İnternet denize indi   Konuyu açan: tasfirin77   İlk Mesaj: 02-12-2011 (20:00)   Son Mesaj: 02-12-2011 (20:00)    Cevap: 0    Gösterim: 603  

    02-12-2011

    İnternet denize indi

    İnternet denize indi
    İnternet denize indi



    Türk Telekom,TTNET ve İDO işbirliği ile hayata geçirilen OnSealine projesi ile TTNET WiFi altyapısı kullanılarak İDO feribotlarında yolcular, denizin ortasında kablosuz internet kullanabilecekler.

    Dünyada ilk kez uygulanacak OnSealine projesinde internet altyapısını TTNET’in sağlayacağı, Türk Telekom grup şirketi Innova tarafından üretilen, feribot ve iskelelere yerleştirilecek “Akılmatik” isimli kiosklardan, Türk Telekom ve grup şirketlerinin hizmetleri sunulacak.Yolcular aynı zamanda doğalgaz, su ve elektrik faturalarını ödeyebilecek, internet bankacılığı işlemleri yapılabilecek

    Adnan Menderes Feribotu’nda yapılan OnSealine Projesi tanıtım toplantısı Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy, Türk Telekom CEO’su K. Gökhan Bozkurt ve TTNET Genel Müdürü Tahsin Yılmaz katıldı.

    Başlatılan yeni proje kapsamında, dünyada bir ilk olan uygulamayla 33 İDO iskelesine ve hızlı feribotlarına kurulan TTNET WiFi altyapısı ile yolcular, denizin ortasında TTNET WiFi ile kablosuz internet e bağlanabilecekler.

    Feribot ve iskelelere yerleştirilecek olan “Akılmatik” isimli kiosklardan, Türk Telekom ve grup şirketleri ile İDO hizmetlerinden yararlanmalarının yanı sıra doğalgaz, su ve elektrik faturalarını ödeyebilecekler, internet bankacılığı işlemlerini yapabilecekler.

    İlk etapta 8 hızlı feribot ve İDO terminallerine kurulacak olan “Akılmatik”ler, yakın bir zamanda İstanbul’ un önemli merkezlerine yerleştirilecek.

    ÇOK FİYAKALI BİR KARAR
    Toplantıda konuşan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İDO denilince akla hız, konfor, yenilikçi hizmetler ve çağdaşlık geldiğini belirterek, İDO'nun bugün elde ettiği başarılarla dünyanın denizde toplu taşıma yapan en büyük şirketi olduğunu söyledi.Yıldırım, 1994 yılında İDO'ya genel müdür olarak atandığında şirketin kapatılmasının gündemde olduğunu ifade ederek, İDO'nun o günden bu güne yapılan çalışmalarla dünyaya denizde toplu taşımacılığın nasıl yapılacağını gösteren model şirket haline geldiğini anlattı.

    Bu ölçekte taşımacılığın dünyanın hiçbir yerinde olmadığını belirten Yıldırım, şöyle konuştu:

    ''O günlerde New York'tan yetkililer deniz toplu taşımacılığı konusunda İDO'nun tecrübesinden yararlanmak için İstanbul'a geldiler. O dönemde bu genel müdürlük binamız yoktu. Şirketi, Bostancı'da adeta bir konteynerde yönetiyorduk. Makam odamıza, anlattıklarımıza, şirkete baktı, sonunda dedi ki; 'Sayın Genel Müdür ben bir şeyi sizinle paylaşmak istiyorum. Bu şirketin bu kadar kısa süre içerisindeki başarının arkasındaki gerçek, bu barakadır.' Biz; işe odaklandık, rahatımızı hep ikinci plana attık. Çünkü vatandaşın rahat etmesi için sizin rahatsız olmanız gerekli. Eğer siz rahatsız olmuyorsanız, endişe duymuyorsanız, vatandaşı rahat ettiremezsiniz, hizmet sektörünün özelliği budur. Bir hatayı düzeltmek için 28 tane düzgün iş yapmanız lazım. O kadar da hatanın bedeli ağırdır.''

    ''BAKINCA ÇOK FİYAKALI BİR KARAR''
    İDO'nun Akbil uygulamasını toplu ulaşımda ilk başlatan şirket olduğunu, hep ilklerle anıldığını anlatan Yıldırım, bugün de yine ilk olan bir hizmeti, Türk Telekom ve onun bağrından çıkan TTNET ile İstanbullulara sunmanın gayreti içinde olduğunu söyledi.''İDO ile denizde bağlan'' diye tanımlanacak bu sistemin bir konuyu hatırlattığını ifade eden Yıldırım, şöyle devam etti:

    ''Son günlerde yargı cep telefonlarıyla haberleşmeyi sağlayan kulelerin şehirlerden dışarıya çıkarılması yönünde bir karar verdi. Bakınca çok fiyakalı bir karar. Görüntü kirliliğini ortadan kaldıracak, sağlığa karşı riskleri ortadan kaldıracak bir karar, ama uygulanabilirliği var mı yok mu? Bunu pek düşünen yok. Herhalde Türk Telekom ve İDO, bunu duydu, haberleşmeyi şehirden denize doğru taşıyor. Bu işin esprisi... Artık iletişim ve internet çağında internet bizim aile fertlerimizden biri haline geldi. İş hayatında, seyahatte, sosyal paylaşımda, iletişimde ne kadar internet kullanımının günbegün ne kadar arttığını görüyoruz. Paylaşım sitelerini en fazla kullanan ya birinci ya da ikinci ülkeyiz. İnternete bağımlılığımız gittikçe artıyor. Şimdi bir yerden internet çekiyor bir başka yerde çekmezse bütün düzenimiz bozuluyor.''

    ''MİLLETİ OMZUNUZA ALIP TAŞIYACAKSINIZ Kİ...''
    ''OnSeaLine'' projesiyle vatandaşların feribottan haberlere girebileceğini, para çekebileceğini, film indirebileceğini anlatan Yıldırım, ''Yani iş yerine, eve bağlı kalmadan seyahat halindeyken de bütün iş ve işlemlerinizi yapabilirsiniz'' dedi.Bunların vatandaşın yaşamını kolaylaştırmak ve hayat kalitesini artırmak için yapıldığını ifade eden Yıldırım, ''Bunu yaparsanız, engelli vatandaşların önündeki engelleri kaldırırsanız, onların derdini dert edinirseniz, İstanbullunun ihtiyaçlarını görmeyi en öncelikli işiniz olarak görürseniz, o zaman da insanlar size güvenir ve destekler. Yani bu milleti omzunuza alıp taşıyacaksınız ki, o büyük gün geldiğinde millet de sizi omzuna alsın taşısın, yoksa beklemeyin'' diye konuştu.

    Bakan Yıldırım, İDO'nun bugün 105 gemiyle 85 noktaya yılda 100 milyon İstanbulluya hizmet verdiğini anlatarak, büyük kentlerin en büyük derdinin toplu ulaşım olduğunu, onun için de ulaşım alt yapısının güçlendirilmesi gerektiğini kaydetti.

    ''RAYLI SİSTEM TAM ANLAMIYLA 10 YIL İÇİNDE BİTECEK''-
    Bir yandan İstanbul Büyükşehir Belediyesi bir yandan da Ulaştırma Bakanlığı olarak İstanbul'un gelecek 10 yıl içerisinde toplu ulaşımla ilgili en büyük ve köklü çözümünü ortaya koyacak raylı sistemi tam anlamıyla bitirmiş olacaklarını ifade ederek, konuşmasını şöyle sürdürdü:''Bugün İstanbullu bazı şeyleri takip edemiyor. İstanbul'un altında bir İstanbul daha var. Onlarca, yüzlerce insan yerin altında gece ve gündüz çalışıyor. Ne için? İstanbullu Gebze'den binsin Halkalı'ya 70 dakikada kesintisiz gitsin, Üsküdar'dan Sirkeci'ye 4 dakikada, oradan Ümraniye'ye veya Söğütlüçeşme'den Kartal'a, Pendik'e 10 dakikada gitsin diye... Adeta yer üstündeki gibi bir ulaşım ağını yer altında kuruyoruz. Bu 100 yıllık geciken bir projedir. Londra 420 kilometre raylı sistemi 1900'lü yılların başında bitirdi. Ama bugün hala Londra trafik kısıtlaması yaparak merkezde trafik sorunun bir ölçüde çözmenin gayreti içinde. İstanbul 100 yıllık gecikme ile bu projeleri gerçekleştiriyor. Ama 2014'e kadar büyük oranda raylı sistem ana aksların tamamı bitmiş olacak ve çok ciddi bir ulaşım rahatlığı sağlanacak. Bu İDO ile, toplu kara taşıma ile entegre olacak. Böylece İstanbul'un trafik problemi katlanılabilir düzeye ulaşacak. 3 köprünün de yapılmasıyla işler daha faklı bir noktaya gelecek.''

    İNTERNET KULLANIMININDA AKTİF ROL
    Toplantıda konuşan TTNET Genel Müdürü Tahsin Yılmaz, “2010 yılında ‘TTNET’le Her Şey Mümkün” diyerek başladığımız yeni dönemde ürün ve hizmetlerimizi sunmaya devam ediyoruz. Bu kapsamda yeni ‘dijital yaşamda’ müşterilerimize ‘rehberlik’ etme misyonu ile hareket ediyoruz. Hayatın her alanında teknolojik yeniliklerle var olma hedefi ve hem bireylerin hem de toplumun gelişiminde öncü rol oynama vizyonumuzla Türkiye’de internet kullanımının yaygınlaşmasında aktif rol oynuyoruz.” dedi.Amaçlarının Türkiye’de herkesi “internet vatandaşı yapmak” olduğunu vurgulayan Yılmaz, şöyle devam etti: “WiFi kablosuz internet teknolojisi ve altyapısında dünyadaki en büyük operatörlerden biri olarak, bugün de ülkemizin gurur kaynağı kurumlarımızdan olan, dünyanın en büyük araç ve yolcu deniz taşımacılık şirketimiz İDO ile yepyeni bir projeyi hayata geçiriyoruz. Projemiz kapsamında 33 İDO iskelesine ve hızlı feribotlarına TTNET WiFi altyapısı kuruldu. Artık vatandaşlarımıza denizin ortasında kablosuz internet keyfi yaşatacağız. Gerek internet hizmeti ile tüm servisleri gerekse TTNET’in zengin hizmet ve servis seçeneklerini tüm kullanıcılara erişebilir hale getirdiğimiz projemizden dolayı büyük mutluluk duyuyoruz. Önümüzdeki dönemde de tüm iletişim ihtiyaçlarını tek elden karşılamak ve interneti ülkemizin her köşesine ulaştırmak hedefimiz doğrultusunda çalışmalarımızı sürdüreceğiz”.

    "DÜNYAYA ÖRNEK OLUYORUZ"
    İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy ise; “OnSeaLine” projesininin, İDO’nun güvenli, konforlu ve teknolojiyi fırsata dönüştüren entegre ulaşım hizmeti anlayışının yeni bir adımı olarak değerlendirdi. Paksoy şöyle devam etti: “Sizlerin de artık yakından bildiği gibi İDO olarak teknolojiyi her zaman yakın takip ederek, müşteri memnuniyetini iş yapış stratejimizin temeline oturttuk. Yeni fırsatlar konusunda cesur ve aktif tavrımızı korumayı çalışarak, beklentilerin ötesine geçebilmeyi önemsedik. Bu Bu boyutuyla, alanlarında öncü ulusal ve uluslararası kurumlarla sürdürdüğümüz işbirlikleri de bize değer katıyor, İDO ile Marmara’da yarattığımız modern yolculuk kültürünü, yenilikçi vizyonu koruyor ve geliştiriyor.”9 MİLYAR LİRALIK YATIRIM
    Türk Telekom CEO’su K. Gökhan Bozkurt toplantıda yaptığı konuşmada, “Türkiye’nin öncü yakınsama teknolojileri şirketi olarak, müşterilerimizin hayatına değer katmak, en iyi ve yenilikçi hizmetleri sunmak amacıyla ürün ve hizmet geliştiriyoruz. Yenilikçi bir yaklaşımla ülkemize en ileri teknolojileri, en son yenilikleri sunmak için yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. İDO ile birlikte OnSeaLine Projesi’nde yer almaktan mutluluk duyuyoruz. Son 3 yılda 9 milyar lira yatırım yaptık. Sınırsız hizmetimizi bu projeyle ulaşımada taşıdık” dedi.





    İnternet denize indi Yorumları