TSK'daki istifaların asıl nedeni
Oysa, istifaların ne Ergenekon, ne de Balyoz'la hiçbir ilgisi yok. Pilotlar, yıllardır olduğu gibi tamamen duygusal sebeplerle ayrılıyor.
Oysa, istifaların ne Ergenekon, ne de Balyoz'la hiçbir ilgisi yok. Pilotlar, yıllardır olduğu gibi tamamen duygusal sebeplerle ayrılıyor. Bazı ulusalcı gazeteler, TSK'dan 100'ün üzerinden pilotun istifa ettiğini ve bu istifaların tutuklu komutanlara destek amacıyla yapıldığı yönünde haberler yayınladı. TSK, konuyla ilgili 5 maddelik açıklama yaparak orduda Ocak-Şubat döneminde emeklilik ve istifa dilekçelerinin dikkate alınarak değerlendirildiğini açıkladı.
15 YILLIK ZORUNLU HİZMET SÜRESİ 10 YILA İNDİ
Türk Silahlı Kuvvetleri'nde muvazzaf subayların, 15 yıl olan zorunlu hizmet süresi, 10 yıla indirildi. Ve bir anda tam 500 pilot, tazminatsız ayrılma hakkı kazandı.
Şimdiye kadar Hava Kuvvetlerinde her yıl 100 civarında pilot, zorunlu hizmet süresini dolduruyor, bunlardan ortalama 30'u istifa ediyordu. Dolayısıyla, zorunlu hizmet süresini 5 yıl düşüren yasal değişikliğin ardından 100-150 pilotun istifa etmesi zaten beklenen bir durumdu.
Türkiye gazetesinden Ercan Seki'nin haberine göre, istifaların neden aynı zamana rastladığına gelince; TSK'da istifa ve emeklilik başvurusu, sadece ağustos ve ocakta yapılabiliyor. Yeni yasanın uygulama süreci ağustosa yetişmediği için, ayrılmak isteyenler mecburen yeni yılı bekledi. Ve ocak ayı ile birlikte 80-100 civarında pilot, istifa dilekçesini verdi.
TÜRK SİLAHLI KUVVETLERİ'NDE 5 BİN TL, THY'DE 20 BİN TL
Askeri pilotlar, ortalama 5 bin lira maaş alıyorlar. İstifa edip sivil havacılığa geçenler ise, ikinci pilot olarak işbaşı yapıp 15-20 bin lira arasında maaşa kavuşuyorlar. Attıkları bir imza ile askerken aldıklarından 4-5 kat daha fazla para kazanmaya başlıyorlar. 1500 saatlik uçuşun ardından kaptan pilot koltuğuna oturduklarında aldıkları maaş ise 30 bin lirayı buluyor. Bu durum yıllardır bu şekilde devam ediyor.
Türk Silahlı Kuvvetleri, yetiştirilmesi için büyük para ve emek harcadığı savaş pilotlarını, tecrübelerini genç nesillere aktaramadan kaybediyor. Nitekim, Türkiye'de sivil havacılık şirketlerinde çalışan 9 bin pilotun yarısından çoğunu TSK'dan ayrılan eski savaş pilotları oluşturuyor.
"AYRILMA HABERLERİNE TEBESSÜMLE BAKIYORUM"
Öte yandan Hava Harp Okulu'nu bitirdikten sonra görevinden istifa edip gazeteciliğe başlayan Hürriyet gazetesi Ankara Temsilcisi Metehan Demir, istifalarla ilgili katıldığı bir televizyon programında "TSK'dan ayrılma haberlerini tebessümle izliyorum. Bu istifalar her sene olur, çöken kuvvet olmaz. Hava Kuvvetleri bizzat kendisi hava yollarına pilot adaylarının listesini verir" dedi.
Kaynak: TÜRKİYE GAZETESİ
Oysa, istifaların ne Ergenekon, ne de Balyoz'la hiçbir ilgisi yok. Pilotlar, yıllardır olduğu gibi tamamen duygusal sebeplerle ayrılıyor.
Oysa, istifaların ne Ergenekon, ne de Balyoz'la hiçbir ilgisi yok. Pilotlar, yıllardır olduğu gibi tamamen duygusal sebeplerle ayrılıyor. Bazı ulusalcı gazeteler, TSK'dan 100'ün üzerinden pilotun istifa ettiğini ve bu istifaların tutuklu komutanlara destek amacıyla yapıldığı yönünde haberler yayınladı. TSK, konuyla ilgili 5 maddelik açıklama yaparak orduda Ocak-Şubat döneminde emeklilik ve istifa dilekçelerinin dikkate alınarak değerlendirildiğini açıkladı.
15 YILLIK ZORUNLU HİZMET SÜRESİ 10 YILA İNDİ
Türk Silahlı Kuvvetleri'nde muvazzaf subayların, 15 yıl olan zorunlu hizmet süresi, 10 yıla indirildi. Ve bir anda tam 500 pilot, tazminatsız ayrılma hakkı kazandı.
Şimdiye kadar Hava Kuvvetlerinde her yıl 100 civarında pilot, zorunlu hizmet süresini dolduruyor, bunlardan ortalama 30'u istifa ediyordu. Dolayısıyla, zorunlu hizmet süresini 5 yıl düşüren yasal değişikliğin ardından 100-150 pilotun istifa etmesi zaten beklenen bir durumdu.
Türkiye gazetesinden Ercan Seki'nin haberine göre, istifaların neden aynı zamana rastladığına gelince; TSK'da istifa ve emeklilik başvurusu, sadece ağustos ve ocakta yapılabiliyor. Yeni yasanın uygulama süreci ağustosa yetişmediği için, ayrılmak isteyenler mecburen yeni yılı bekledi. Ve ocak ayı ile birlikte 80-100 civarında pilot, istifa dilekçesini verdi.
TÜRK SİLAHLI KUVVETLERİ'NDE 5 BİN TL, THY'DE 20 BİN TL
Askeri pilotlar, ortalama 5 bin lira maaş alıyorlar. İstifa edip sivil havacılığa geçenler ise, ikinci pilot olarak işbaşı yapıp 15-20 bin lira arasında maaşa kavuşuyorlar. Attıkları bir imza ile askerken aldıklarından 4-5 kat daha fazla para kazanmaya başlıyorlar. 1500 saatlik uçuşun ardından kaptan pilot koltuğuna oturduklarında aldıkları maaş ise 30 bin lirayı buluyor. Bu durum yıllardır bu şekilde devam ediyor.
Türk Silahlı Kuvvetleri, yetiştirilmesi için büyük para ve emek harcadığı savaş pilotlarını, tecrübelerini genç nesillere aktaramadan kaybediyor. Nitekim, Türkiye'de sivil havacılık şirketlerinde çalışan 9 bin pilotun yarısından çoğunu TSK'dan ayrılan eski savaş pilotları oluşturuyor.
"AYRILMA HABERLERİNE TEBESSÜMLE BAKIYORUM"
Öte yandan Hava Harp Okulu'nu bitirdikten sonra görevinden istifa edip gazeteciliğe başlayan Hürriyet gazetesi Ankara Temsilcisi Metehan Demir, istifalarla ilgili katıldığı bir televizyon programında "TSK'dan ayrılma haberlerini tebessümle izliyorum. Bu istifalar her sene olur, çöken kuvvet olmaz. Hava Kuvvetleri bizzat kendisi hava yollarına pilot adaylarının listesini verir" dedi.
Kaynak: TÜRKİYE GAZETESİ