´Fatih´, Türkiye´yi iki adım öne taşıdı   Konuyu açan: Sasha   İlk Mesaj: 02-25-2012 (16:53)   Son Mesaj: 02-25-2012 (16:53)    Cevap: 0    Gösterim: 386  

    02-25-2012

    ´Fatih´, Türkiye´yi iki adım öne taşıdı

    ´Fatih´, Türkiye´yi iki adım öne taşıdı
    ´Fatih´, Türkiye´yi iki adım öne taşıdı

    Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, Fatih Projesi'nin Türkiye'yi dünya ülkelerinin bir iki adım önüne çıkarttığını bildirdi.

    Bakan Dinçer, Isparta Anadolu Öğretmen Lisesi'nin açılışında yaptığı konuşmada, son yıllarda eğitimde oldukça ciddi bir mesafe katettiklerini söyledi.

    AK Parti'nin 9 yıllık iktidarı boyunca yaklaşık 169 bin derslik yaptırdıklarını belirten Dinçer, ''2002 yılına kadar toplam yapılan derslik sayısının 334 bin olduğunu düşünürsek, 169 bin dersliğinde 8-9 yılda yapılmış olmasının ne anlama geldiğini siz daha iyi fark edeceksiniz'' dedi.

    Yeni hedeflerinin, okul öncesi eğitimde yüzde 100 performans sağlamak olduğunu belirten Dinçer, ''Okullaşma oranlarında 5 yaş grubunda yüzde 100'e ulaşmayı düşünüyoruz. İlköğretimde de yüzde 100'e ulaşmayı hedefliyoruz. Yine ortaöğretimde şimdiki hedefimiz yüzde 90'ın üzerine çıkmak ama eğer Meclis'te tartışılmakta olan teklif yasalaşırsa o zaman ortaöğretimde de yüzde 100'lük bir hedefe çıkmak durumunda olacağız'' diye konuştu.

    Bu durumda 160 bin civarında dersliğe ihtiyaçlarının olacağının belirten Dinçer, yaklaşık 32 bin dersliğin hayırseverler tarafından yaptırıldığını söyledi.

    Özellikle okul öncesi eğitimle ilgili dersliklere ihtiyaçlarının olduğunu ifade eden Bakan Dinçer, Ispartalı hayırseverlerin desteğini beklediklerini vurguladı.

    Ömer Dinçer, 2002 yılına kadar neredeyse parmakla gösterilecek kadar bilgisayar laboratuvarı ve bilişim teknolojileri sınıfı varken, iktidarları döneminde yaklaşık 29 bin 500 civarında bilişim teknolojileri sınıfı kurduklarını kaydetti.

    Yaklaşık 900 bin bilgisayarı da okullara kazandırdıklarını aktaran Dinçer, Isparta'da ise yaklaşık 276 okulda bilişim teknolojileri sınıfı kurduklarını ve 9 bin bilgisayar gönderdiklerini vurguladı.

    Dinçer, 2002 ile 2011 yılları arasında da yaklaşık 850 dersliği Isparta'ya hediye ettiklerini bildirdi.

    -Fatih Projesi-

    Fatih Projesi ile özellikle bilişim teknolojisinde çok ciddi bir mesafeyi kat etmeye başladıklarını ifade eden Dinçer, şöyle konuştu:

    ''Bunu heyecan duyarak söylüyorum. Türkiye'nin dünya ülkelerinin bir iki adım önüne çıktığı bir proje olarak bize müthiş bir heyecan veriyor. Fatih Projemizde 5 ana bileşen bulunuyor. Onlardan en önemlisi akıllı tahtalar ve tablet bilgisayarlar. Belki vatandaşlarımızın ve öğrencilerimizin akıllarında daha çok tablet bilgisayarlar kaldı ama projemizin odağında akıllı tahtalarımız yer alıyor. Akıllı tahtalar normalde dünyanın kullandığı bilgisayara eklendiği projeksiyon makineleri değil. Akıllı tahtalarımızın kendisi bilgisayar. Tüm dünya projeksiyonlu tahtaları kullanıyorken ve bilgisayarda önceden hazırlık yaparak hazırlanmış sunumlarla çocukların eğitimine katkı sağlamaya çalışıyorken, biz normal kara tahtanın yanına kara tahta büyüklüğünde bir bilgisayar ilave ettik. Bu bilgisayar aynı zamanda bütün sınıflara fiber kablo döşenerek internet hizmetinin geldiği bir alt yapı ile tamamlandı. Bu yapı içerisinde öğretmenlerimiz yine tahtalarda ve bizim Milli Eğitim Bakanlığının merkezinde yer alan her türlü eğitim malzemesine anında ulaşabilecek bir noktada bulunacak.''

    Fatih Projesi ile teknolojik alt yapı oluşturulurken dünyanın tereddüt ettiği veya sıkıntı çektiği bir takım sorunları göz önüne alarak çözümler ürettiklerini belirten Dinçer, yapılan bilimsel çalışmaların, modern teknolojinin eğitime katkısını olumlu yönde etkilediğini gösteren sonuçlar verebildiği gibi, olumsuz yönde etkilediğini gösteren sonuçları da gösterdiğini kaydetti.

    Bakan Dinçer, ''Biz bu yüzden akıllı tahtaların yanında kara tahtaları ve kalemle yazdığımız tahtaları da koruyarak aslında hem öğretmenlerimizin kendi kabiliyetleriyle kendi geliştirdikleri yöntemlerle çocuklara ulaşabilecekleri, hem geleneksel eğitimin ve pedagojik yöntemlerin kullanılabildiği ama aynı zamanda modern teknolojinin de destekleyici bir unsur olarak katkı sağladığı bir yapı oluşturmaya çalıştık'' diye konuştu.

    -Okullarda düzenleme-

    Hayatın her alanında öğrenmeyi sağlayan bir alt yapı kurmak için çaba sarf ettiklerini vurgulayan Dinçer, bu kapsamda okulları ve okul bahçelerini yeniden tasarlamaya dair bir uygulama başlattıklarını söyledi.

    Bakan Dinçer, uygulamayla daha önceden kurulan bilişim teknolojileri sınıflarını ve okul kütüphanelerini birleştireceklerini söyledi.

    Kütüphanelerin çocuklar tarafından daha etkin kullanılmasına ihtiyaçlarının olduğunu ifade eden Dinçer, ''Bilişim teknolojileri laboratuvarlarını da sadece ders için kullanıyoruz. Dersin dışında bilgisayarlardan çok uzun ömürlü yararlanamıyoruz. Halbuki fiziki mekanlar ne kadar çok kullanılırsa o kadar çok fayda yaratmış olacaktır. Bu yüzden kütüphaneler ile bilişim teknolojileri sınıflarını birleştiriyoruz'' dedi.

    Amaçlarının, öğrenciler ve velilerin kolayca kitap ve bilgisayar hizmetlerinden faydalanabilmelerini sağlamak olduğunu belirten Bakan Dinçer, şunları söyledi:

    ''Böylece çocuklarımızı bir taraftan ödev hazırlama ve kendilerini geliştirme konusunda yeni imkanlara kavuştururken, öbür taraftan internet kafelerden kurtarabileceğimiz bir fırsat oluşturacağız. Kütüphaneler sadece okul zamanı değil mevsim şartlarına göre akşam 8-9'a kadar ve hafta sonları da açık olacak. Bütün çabamız, çocuklarımız ve velilerimizin aidiyetini arttırmak üzeredir. Okulu sahiplenir ve aidiyet duyguları gelişirse o zaman okullarımızın sorunlarını paylaşmak ve çözmek daha kolay hale gelecek.''

    Konuşmasının ardından Bakan Dinçer, sınıfları gezerek, öğrencilerle bir süre sohbet etti. Bakan Dinçer, daha sonra okul önünde öğretmenlerle hatıra fotoğrafı çektirdi.




    ´Fatih´, Türkiye´yi iki adım öne taşıdı Yorumları