizin yazdıklarınızı ya da fotoğraflarınızı görebilir.”
North Carolina Üniversitesi Spor Bölümü, sporcularından birinin Cadılar Bayramı’nda bir partide çekilmiş bazı fotoğraflarını ele geçirdi. Üniversite yönetimi olay üzerine sporcularının kullandığı sosyal paylaşım sitelerini izlemeye aldı. Futbol takımı oyuncularının Twitter kullanmaları yasaklandı. Öğrenciler karara tepki gösterdi. Shaniqua Marlow şunları söylüyor:
”Okulun takımlarından ya da öğrencilerinden birine izin verip diğerlerine vermemesi haksızlık. Kurallar herkes için geçerli olmalı.”
Marseille Mosher de görüşlerini şöyle dile getirdi:
”Öğrencilerin sosyal paylaşım sitelerinde yazdıklarına sınırlama getirilebilir ancak yasak koymak ifade özgürlüğüne aykırı.”
Debbie Weil bütün şirketlerin çalışanlarının kolayca anlayabileceği bir sosyal medya kuralı olması gerektiği görüşünde. Weil, sosyal medya kullananların kimliklerini açıkça belirtmesi gerektiğini söylüyor:
”Şirketler sosyal medyanın bir moda ya da az sayıda kişinin katıldığı marjinal bir hareket olmadığını anladı. Sosyal medya uzun yıllar hayatımızı etkileyecek. Şirketlerin pazarlama ve iletişim ağlarının önemli bir parçası olacak. Bu anlayış artık yerleşiyor.”
Sosyal medya haber sitesi Mashable’a göre dünyada sadece şirketlerin yüzde 20‘sinin sosyal medya politikası var.
Sosyal medya kuralları koyan şirketlerin çoğu bunların etkili olduğunu bildirse de şirketlerin yüzde 4’ü elemanlarının İnternet’teki faaliyetlerinin şirket itibarına zarar verdiği görüşünde.