Tecavüz Sonucu da Olsa Kürtaja Nasıl Bakıyorsunuz?

Son günlerde ülkemizde kürtaj konusu,devlet yetkililerinin bazı söylemleri üzerine gündeme oturdu. Her ağızdan birşeyler söylenmeye başlandı. İslami açıdan yapılan bazı açıklamaları da vererek sizlerin bu konu hakkındaki görüşlerini tartışmaya açmak ...



  1. Alt 06-02-2012, 22:26 #1
    safinaz Mesajlar: 3.348
    Son günlerde ülkemizde kürtaj konusu,devlet yetkililerinin bazı söylemleri üzerine gündeme oturdu.

    Her ağızdan birşeyler söylenmeye başlandı.
    İslami açıdan yapılan bazı açıklamaları da vererek sizlerin bu konu hakkındaki görüşlerini tartışmaya açmak istiyorum.


    Kürtaj tartışmalarına Nesil Grubu yazarlarından Mehmet Paksu da katıldı. İlahiyatçı yazar Mehmet Paksu, kürtajın bir cinayet olduğunu belirterek "Bir kadının başına ne gelirse gelsin tıbbı açıdan bir tehlike olmadığı sürece kürtaj yaptırması çok büyük bir vebaldir." dedi.

    "TECAVÜZ DE OLSA KÜRTAJ CİNAYETTİR"

    Sağlık Bakanı Recep Akdağ'ın "Tecavüzden olan çocuklara devlet bakar" açıklamasına da değinen Paksu, "Bir kadın tecavüze uğramış da olsa, gayri meşru ilişki de yapmış olsa bir çocuğu aldırması bir cinayettir." sözleri ile Bakan'a destek verdi.

    Moral Haber'den Dursun Kabaktepe'ye konuşan Mehmet Paksu "Tecavüz de olsa kürtaj cinayettir" sözlerine şu ayetlerle açıklık getirdi:

    "Kur'an'ı Kerim'de Maide Suresi'nin 32. Ayetinin mealinde "Kim masum bir insanı öldürürse tüm insanlığı öldürmüş gibi olur. Kimde masum bir insanı kurtarırsa tüm insanlığı kurtarmış gibi olur" der. Bu yüzden bir kadın tecavüze uğramış da olsa, gayri meşru ilişki de yapmış olsa bir çocuğu aldırması bir cinayettir. Kendisi bir günah işlemiştir ama doğacak olan çocuk masumdur. Ve burada Allah (cc)'nün esma isimleri tecelli etmiştir."

    Başbakan Erdoğan'ın "Kürtaj bir cinayettir" sözlerini İslam hukuku açısından değerlendiren Paksu, İslam hukukunun insanın aklını, dinini, neslini, namusunu ve malını koruduğunu hatırlatarak kürtaj konusunda şu ifadeleri kullandı:

    "Anne karnındaki sağlıklı bir bebeğin kürtaj ile alınması onun öldürülmesi anlamına geliyor. Ve bunu yapanların üzerine de çok büyük bir vebal yüklüyor. , Nisa Suresi 93. Ayetinde "Bir mümini haksız yere öldüren kişi ebedi olarak cehennemde kalır" uyarısı geçer. Bu yüzden İslam hukukunun bu konudaki kararlarını bilen kişinin böyle bir şey yapması düşünülemez."

    "KÜRTAJ CİNAYETTİR VE HARAMDIR"

    İslam Hukuku Profesörü Hayrettin Karaman ise Yeni Şafak gazetesindeki köşesinde "Kürtaj cinayettir ve haramdır" diye yazarak şu ifadeleri kullandı:

    Dindeki hükmü bakımından kürtaj, ananın veya bir başkasının maddî veya manevî müdahalesi ile cenînin rahimde veya dışarı çıkarılarak öldürülmesidir. Cenîn, hâmileliğin ilk gününden itibaren hâmile kadının rahmindeki çocuktur. Özellikle cerrahi tıbbın gelişmesinden önce ilkel yöntemlerle yapılan cenîn katli günümüzde, ameliyat ortamında ve -genellikle- doktorlar tarafından yapılmaktadır.

    Karaman, "Kürtaj konusunda eksik ve yanlış bilgiler" başlıklı yazısında ise İslâm ilimlerinde ve özel olarak da fıkıh ilminde önemli bir seviyeyi temsil eden Gazzâlî'nin İhyâu-ulûmi'd-din isimli eserinden şu bilgileri paylaştı: Azil, cenîni öldürmeye (ichâz) veya doğmuş kız çocuğunu toprağa gömerek katletmeye (ve'd) benzemez; çünkü -azilden farklı olarak- bu ikisi, olacağı değil, olmuşu (hâsılı) imhâ etmektir. Bu olmuşun (ceninin) çeşitli aşamaları vardır. Varlığının ilk aşaması, erkek menisinin (spermin) rahime girerek kadının suyu ile karışması ve hayat için müsait hale gelmesidir. Bunu bozmak ve imhâ etmek cinayettir. Sonra katılaşıp et parçası haline gelirse bunu imhâ etme cinayeti daha büyük olur. Rûh üflenip insan olarak yaratma ve şekillendirme tamamlanınca cinayet daha da büyür. Cinayetin en büyük olanı ise cenînin canlı olarak ana rahminden ayrılıp çıkmasından sonra onu öldürmektir... İnsanın varoluşunun başlangıcı meninin erkekten ayrılması değil de ana rahmine düşüp kadının suyu ile birleşmesidir" dedik; çünkü çocuk, tek başına erkeğin suyundan yaratılmıyor, iki eşten yaratılıyor. Bu da ya her ikisinin suyundandır yahut da erkeğin suyu ile kadının hayız kanının birleşmesinden yaratılmaktadır..." (İhyâ ve şerhi İthâf, V, 380).

    tuerkraider bunu beğendi.
  2. Alt 06-04-2012, 01:44 #2
    candanag Mesajlar: 302
    çeşitli sebeplerle kürtajın yasaklanmaması gerektiği görüşündeyim, uzun mevzu ama şu kadar diyeyim, devlet senin ne yaptığına kadar karışacaksa -bence kişisel bir mevzudur- daha ötesi de gelir bundan sonra ve mahalle baskısının sık yaşandığı ülkemizde travmatik sonuçlara yol açar, konuyu zinaya getiriyorlar falan, bireyin kendi dünyasına bu kadar girilmesi kişi hak ve hürriyetleri açısından zararlı bence. ayrıca 80 uygulaması bu durumun neden şu an gündeme getirildiğini sorgulamakta da fayda var. Artı kendimi tecavüze uğramış ve hamile kalmış bir kadının yerine koymaya çalışırsam, kürtajdan yana kullanırdım hakkımı. artı dinler tamamen yasaklasa da her koşulda, dolayısıyla günah da olsa mantığım yasağı doğru bulmuyorsa ve vebali de benim üzerimeyse sorun yok. devlet yaptırımı dini argümanlara bağlarsa o daha da büyük bir facia olur benim için. sonuna kadar seküler birey anlayışının yanında olurum.

    Konu candanag tarafından (06-04-2012 Saat 02:09 ) değiştirilmiştir.
  3. Alt 06-04-2012, 13:13 #3
    mhmt Mesajlar: 904
    Blog Başlıkları: 3
    Recep AKDAĞ; Tecavüze uğrayan bir kadın ne kadar masumsa, karnındaki bebekte en az o kadar masumdur, demişti. Zor bir durum ancak doğru buluyorum. Zaten hocalarda güzelce açıklamışlar. Kişisel görüşler dini hükümleri etkilemez, ancak günah işlettirir.

    selametle..

  4. Alt 06-04-2012, 14:00 #4
    candanag Mesajlar: 302
    Diyanet İşleri başkanlığı'da 1980 başlarında belli bir süre için de olmak kaydıyla kürtaj yaptırılabilir kararı vermişti ve o onaydan sonra uygulamaya geçildi yasal olarak, ne oldu da o kadar yıl içinde caiz görülen bir olay bir anda caiz olmayan bir hal aldı, kimin kime hangi dönem güdümlü olacağı belli değil, olan insanlara oluyor.

    bu konu ile ilgili olarak güzel bir yazı
    Kürtaj esas 70'lerin ürünü / Yorum / Radikal İnternet

    Konu candanag tarafından (06-04-2012 Saat 14:06 ) değiştirilmiştir.
  5. Alt 06-04-2012, 14:21 #5
    candanag Mesajlar: 302
    eğer bu ülkede din ve vicdan hürriyeti varsa, hukuk devletiyiz diyorsak hocaların ya da hoca olarak geçinenlerin sözüne kulak asılmamalı, insana bakılmalı. yok şu görüşteki parti bunu demiş, yok laik devletin sünni kolu olan Diyanet bunu demiş, sanane denilebilmeli, bu kadar özele karışırsa devlet ve kimse sesini çıkarmazsa devletin içinde olduğu ama dinimizce haram addedilen zina-alkol gibi durumların da yasaklanması gündeme gelebilir, sonra bu tantanaların daha saçmalarını o zaman yapmak zorunda kalırız

  6. Alt 06-04-2012, 17:48 #6
    el_feta Mesajlar: 1.168
    soruda mantık hatası mı var?..

  7. Alt 06-04-2012, 22:37 #7
    safinaz Mesajlar: 3.348
    el_feta´isimli üyeden Alıntı
    soruda mantık hatası mı var?..

    Nasıl bir mantık hatası?

  8. Alt 06-05-2012, 01:00 #8
    alptraum Mesajlar: 38.107
    Blog Başlıkları: 28
    candanag´isimli üyeden Alıntı
    eğer bu ülkede din ve vicdan hürriyeti varsa, hukuk devletiyiz diyorsak hocaların ya da hoca olarak geçinenlerin sözüne kulak asılmamalı, insana bakılmalı. yok şu görüşteki parti bunu demiş, yok laik devletin sünni kolu olan Diyanet bunu demiş, sanane denilebilmeli, bu kadar özele karışırsa devlet ve kimse sesini çıkarmazsa devletin içinde olduğu ama dinimizce haram addedilen zina-alkol gibi durumların da yasaklanması gündeme gelebilir, sonra bu tantanaların daha saçmalarını o zaman yapmak zorunda kalırız

    Islam a göre verilen bilgiler anne karninda ki bebegin kürtaj ile alinmasi onu öldürmek gibidir. Gerci FIKIH olarakta asama asama dile getirilmis fakat neden dogan bir bebek anne tarafindan öldürülemiyorsa ya da hamile bir bayana örnegin araba carptiginda karnindaki bebek ölürse ve carpan kisi sucluysa ayni durumla yargilaniyorsa, Kürtaj neden serbest birakilmis acaba?

    icki - zina, kürtaj ile bence bir tutulmaz. Bugün hukuksal olarak sakat dogacak bir cocugu kürtaj ile aldirmak suc mu? degil mi? Eger bu kisi özgürlük haklarinda ise neden 5 aylik bir bebegi aldirmak serbest degil?

  9. Alt 06-05-2012, 01:03 #9
    alptraum Mesajlar: 38.107
    Blog Başlıkları: 28
    el_feta´isimli üyeden Alıntı
    soruda mantık hatası mı var?..

    Yok. Cünkü benzer sorular var. Kesin fetva vermek kolay olmamistir ki bir cok alim bu konuda fetva vermemektedir. Özürlü dogacak cocugu aldirmak caiz mi? Bu soru gibi bence bu soruda gayet normal olmus.

  10. Alt 06-05-2012, 02:21 #10
    candanag Mesajlar: 302
    bizim ülkemiz çok çok ileri demokrasinin yaşandığı, kimsenin kimseye laf etmediği, arkasından laflar söylemediği, mahalle baskısının yaşanmadığı bir ortam olduğu için evlilik dışı beraberliğinden ya da tecavüz vs. hamile kalan kadın çok rahat psikoloji ile çocuğunu doğurabilir, akraba-eş-dost kimse bişey demez, kimse arkasından konuşmaz demi, güllük-gülistanlık hayat devam eder, ha diyelim ki devlet himayesine aldı, süper bir eğitim-öğretimle hayata tutunmasını sağlar, evet evet, çok güzel hülyalar bunlar. herkes en yakınındaki insanların başına böyle birşey geldiğini düşünerek hareket etsin-düşünsün lütfen.

Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın

Bu soru sistemi, zararlı botlara karşı güvenlik için uygulamaya sunulmuştur. Bundan dolayı bu kısımı doldurmak zorunludur.