İki bakanlık arasında eğitim protokolü   Konuyu açan: Sasha   İlk Mesaj: 03-14-2012 (12:49)   Son Mesaj: 03-14-2012 (12:49)    Cevap: 0    Gösterim: 411  

    03-14-2012

    İki bakanlık arasında eğitim protokolü

    İki bakanlık arasında eğitim protokolü
    İki bakanlık arasında eğitim protokolü

    Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile TÜBİTAK arasında ''Eğitimde Fatih Projesi İşbirliği Protokolü'' ve ''Eğitimde İşbirliği Protokolü'' imzalandı.

    Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, ''Her iki protokol kapsamında, bakanlığımızın eğitimde ihtiyaç duyduğu Ar-Ge faaliyetleri başta olmak üzere, müfredata uygun dijital içerikler geliştirmeye, öğrencilerin analitik düşünme becerilerini arttıracak eğitim içerikleri oluşturmaya yönelik çalışmalar yapılacak'' dedi.

    MEB'in Başöğretmen Salonu'ndaki törene, Milli Eğitim Bakanı Dinçer, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Yücel Altunbaşak ile diğer ilgililer katıldı.

    Dinçer, her iki protokol kapsamında, bakanlığın eğitimde ihtiyaç duyduğu Ar-Ge faaliyetlerine ilişkin çalışmaların yapılacağını belirterek, ''Müfredata uygun dijital içerikler geliştirmek, öğrencilerin analitik düşünme becerilerini arttıracak eğitim içerikleri oluşturmak, yurtdışı burs programlarını yeniden yapılandırmak gibi birçok alanda eğitimde kalitenin ve başarının artırılmasına yönelik çalışmalar yapılacak'' dedi.

    Son dokuz yılda eğitime ayrılan kaynakların daha çok eğitimin fiziki altyapısını güçlendirmek yolunda kullanıldığını vurgulayan Dinçer, dersliğin, öğretmenin, bilgisayarın, eğitim araç-gereçlerinin olmadığı bir ortamda eğitimde kaliteyi konuşabilmenin mümkün olmadığını ifade etti.

    Altyapının iyileştirilmesinin eğitimde kalitenin artmasına katkısı olduğunu belirten Dinçer, çocukların okullaşma oranlarının önemli ölçüde yükseldiğini, kız çocuklarının ve engelli çocukların eğitime erişimleri konusunda büyük mesafe alındığını, toplumda eğitimin önemine ilişkin bir bilinç ve farkındalığın oluştuğunu da söyledi.

    Türkiye'nin ilk ve orta dereceli okullarında bilgisayar ve internete dayalı eğitimin uygulanması açısından hiç de küçümsenemeyecek hedeflere ulaşıldığını ifade eden Dinçer, ''Ancak dünya büyük bir hızla değişip dönüşürken, bilgi ve teknolojik gelişmeler öğrenme-öğretme biçimlerini büyük bir hızla değiştirirken bizlerin de aynı hızla ve çabuklukla hareket etmemiz, tüm sorun alanlarında eş zamanlı bir iyileştirmeyi gerçekleştirmemiz gerekmektedir'' diye konuştu.

    -''Ölçüm araçları da anahtar öneme sahip''-

    Eğitimde kalitenin yükselmesinde öğretmenin hayati bir role sahip olduğunun altını çizen Dinçer, gündemlerinin ön sıralarda yer alan en önemli çalışmalardan birinin öğretmenlik mesleğinin güçlendirilmesine ve yeniden kurgulanmasına yönelik faaliyetler olduğunu kaydetti. Dinçer, şöyle devam etti:

    ''Değişimin sadece eğitimde teknoloji kullanımı ile olmayacağını, içeriğe dayalı değişimin kritik önem taşıdığını, müfredat değişiminin çocuğun öğrenmesine imkan sağlayacak şekilde olması gerektiğini biliyoruz. Ümit ediyorum ki bugün imzalayacağımız iki protokol kapsamında yapılacak olanlar, bu amaca da önemli ölçüde hizmet edecektir. Eğitimde başarıyı sağlayabilmek için ölçüm araçları ve değerlendirme de anahtar öneme sahiptir. Tüm bunları başarmak için, öncelikli olarak yapmamız gereken şey, bir zihniyet değişimini sağlamaktır.

    Bu bakımdan Milli Eğitim Bakanlığı'nın yeniden yapılandırılması, bu zihniyet değişikliğini gerçekleştirmenin ilk adımlarından biriydi. Bundan sonra ise eğitimin girdilerinden çok, bu girdilerin çocuklarımızın yetişmesi üzerindeki etkilerini konuşup tartışacağımız, çareler ve çözümler üreteceğimiz bir değişim sürecine girmiş bulunuyoruz.''

    -''Güçlendirmeyi amaçlıyoruz''-

    Eğitimde bir devrim niteliğinde olan Fatih Projesi'nin bu süreci yönetmenin ve geliştirmenin imkanlarını sunduğunu söyleyen Dinçer, ''Bu imkanları etkili ve verimli bir şekilde kullandığımızda; bilgi ve iletişim teknolojilerini aktif olarak kullanabilen, problem çözücü, teknolojiyi yakından takip eden ve uygulayabilen, bilgi çağı becerilerini kazanmış bireyler yetiştirme yolunda çok önemli bir adım atmış olacağız'' diye konuştu.

    ''Eğitimde Fatih Projesi İşbirliği Protokolü'' ile pilot uygulaması süren Fatih Projesi'nin birçok ayağını güçlendirmeyi amaçladıklarını ifade eden Dinçer, dünyanın en büyük eğitim projelerinden Fatih Projesi'ni yürütürken birçok bakanlık ve kurumdan destek aldıklarını, birlikte çalışmalar yürüttüklerini söyledi.

    Bilgi çağının gereklerine öğrencileri hazırlayabilmek için bunları yeterli görmediklerini belirten Dinçer, ''Daha güçlü işbirlikleriyle öğretmenlerimizi daha nitelikli, öğrencilerimizi daha bilgili, müfredatımızı daha zengin hale getirmek istiyoruz'' dedi.

    -Protokol kapsamındaki işler-

    Dinçer, FATİH Projesi'ne ilişkin protokol kapsamında yapılacak işleri şöyle sıraladı:

    ''FATİH Projesi kapsamında gerekli teknik çalışmaların yapılabilmesi amacıyla teknik personel desteğinin sağlanması; proje kapsamında temin edilecek donanımlar ve yazılımlar için teknik şartnamelerin oluşturulması; içeriklerin öğrenci ve öğretmenlere ulaştırılmasında uygun yöntemin belirlenmesi ve buna uygun yazılımların geliştirilmesi; içeriklerin dağıtımında ihtiyaç duyulan uygun donanım altyapısının belirlenmesi; akıllı tahta ve tabletlerde kullanılacak içeriklere ait yönetim ve güvenlik yazılımlarının geliştirilmesi; eğitimde FATİH Projesiyle ilgili teknik altyapı kapsamında ihtiyaç duyulan diğer Ar-Ge faaliyetlerinin yapılmasıdır.''

    ''Eğitimde İşbirliği Protokolü'' kapsamında ise eğitimin niteliğini artırmak amacıyla başarı tespitine yönelik çalışmaların yapılacağını anlatan Dinçer, diğer içeriklerin şunlar olduğunu kaydetti:

    ''Müfredata uygun dijital içeriklerin geliştirilmesi, hazırlanması ve öğrencilerin erişimine sunulması, yurtdışı burs programlarının yeniden yapılanmasına yönelik çalışmaların yapılması, temel ve ortaöğretimde bilim kültürünün geliştirilmesine yönelik bilim fuarlarının düzenlenmesi, fen bilimleri, bilişim teknolojileri, teknoloji ve tasarım ile matematik öğretim programlarının geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapılması,öğrencilerin analitik düşünme becerilerini artıracak eğitim içeriklerinin geliştirilmesi, temel ve ortaöğretim seviyesindeki İngilizce öğretim sistemi üstüne araştırmalar yapılarak alternatif öğretim modellerinin geliştirilmesi.''

    ''Görüldüğü gibi işimiz çok, yolumuz uzun'' diyen Dinçer, ancak büyük başarıların büyük çabalar sonucunda elde edildiğini vurguladı.

    -TÜBİTAK Başkanı-

    TÜBİTAK Başkanı Altunbaşak da bakanlıklarla ve kurumlarla işbirliğine çok önem verdiklerini belirterek, Milli Eğitim Bakanlığı'nın da ilgi alanı olarak kendilerine çok yakın olduğunu söyledi.

    İmzalanacak protokollerde TÜBİTAK'ın önemli sorumluluklar alacağını söyleyen Altunbaşak, eğitim sisteminde çağı yakalayan teknolojileri kullanmak istediklerini, eğitmede fırsat eşitliğini sağlamayı düşündüklerini kaydetti.

    Öğrencilerin kendilerini ifade edebilme yetisinin önemine değinen Altunbaşak, bunun yanı sıra kendine güvenen, yaratıcı ve dünyayı çok iyi takip eden gençler yetiştirmeyi düşündüklerini söyledi.

    Öğrencilerin bilgi yüklü olmalarını istemediklerini belirten Altunbaşak, ''Analitik yetenekleri güçlü, çıkarımlar yapabilen bir gençlik istiyoruz. Burada eğitim içerikleri önemli'' dedi.

    Okuma alışkanlığının önemine de işaret eden Altunbaşak, TÜBİTAK'ın Bilim ve Teknik, Meraklı Minik gibi dergilerinin olduğunu hatırlattı. Altunbaşak, ''Bu dergileri, FATİH Projesi kapsamında tüm öğrencilere açacağız. Tüm öğrenciler tabletlerinde bu dergileri görebilecekler ücretsiz olarak. Fatih Projesi kapsamındaki tüm öğrencilere ücretsiz olarak açmayı hedefliyoruz'' diye konuştu.

    Konuşmaların ardından, Dinçer, Ergün ve TÜBİTAK Başkanı Altunbaşak protokolleri imzaladı.

    AA




    İki bakanlık arasında eğitim protokolü Yorumları