Pegasus uçakları da THY'ye emanet   Konuyu açan: Dostane   İlk Mesaj: 01-19-2011 (20:19)   Son Mesaj: 01-19-2011 (20:19)    Cevap: 0    Gösterim: 722  

    01-19-2011

    Pegasus uçakları da THY'ye emanet

    Pegasus uçakları da THY'ye emanet


    THY Teknik A.Ş., Pegasus Hava Yolları ile filosundaki tüm B737NG uçakları için 10 yıllık Komponent (Teknik ve Bakım) Destek Anlaşması imzaladı. İki firma arasındaki anlaşmanın ekinde çok farklı ayrıntılar var.

    Anlaşmaya ek olarak, THY Teknik A.Ş. 2011 yılında Pegasus ve İzmir Hava Yolları filosundaki 15 uçak için C-Bakım, 7 uçak için geri teslim bakımı, 7 uçak için iniş takımı revizyonu ve 10 uçak için boya hizmeti verecek.
    İmza töreninde konuşan Esas Holding ve Pagasus Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı, "Anlaşma yaklaşık 120 adet komponenti kapsayacak. Dolayısıyla THY Teknik A.Ş'nin en büyük misafiri biz olacağız. Pegasus, THY Teknik A.Ş'ye emanet diyebiliriz. Biz uzun zamandır teknik bakımlarımızı THY Teknik A.Ş'de yaptırıyorduk ama artık bizim işimiz daha orta ve uzun vadeli bir anlaşma yapmak. Bu 10 yıllık bir anlaşma. Böyle olunca hem hizmet veren hem de alan kendi maliyetlerini daha iyi tahmin

    edebilecek. Kaliteden ödün vermeden. Çünkü bakımda en ucuz çözüm illa en iyi çözüm değil. Bu anlaşma bizim için en ucuz çözüm olmasa da en verimli çözüm'' dedi.

    THY Teknik A.Ş birimlerinin Atatürk Havalimanı'nda bulunması Sabiha Gökçen Havalimanı'nı kullanan Pegasus için bir dezavantaj mıdır sorusunu Ali Sabancı, ''Bu bir dezavantaj değil. Çünkü bu havuz bizim için Sabiha Gökçen Havalimanı'nda da olacak. Yedek parça havuzu orada bulunması THY Teknik A.Ş için de bir avantaj sağlayacak'' şeklinde yanıtladı.

    Sky Havayolları'nın iç hat uçuşlarına başlamasını nasıl değerlendirdiğinin sorulması üzerine de Ali Sabancı, "İspanya'da nüfusun yüzde 70'i iç hatlarda uçuyor. Bu oran Türkiye'de yüzde 20 olduğunu belirterek, sektörde herkese yer var. Son 5 yılda 13-15 büyüme ile ancak bu rakama ulaşabildik. Bu sektörde herkese yer var, yeter ki orta ve uzun vadede plan yapabilsinler. Çünkü, sektöre girip kısa zamanda çıkan, en fazla, yolcuya zarar veriyor. Onun için sektöre giren uzun vadeli olsun, girip çıkmasın''

    dedi.

    THY Teknik A.Ş. Genel Müdürü Doç. Dr. İsmail Demir ise, "Anlaşma için yurtdışında önemli rakipleri eledik. Pegasus gibi düşük maliyeti ön plana alan bir havayolu maliyeti çok hassas olan bir havayolu şirketi. Avrupa'nın devlerini geride bırakarak bazı hizmetleri alabilmek bizim için önemli. Benim bir prensibim var rekabetçi olmak önemli, maliyet hesaplarını böyle bir hizmette kuruşuna kadar yapamıyorsunuz mümkün değil. O halde riskse risk alacaksınız. Ancak dünya çapında rekabetçi olmak istiyorsanız

    böyle yaşarsınız. Tabii Pegasus'la hizmet ilişkimiz uzun süreden beri devam ediyor. THY'nin bir alt şirketi olmamız hasebiyle bazı tereddütleri vardı. Biz bunu her vesilede yersiz bir tereddüt olduğunu ve bunu ispatlayacağımızı söylüyorduk. Biz kendi işimize odaklanıyoruz. Bu uzun süren bir süreç oldu. Bu süreçte emeği geçen bütün ekibe teşekkür ediyorum. Türk havacılığı adına önemli bir adım. Biz Pegasus'u çok önemli yerlerde görmekten mutlu olacağız" diye konuştu.

    Pegasus Hava Yolları Genel Müdürü Sertaç Haybat ise anlaşma sürecini şöyle değerlendirdi:

    "Aslında bizim bu anlaşmayı imzalarken bazı tereddütlerimiz oldu. Bunların başında da THY Teknik A.Ş'nin aslında Türkiye'deki en büyük rakibimiz THY'nın altında bir kuruluş olmasıydı. Bugüne kadar THY teknik A.Ş ile yaptığımız çalışmalarda şunu gördük. THY Teknik A.Ş Pegasus uçaklarına bakarken THY uçaklarından ayırt etmiyor. THY uçaklarına ne kadar özen gösteriyorsa bizim uçaklarımıza aynı özeni hatta daha fazlasını gösteriyor. THY Teknik A.Ş bu çalışmalarla tereddütlerimizi ortadan kaldırdı. Bu

    anlaşmanın müzakereleri oldukça uzun sürdü. Yaklaşık 1,5 yıl kadar diye hatırlıyorum. İki taraftan birçok arkadaşımın bu anlaşmada emeği var. Burada THY Teknik A.Ş'nin bir avantajı var. THY'nin 52 tane 737-800 var, 14 tane 737-700 var. Pegasus bugün 22 tane 800 uçağı uçuruyor. Bu rakam bu yılsonunda 37'ye gelecek. Bu anlaşmada her iki tarafta kazanıyor. Türk Hava Yolları'nın (İMKB: THYAO) iştiraki olan THY Teknik A.Ş. bölgesinin lider bakım ve onarım merkezi olarak, Boeing ve Airbus uçaklarına gövde,

    motor, yedek güç ünitesi (APU), iniş takımları ve komponent bakım hizmeti vermektedir. THY Teknik A.Ş., Türkiye merkezli müşterilere ek olarak Avrupa, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Bağımsız Devletler Topluluğu ülkelerinden 100'ü aşkın müşteriye İstanbul ve Ankara'daki tesislerinde istihdam ettiği 3 binden fazla nitelikli personel ile bakım ve onarım hizmeti sunmaktadır."

    PEGASUS HAVA YOLLARI

    Havacılık, sağlık ve gıda sektöründe faaliyet gösteren ESAS Holding şirketlerinin amiral gemisi Pegasus Hava Yolları 1990 yılında kuruldu. Yönetim Kurulu Başkanlığı'nı Ali Sabancı, Genel Müdürlüğü'nü ise Sertaç Haybat'ın yürüttüğü Pegasus Hava Yolları, iç hat tarifeli uçuşlarına 1 Kasım 2005 tarihinde başladı. Havayolu pazarında hayata geçirdiği "low cost modeli" uygulamalarla Türk halkını ekonomik fiyatlarla uçmanın kolay yolunu tanıştıran Pegasus Hava Yolları, bugün Izair ile beraber misafirlerine 32

    uçaklık ağırlıklı Boeing 737-800'lerden oluşan filo ile hizmet veriyor. İstanbul'da Sabiha Gökçen Havalimanı ana üs olmak üzere İzmir, Antalya, Adana ve Lefkoşa gibi merkezlerden çıkışlı 17 ülkeye 43 tarifeli yurtiçi ve yurtdışı destinasyona karşılıklı uçuşlar gerçekleştiriliyor. Günde 200 uçuş gerçekleştiren Pegasus, 2010 yılında toplam 8,6 milyon misafir uçurdu. Pegasus, uçuş performansıyla 2006 yılından bu yana 4 yılda misafir sayısını tam 3 kat artırdı. Pegasus Hava Yolları'nın da sahibi olan ESAS

    Holding, Nisan 2009'da Almanya'nın ikinci, Avrupa'nın beşinci büyük havayolu şirketi olan Air Berlin'in yüzde 18.3 hissesini satın alarak en büyük hissedarı olmuştur. Pegasus'un 2010 yıl sonu itibariyle bin 694 çalışanı bulunmaktadır.




    Pegasus uçakları da THY'ye emanet Yorumları