
Dev makine 240 tekerlikli taşıyıcıyla götürüldü
Yüksek Hızlı Tren ray döşeme sisteminde kullanılmak üzere Almanya'dan getirilen 49 metre uzunluğunda 170 ton ağırlığındaki eleme makinesi böyle taşındı.
Yüksek Hızlı Tren ray döşeme sisteminde kullanılmak üzere Almanya'dan getirilen 49 metre uzunluğunda 170 ton ağırlığındaki eleme makinesi böyle taşındı. GALERİ İÇİN TIKLAYIN Almanya'dan gelen özel ekibin de aralarında olduğu 30 kişinin,*üç vinç yardımıyla*üç saatte*240 tekerlekli özel taşıyıcıya yüklediği makinenin 4 saatte Eskişehir'e götürülmesi*bekleniyor.
YHT çalışması nedeniyle Kocaeli Köseköy ve Sakarya'nın Pamukova Mekece bölgesinde*yeni ray sistemi çalışmalarında*kullanılan Alman yapımı*49 metre uzunluğundaki 170 tonluk kum ve taş eleme makinesinin Mekece Köyü'nde yapılan bakım çalışmasının ardından Eskişehir'e gönderilmesine karar verildi.*Ancak demiryolu hattının Eskişehir sınırları içindeki 30 kilometrelik bölümü*yeni hat çalışması nedeniyle kaldırıldığından dev iş makinasının 100 kilometre uzaklıktaki Eskişehir'in Çukurhisar beldesine*karayoluyla taşınması kararlaştırıldı.*Bu taşıma işlemi için öğle saatlerinde başlayan çalışmada görev alan 30 kişilik ekip, 49 metre uzunluğundaki 170 tonluk aracı, lojistik firmasından temin edilen 200, 300 ve 400 tonluk*üç* ayrı vinç yardımıyla*üç saatlik çalışma sonucu*60 metre uzunluğundaki 240 tekerlekli özel araca yükledi.
Bu çalışmayı yapan ekipte bulunan Cemal Kılıç, gazetecilere yaptığı açıklamada,*dev makinenin iki parçadan oluştuğunu ve taşıyıcıya yüklerken*üç vinç kullanıldığını* belirterek, şunları söyledi:
"Almanya'dan da ekipler geldi. Onlar makineyi iyi tanıdığı ve sorumluluğu onlara ait olduğu için bağlayacağımız halatları, kaynak yapacağımız yerleri gösterdiler. Taşıyıcı 60 metre uzunluğunda olması nedeniyle Mekece'den Eskişehir'e kadar köprü, viraj ve tünellerle ilgili araştırma yaptık. Eskort eşliğnde yola çıkacağız' dedi.
Saat 17.00 sıralarında taşıyıcı ile yola çıkarılan dev makinenin 4 saatte Eskişehir'in Çukurhisar beldesine*taşınması bekleniyor.
Kaynak: DHA
Yüksek Hızlı Tren ray döşeme sisteminde kullanılmak üzere Almanya'dan getirilen 49 metre uzunluğunda 170 ton ağırlığındaki eleme makinesi böyle taşındı.
Yüksek Hızlı Tren ray döşeme sisteminde kullanılmak üzere Almanya'dan getirilen 49 metre uzunluğunda 170 ton ağırlığındaki eleme makinesi böyle taşındı. GALERİ İÇİN TIKLAYIN Almanya'dan gelen özel ekibin de aralarında olduğu 30 kişinin,*üç vinç yardımıyla*üç saatte*240 tekerlekli özel taşıyıcıya yüklediği makinenin 4 saatte Eskişehir'e götürülmesi*bekleniyor.
YHT çalışması nedeniyle Kocaeli Köseköy ve Sakarya'nın Pamukova Mekece bölgesinde*yeni ray sistemi çalışmalarında*kullanılan Alman yapımı*49 metre uzunluğundaki 170 tonluk kum ve taş eleme makinesinin Mekece Köyü'nde yapılan bakım çalışmasının ardından Eskişehir'e gönderilmesine karar verildi.*Ancak demiryolu hattının Eskişehir sınırları içindeki 30 kilometrelik bölümü*yeni hat çalışması nedeniyle kaldırıldığından dev iş makinasının 100 kilometre uzaklıktaki Eskişehir'in Çukurhisar beldesine*karayoluyla taşınması kararlaştırıldı.*Bu taşıma işlemi için öğle saatlerinde başlayan çalışmada görev alan 30 kişilik ekip, 49 metre uzunluğundaki 170 tonluk aracı, lojistik firmasından temin edilen 200, 300 ve 400 tonluk*üç* ayrı vinç yardımıyla*üç saatlik çalışma sonucu*60 metre uzunluğundaki 240 tekerlekli özel araca yükledi.
Bu çalışmayı yapan ekipte bulunan Cemal Kılıç, gazetecilere yaptığı açıklamada,*dev makinenin iki parçadan oluştuğunu ve taşıyıcıya yüklerken*üç vinç kullanıldığını* belirterek, şunları söyledi:
"Almanya'dan da ekipler geldi. Onlar makineyi iyi tanıdığı ve sorumluluğu onlara ait olduğu için bağlayacağımız halatları, kaynak yapacağımız yerleri gösterdiler. Taşıyıcı 60 metre uzunluğunda olması nedeniyle Mekece'den Eskişehir'e kadar köprü, viraj ve tünellerle ilgili araştırma yaptık. Eskort eşliğnde yola çıkacağız' dedi.
Saat 17.00 sıralarında taşıyıcı ile yola çıkarılan dev makinenin 4 saatte Eskişehir'in Çukurhisar beldesine*taşınması bekleniyor.
Kaynak: DHA