Kabak ve kova ile Türk Marşı yorumu   Konuyu açan: Küba   İlk Mesaj: 02-29-2012 (07:49)   Son Mesaj: 02-29-2012 (07:49)    Cevap: 0    Gösterim: 380  

    02-29-2012

    Kabak ve kova ile Türk Marşı yorumu

    Kabak ve kova ile Türk Marşı yorumu
    Kabak ve kova ile Türk Marşı yorumu

    Samsun'da bir ilköğretim okulunca kurulan ve çoğunluğu Roman öğrencilerden oluşan orkestrada, enstrüman olarak kullanılan yoğurt kovası, süs kabakları, boncuklar ve elek gibi malzemelerler Mozart'ın Türk Marşı'nı çalıyorlar.



    Ender Sever ve Mustafa Önal'ın haberi

    Samsun'da bir ilköğretim okulunca kurulan ve çoğunluğu Roman öğrencilerden oluşan orkestrada, enstrüman olarak kullanılan yoğurt kovası, süs kabakları, boncuklar ve elek gibi malzemelerler Mozart'ın Türk Marşı'nı çalıyorlar.

    Yavuz Selim İlköğretim Okulu'nda müzik öğretmeni olarak görev yapan Gülin Öziskender öncülüğünde, yaklaşık 30 öğrencinin katılımıyla ''Ekoritm'' adlı bir orkestra oluşturuldu. Orkestrada görev alan öğrenciler çalışmalarda müzik aleti olarak davul yerine 'yoğurt kovası', marakas yerine 'süs kabağı', gazoz kapakları, boncuk, ve PVC borularını kullanarak ritm oluşturuyor.

    Orkestranın kurucusu Gülin Öziskender, okulda öğrencilerin eğitime olan ilgisini artırmak amacıyla böyle bir çalışma başlattıklarını söyledi

    Orkestrada görev alan öğrencilerin çalışmalara severek katıldığını ifade eden Öziskender, evlerde atıl durumda olan veya çöpe gidecek malzemeleri değerlendirip, öğrencilere müziği sevdirmeyi hedeflediklerini söyledi.

    Orkestra çalışmalarıyla öğrencilerin hem eğlendiklerini hem de öğrendiklerini vurgulayan Öziskender, şunları kaydetti:

    ''Yaklaşık üç yıl yüksek lisans alanında 'orff yaklaşımı' üzerine çalışmalar yaptım. Orff yaklaşımı, doğal malzemelerden ve toplumların kendi kültürlerinden gelen şarkıları ve oyunları, doğaçlamalarla öğretmeyi amaçlayan özel bir öğretim yöntemidir. Müzik eğitimimden sonra bu alana yöneldiğim için ister istemez bu durum, okuldaki çalışmalarıma da yansıdı. 3 yıldır müzik öğretmenliği yapıyorum. Bu sene çocuklarla beraber atık malzemelerin yanı sıra güzel tını elde edebileceğimiz malzemeleri birleştirerek bir ritm grubu kurduk.''



    -Doğaçlamadan Mozart'ın Türk Marşı'na-

    Çalışmaların eğlenceli bir şekilde ilerlediğini dile getiren Öziskender, şöyle devam etti:

    ''Orkestramızda, yoğurt kapları, kendi yetiştirdiğim süs kabakları, gazoz kapakları, boncuklar, elek kasnaklarını davul derisiyle birleştirip elde ettiğimiz deflere yer verdik. Öğrencilerimizin çalışmalara ilgisi çok fazla. Hem yapım aşamasında hem de çalışmalarda çok gayret gösteriyorlar. Hiçbir çalışmayı kaçırmıyor, verilen görevlere özenle yaklaşıyorlar. İlk başta doğaçlamayla başladık. Bir kalıp oluşturduk, o kalıbın içine her bir öğrenci bir doğaçlama kattı. Tamamının birleşiminden de güzel işler ortaya çıktı. Öğrencilerim Mozart'ın Türk Marşı bestesini çalıyor. Benim yazdığım bir besteyi de hazır duruma getirdik.''

    Ekoritm orkestrası olarak 23 Nisan'da kısa bir gösteri yapacaklarını belirten Öziskender, Mayıs ayı ortalarında da daha geniş kapsamlı bir sunumda bulunacaklarını kaydetti.

    ''Ekoritm'' orkestrasında davulcu olarak yer alan altıncı sınıf öğrencisi Berat Üstünbaş ise orkestrada bulunmaktan mutlu olduğunu belirterek, ''Müzik dersleri artık daha eğlenceli geçiyor'' diye konuştu.

    (aa)




    Kabak ve kova ile Türk Marşı yorumu Yorumları