Yüzde 86'mız Her Gün Online
Interactive Advertising Bureau (IAB) Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması'na göre Türkiye'de 24 milyon internet kullanıcısı bulunuyor. Bu kullanıcıların yüzde 86'sı her gün online durumda.
Araştırmanın ürettiği sosyal bulgulara göre, Türk internet kullanıcılarının büyük bölümünü satın alma gücü fazla, karar verici bir topluluk oluşturuyor. Söz konusu topluluğun yüzde 42'si 25-44 yaş aralığında, yüzde 53'ü ABC1 SES grubunda, yüzde 34'ü 25 yaş üstü ve hane alışverişinden sorumlu ve yüzde 48'i de internetten gazete ve haber okuyor. Kullanıcı profili internetin artık önemli bir iletişim mecrası haline geldiğini ve bu mecranın geniş topluluklara hizmet verdiğini ortaya koyuyor.
Türkiye'de internete bağlananların yüzde 57'si erkek. Kullanıcıların yüzde 86'sı her gün, yüzde 13'ü haftada birkaç kez, yüzde 0,62'si haftada bir, yüzde 0,27'si ayda birkaç kez, yüzde 0,14'ü ise ayda bir internete bağlanıyor.
IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması'na göre internet kullanıcılarının yüzde 30'u ilkokul, yüzde 25'i ortaokul, yüzde 30'u lise ve yüzde 15'i üniversite ve üstü mezunu. Üniversite ve üstü eğitimli kullanıcı sayısı 1,1 milyon iken, üniversite ve üstü eğitimli yönetici sayısı 838 bin 362'i buluyor.
Cep telefonundan internet kullananların oranı yüzde 32. 875 bin 297 kişinin online alışveriş yaptığı Türkiye'deki internet kullanıcıları arasında 3,4 milyon kişi şehirlerde ikamet ediyor.
Interactive Advertising Bureau (IAB) Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması'na göre Türkiye'de 24 milyon internet kullanıcısı bulunuyor. Bu kullanıcıların yüzde 86'sı her gün online durumda.
Araştırmanın ürettiği sosyal bulgulara göre, Türk internet kullanıcılarının büyük bölümünü satın alma gücü fazla, karar verici bir topluluk oluşturuyor. Söz konusu topluluğun yüzde 42'si 25-44 yaş aralığında, yüzde 53'ü ABC1 SES grubunda, yüzde 34'ü 25 yaş üstü ve hane alışverişinden sorumlu ve yüzde 48'i de internetten gazete ve haber okuyor. Kullanıcı profili internetin artık önemli bir iletişim mecrası haline geldiğini ve bu mecranın geniş topluluklara hizmet verdiğini ortaya koyuyor.
Türkiye'de internete bağlananların yüzde 57'si erkek. Kullanıcıların yüzde 86'sı her gün, yüzde 13'ü haftada birkaç kez, yüzde 0,62'si haftada bir, yüzde 0,27'si ayda birkaç kez, yüzde 0,14'ü ise ayda bir internete bağlanıyor.
IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması'na göre internet kullanıcılarının yüzde 30'u ilkokul, yüzde 25'i ortaokul, yüzde 30'u lise ve yüzde 15'i üniversite ve üstü mezunu. Üniversite ve üstü eğitimli kullanıcı sayısı 1,1 milyon iken, üniversite ve üstü eğitimli yönetici sayısı 838 bin 362'i buluyor.
Cep telefonundan internet kullananların oranı yüzde 32. 875 bin 297 kişinin online alışveriş yaptığı Türkiye'deki internet kullanıcıları arasında 3,4 milyon kişi şehirlerde ikamet ediyor.