Bankaların cazip, 'altınlı müşteri' savaşı   Konuyu açan: Dostane   İlk Mesaj: 11-21-2010 (14:23)   Son Mesaj: 11-21-2010 (14:23)    Cevap: 0    Gösterim: 629  

    11-21-2010

    Bankaların cazip, 'altınlı müşteri' savaşı

    Bankaların cazip, 'altınlı müşteri' savaşı


    Altın fiyatlarında son 2 yılda kaydedilen artış, Türk bankalarının ilgisini altın hesaplarına yöneltirken tasarruf sahiplerini de bankalardaki altın hesaplarına çekti. İşte banka bnaka altın hesapları ve getirileri:

    Yıldız Taşdelen Erli'nin haberi

    Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunun (BDDK) Eylül 2010 verilerine göre, bankalarda tutulan kıymetli maden depo hesaplarının toplam tutarı 2009'un tamamına göre 2 kat artarak 1 milyar 755 milyon TL'ye ulaştı.
    Bankaların altın depo hesabı büyüklüğünün ise 2008 yılında 8 ton civarında iken, 2010'a kadar 14 ton civarında artış göstererek 22,5 ton (yaklaşık 1,4 milyar TL) seviyelerine yükseldiği ifade ediliyor.

    AA muhabirinin yaptığı derlemeye göre, birkaç yıl önce 1-2 banka ile sınırlı kalan altın hesabı ürünleri günümüzde birçok bankada müşteriye sunulur hale geldi. Çeşitliliği ve müşteri sayısı giderek artan altın hesapları, yastık altındaki altının ekonomiye kazandırılmasına aracılık ederken, küresel gelişmelerden olumsuz etkilenmek istemeyen tasarruf sahiplerini de faize dayalı yatırım araçlarındaki getirinin azalması ve altının en çok kazandıran yatırım araçlarından biri olması dolayısıyla yatırıma çekiyor.

    Bireysel müşterilerin bankalarda açtığı altın hesaplarında son bir yılda ciddi artış kaydedildi. Altın ürünlerine talebin artarak devam etmesi sektörü altına dayalı ürün çeşitliliğine yöneltiyor. Altın hesaplarının yanı sıra, bankalardaki altın fonlarının sayısı da artıyor. Bazı bankalar, altın kredisi ve altın kazandıran kredi kartı gibi farklı enstrümanlar sunuyor. Bazı bankalar da önümüzdeki dönemde altın çek çıkartacak.

    İŞ BANKASI'NDAN ALTIN İŞLETME KREDİSİ VE ALTIN İHRACAT KREDİSİ

    İş Bankası'nda altın yatırımı yapmak isteyen müşteriler için 2 farklı ürün bulunuyor. Bankanın mevduat niteliğinde olan ve gram olarak takip edilen altın hesabı, yatırım hesabı aracılığıyla müşterilere sunulan ve adet olarak izlenen 1 gram altına, tam cumhuriyet altınına ve yarım cumhuriyet altınına eşdeğer kaydi altın ürünleri bulunuyor.

    İş Bankası Sermaye Piyasaları Bölüm Müdürü Meltem Kökden, fiziki saklama riski olmaksızın altın yatırımı isteyen banka müşterilerinin anılan ürünlere yoğun ilgi gösterdiğini ifade ederek, İş Bankası'nın şu ana kadar altının yükselişini öngörenler için anapara garantili ve anapara korumalı iki adet fon halka arz ettiğini bildirdi.

    Kökden, son dönemlerde faiz oranlarındaki düşüşler sonucunda yatırımcıların yatırım fonları da dahil olmak üzere alternatif yatırım araçlarına ilgilerinin yüksek düzeyde olduğunun gözlendiğini, yine aynı dönemde altın fiyatlarının da rekor seviyelere ulaşmasıyla altına dayalı anapara korumalı/garantili fonların yatırımcıların büyük ilgisini çektiğini ifade ederek, şunları kaydetti:

    ''İş Bankası'nın halka arz ettiği fonlar, yatırımcılarını altının getirisinden faydalandırırken, aynı zamanda yaklaşık bir yıllık yatırım dönemi boyunca fonda kalan yatırımcılara altın fiyatlarının düşmesi durumunda dahi anaparalarının geri ödenmesi garantisini sunmaktadır. Anılan fonların hedef kitlesini, volatilitesi oldukça yüksek olan altına yatırım yapmak isteyen ama anaparasını kaybetmekten çekinen yatırımcılar oluşturmuştur. Daha önce halka arz etmiş olduğumuz altına dayalı fonlardan 12 Ekim 2009'da vadesi başlayan ve 3 Kasım 2010 tarihinde itfa olan Yüzde 100 Anapara Garantili Altın Fonu yatırımcılarına yatırım dönemi içerisinde yüzde 8,38 getiri sağlamıştır. Yine Bankamız tarafından 1-9 Temmuz 2010 tarihleri arasında emtiaya dayalı olarak halka arz edilen anapara korumalı fonun dayanak varlığını oluşturan beş emtiadan biri altın olarak belirlenmiştir ve söz konusu fonun yatırım dönemi devam etmektedir.''

    Kökden, İş Bankası'nda, altın üretimi ve ticareti ile uğraşan ticari kurumlara sunulan altın işletme kredisi ve altın ihracat kredisi ürünleri bulunduğunu, altın kredilerinin yurt içinde yerleşik yatırımcılara; altının fiziken teslimi, kredi karşılığının TL olarak ödenmesi veya yatırımcının altın depo hesabına alacak kaydedilmesi şeklinde kullandırıldığını, yurt dışında yerleşik yatırımcılara ise kredi karşılığının döviz olarak da ödenmesinin mümkün olduğunu anlattı.

    Kriz sonrasında halen toparlanma sürecinde olan global piyasalarda altın ve altına dayalı olan ürünlerin rağbet görmeye devam ettiğini belirten Kökden, tüm dünyada merkez bankalarının genişleyici para politikalarının da altına olan talebi yükselttiğini kaydetti.

    Altın ürünlerine talebin artarak devam etmesinin sektörü altına dayalı ürün çeşitliliğine yönelttiğini ifade eden Kökden, ''Altın işlemlerinin gözle görünür bir artış gösterdiği 2010 yılında tüm sektör gibi bankamız altın rakamları da etkilenmiştir. Bankamızın bu yıla ait altın müşteri sayısı ve bakiye rakamını geçen yıl verileri ile kıyasladığımızda oldukça yüksek bir artış olduğu görülmektedir. 2010 yılı Ekim sonu verilerine göre bankamızda altın müşterisi sayısı yüzde 51 oranında artarken müşteri altın bakiyesi yüzde 41 oranında artış göstermiştir'' diye konuştu.

    Bankanın B tipi Altın Fonu kuruluş işlemlerini yürüttüğünü, ileride de altına dayalı yeni korumalı/garantili fonların halka arzının planlandığını kaydeden Kökden, piyasa verileri, enflasyon seviyeleri, ülkelerin büyüme oranları ve global likidite miktarının altın fiyatları üzerinde etkili olmaya devam edecek olmakla birlikte, altın yatırım araçlarına talebin artarak devam edeceğini beklediklerini ifade etti.

    VAKIFBANK'TA ALTIN ALIM SATIM İŞLEM HACMİ 200 MİLYON TL

    VakıfBank'ta 9 çeşit altın türünün fiziki olarak ya da hesaben alım/satımının yapılabilmesine olanak sağlanıyor. Ayrıca bankanın kurucusu olduğu B Tipi Altın Fon da müşterilerce alınıp satılabiliyor.

    VakıfBank Genel Müdür Yardımcısı Hasan Ecesoy, bankada 31 Ekim 2010 tarihi itibariyle hesabında altın bulunan müşteri sayısının 7 bin 125 olduğunu belirterek, geçen yılın aynı dönemine göre hesabında altın bulunan müşteri sayısında yüzde 75'e varan artış meydana geldiğini bildirdi.

    Ecesoy, müşteri hesaplarında yer alan altının kilogram değerinin 31 Ekim 2010 itibariyle yaklaşık bin 400 kilogram, parasal karşılığının ise yaklaşık 86 milyon TL olduğunu, aynı dönemde altın alım satım işlem hacminin ise 200 milyon TL'ye ulaştığını kaydetti.

    VakıfBankca altına endeksli anapara korumalı fonların oluşturulmasının planlandığını ifade eden Ecesoy, ''Altın fiyatlarındaki artışın altına olan ilgiyi artırdığı göz ardı edilemeyecek bir gerçektir. Bunun yanı sıra faize dayalı yatırım araçlarındaki getirinin azalması, altının güvenilir yatırım aracı olarak kabul görmesi nedeniyle talep devam etmektedir. Altına dayalı yatırım araçlarında çeşitlenmenin artacağı düşünülmektedir'' dedi.

    YAPI KREDİ ALTIN FONU'NDA DA ''CİDDİ'' BİR SATIŞ GRAFİĞİ YAKALADI

    Yapı Kredi'de hem vadesiz hem de vadeli altın mevduat hesabı bulunuyor. Mart ayından itibaren dünya altın piyasalarındaki fiyat gelişmelerini yüksek oranda yansıtarak orta ve uzun vadede istikrarlı bir getiri sağlamak isteyen müşterileri için altın fonu imkanı da veren banka, faizlerin düşüşüne paralel alternatif getiri imkanı sunan Altına Endeksli Mevduat ve Anapara Garantili Fonları'nı da dönemsel olarak müşterilerine sunuyor.

    Yapı Kredi Bireysel Bankacılık Pazarlama Direktörü Mehmet Cemalcılar, yılbaşından beri vadeli ve vadesiz altın hesabı bulunan müşteri sayısında yüzde 33'lük artış gerçekleştiğini kaydederek, altın fonunda da ''ciddi'' bir satış grafiği yakaladıklarını söyledi.

    Altının, Türk yatırımcısı için hiçbir dönemde cazibesini kaybetmeyen bir ürün olduğunu vurgulayan Cemalcılar, Yapı Kredi'nin de piyasa şartları çerçevesinde altına endeksli anapara garantili fonlar ve mevduatlar ile müşterilerine altına dayalı ürünler sunmaya devam edeceğini, ayrıca altın mevduatı ile ilgili olarak internet bankacılığında müşterilerine çapraz kur ile işlem yapma imkanını geçtiğimiz aylarda sunduklarını, artık müşterilerinin dolar ve avro ile de altın işlemi yapabildiğini anlattı.

    Cemalcılar, özellikle son dönemlerde dolardaki düşüşlerle birlikte altının Türk yatırımcısı tarafından daha fazla tercih edilebileceğini düşündüklerini ifade ederek, şöyle devam etti:

    ''Bunun yanında altın fiyatlarındaki artışın başlıca sebeplerinden biri yatırımcıların altına yatırımı güvenli bir liman olarak algılaması gösterilebilir. Bu noktadan hareketle önümüzdeki dönem içerisinde altın yatırımları için bankaların daha sıklıkla kullanılması ile halk arasında yastık altı yatırımı olarak tabir edilen yatırımların ekonomiye kazandırılması daha efektif bir şekilde gerçekleştirilebilir. Önümüzdeki dönem, global ekonomilerdeki toparlanmanın başlaması ve enflasyonist beklentilerin gündeme gelmesini takiben diğer emtialar ile birlikte altına yönelimin artmasını bekliyoruz.

    Genel olarak altını seven ve altına yatırım yapan bir kültüre sahip olduğumuzdan ziynet eşyası alan kişiler için altın mevduat hesabının tercih edilen bir yatırım aracı olacağını düşünüyoruz. Bu anlamda da ilgiden memnunuz. Mevcut piyasa şartları göz önünde bulundurulacak olursa önümüzdeki dönem içerisinde bankaların, altın işlemlerinde daha yoğun olarak kullanılacağı inancındayız.''

    HALKBANK, ALTIN İŞLEMLERİNİN ATM'LERDEN YAPILABİLMESİ İÇİN ÇALIŞIYOR

    Halkbank, tasarruf sahiplerine birikimlerini değerlendirmeleri için vadesiz altın mevduat hesabı ürünü sunuyor. Birikimli vadesiz altın mevduat hesabı ile müşteriler bankanın kredi kartlarından veya vadesiz hesaplarından verecekleri talimat ile aylık veya 3 aylık devrelerde asgari 1 gram altın olmak üzere kolayca birikim yapabiliyor. Anapara Korumalı Altın Yatırım Fonu ile altında yükseliş bekleyen ancak riski sevmeyen ve anaparasını kaybetmek istemeyen müşterilere de yatırım fırsatı sunuluyor.

    Halkbank Bireysel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Bilgehan Kuru, özellikle Orta ve Doğu Anadolu'da daha belirgin olmak üzere önemli bir müşteri tabanına sahip olduklarını, yüzde 20'lere varan piyasa payları bulunduğunu ifade ederek, bankada altın mevduat hesabının geçen yılın Ağustos ayında uygulamaya alınmasına karşın kısa süre içinde mevduat yapılarında ağırlıklı bir pay edindiğini, sadece bu yıl içinde altın vadesiz mevduat müşteri sayılarının yüzde 100'ün üzerinde artış kaydettiğini bildirdi.

    Kuru, vadesiz hesap büyüklüklerinin yaklaşık yüzde 5'inin altın vadesiz mevduat ürünü kaynaklı olduğunu belirtti.

    Müşterilerinin, şubeleri dışında internet sitesinden de altın alım/satım işlemlerini yapabildiğini belirten Kuru, altın işlemlerinin ATM'lerinden de yapılabilmesine yönelik çalışmalarının devam ettiğini söyledi.

    Kuru, ''Altın fiyatlarındaki yükselişin etkisi ile birlikte özellikle uzun vadeli, güvenli ve kolay yatırımı tercih eden müşterilerimizin vadesiz altın mevduat hesabı ürünümüze ilgilerinin artarak devam ettiğini gözlemliyoruz'' dedi.

    Altının, Türkiye'de geleneksel ve güvenli yatırım aracı olmayı sürdürdüğünü ifade eden Kuru, ''Altın alım/satımının fiziki işleme gerek olmaksızın gerçekleştirilebilmesi, şube dışındaki dağıtım kanallarından da kolayca alım/satım yapılabilmesi gibi teknolojik kolaylıkların da etkisiyle altına olan ilginin artarak devam etmesini bekliyoruz. Altına yatırım talebinin artması ve sektördeki yoğun rekabetin, altına dayalı yatırım enstrümanlarının çeşitlenmesine yol açacağını düşünüyoruz'' şeklinde konuştu.

    GARANTİ'DEN ALIŞVERİŞLERDE ALTIN KAZANDIRAN ALTIN BONUS KARTI

    Garanti Bankası, 2007 sonundan itibaren müşterilerine altın hesabı sunmaya başladı. Altının düşüşü ya da yükselişinden faydalanarak kazanç sağlamak isteyenler için altına endeksli mevduat hesabımız ve dönemsel olarak çıkarılan anapara korumalı altın fonları altın ve altına dayalı sermaye piyasası araçlarından oluşan bir portföy dağılımı ile dünya piyasasındaki fiyat gelişmelerinden faydalanmak isteyenler için altın fonu ve yapılan tüm alışverişlerde altın kazandıran ''ilk'' ve ''tek'' kredi kartı Altın Bonus kartı bulunuyor.

    Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcısı Ali Fuat Erbil, ''öncü'' olmanın getirdiği tecrübeyle müşterilerinin ihtiyaç ve beklentilerini takip etmeye ve bundan sonraki dönemde de altına ilişkin ürün ve hizmetler geliştirmeye devam edeceklerini söyledi.

    Erbil, önümüzdeki dönemde müşterilerinin yanı sıra müşterileri olmayan tüketicilerin de talep edebileceği altın hediye çeki sunacaklarını, yakınlarına altın hediye etmek isteyenler için hazırladıkları bu çek aracılığıyla çek sahiplerinin, şubelerinden altın gramı karşılığında TL alabileceğini ya da kendisi için bir vadesiz altın hesabı açtırarak belirtilen altın gramını bu hesabına yatırabileceğini bildirdi.

    Altının son yıllarda, özellikle 2010 içinde, en çok kazandıran yatırım araçlarından biri olduğunu, bu durumun altın hesapları ve fonlarına gösterilen ilgiyi artırdığını belirten Erbil, 2010'un başından bu yana, bireysel müşterilerinin açtığı altın hesaplarında ciddi artış olduğunu kaydetti.

    Erbil, FED'in parasal gevşemeye devam etmesinin altını desteklemeye devam ettiğini, global piyasalarda düşük faiz ortamının uzun bir süre daha korunacak olması ise altın için orta/uzun vadede olumlu olacağını vurgulayarak, şöyle dedi:

    ''Çin, Hindistan gibi gelişmekte olan ülkelerdeki yatırımcı ve merkez bankaları talebinin 2011 yılında da artarak devam etmesini bekliyoruz. Enflasyon kaygıları, global ekonomi ile ilgili endişeler, artan mücevher tüketimi, teknoloji ve sağlık alanlarında giderek sıklaşan kullanımı nedeniyle altın 2011 yılında yine en fazla kazandıran metallerden olacaktır. Bu açıdan bakıldığında, yatırımına uzun vadeli bakan, dönemsel dalgalanmalardan etkilenmeyecek yatırımcıların altına ilgisi sürecektir. Olumlu ortamın sürmesiyle birlikte, bankalar da müşteri talepleri doğrultusunda altına ilişkin mevcut yatırım enstrümanları geliştirmeye ve altına endeksli yeni ürünler çıkarmaya devam edecekler.''

    AKBANK, ALTIN HESABI VE ALTIN BİRİKİM HESABI GİBİ YENİ ÜRÜNLER SUNACAK

    Akbank'ın müşterilerine sunduğu Akbank B Tipi Altın Fon'un büyüklüğü 85 milyon TL'nin üzerinde bulunuyor.

    Akbank Bireysel Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Galip Tözge, 6 bin adet B Tipi Altın Fon ve 3 bin adet altına dayalı anapara korumalı fona sahip müşterileri bulunduğunu ifade ederek, ''Altına dayalı fonlara sahip yaklaşık 9 bin 500 müşterimiz bulunmaktadır. Son bir yılda B Tipi Altın Fon'a sahip müşteri sayımız yüzde 25 oranında artarken, anapara koruma amaçlı fonlarımız ile 3 bin müşterimize de bu ürünlerle altının getirisinden yararlanma imkanı sunulmuştur'' dedi.

    Tözge, altına dayalı fonlarının büyüklüğünün toplamda 135 milyon TL olduğunu belirterek, her ay düzenli olarak halka arz ettikleri anapara koruma amaçlı fonlar içerisinde altın ve değerli madenlere dayalı fonları çıkarmaya devam ettiklerini, aralık ayının 2. haftasında altın, gümüş ve platinden oluşan sepetin yükselişine dayalı APK fonu halka arz edeceklerini, ayrıca gerekli başvuruların yapılmasının ardından altın hesabı ve altın birikim hesabı gibi yeni ürünleri de yakın zamanda satışa sunacaklarını bildirdi.

    Altına ilginin artıyor olmasının beraberinde yeni müşteri taleplerini de doğurduğunu ifade eden Tözge, ''Altına dayalı anapara koruma amaçlı fonlar ile daha düşük riskli yatırım imkanı, altın ve gümüş sepetinden oluşan fon ile riski dağıtma ihtiyacı, altın-gümüş-platin üçlüsüyle ise portföy çeşitlendirme ihtiyacı karşılanırken, geliştirme safhasında olan altın birikim hesabı ile küçük yatırımcıların biriktirme ihtiyaçlarını, altın hesabı ile ise anlık işlem yaparak nakite dönme ihtiyacını karşılamayı hedeflemekteyiz'' diye konuştu.

    FİNANSBANK, ALTIN ÇEK ÇIKARTACAK

    Finansbank'ın altına yatırım yapmak isteyen müşterileri için 4 adet ürünü bulunuyor. Bunlar altın hesap, altın borsa yatırım fonu GOLDIST, biriktiren hesap altın ve altına yatırım yapan anapara koruma amaçlı fonlar şeklinde sıralanıyor.

    Finansbank Perakende Pazarlama Koordinatörü Erkin Aydın, altın hesap ve biriktiren hesap altın kullanan sayısının 12 binden fazla müşterileri bulunduğunu ifade ederek, ''Altına yatırım yapan anapara koruma amaçlı fonların çıkış dönemlerinde bu sayıda çok ciddi artış gözlemliyoruz'' dedi.

    Aydın, kısa bir zaman içinde piyasaya çıkarmayı planladıkları altın çek ile müşterilerine, sevdiklerine altın hediye etmenin rahatlığını yaşatacaklarını bildirdi.

    Türkiye'de altın konusunda ''ilk'' adımı Finansbank'ın attığını ve 2006'da GOLDIST adında bir borsa yatırım fonu kurduklarını belirten Aydın, Haziran ayı itibariyle GOLDIST'in büyüklüğünün 90 milyon TL'yi aştığını kaydetti.

    Altın hesap ve biriktiren hesap altın ürünlerine olan talebin yılbaşından bugüne, gerek müşteri adedi gerekse hacim olarak hızla artış kaydettiğini bildiren Aydın, Şubat 2010'da müşterilerine sunmaya başladıkları altın hesap kullanıcı sayısının 8 aylık sürede 10 bini geçtiğini, biriktiren hesap altın'da da artışın hızla sürdüğünü kaydetti.

    Altın yatırım araçlarına talebin artarak devam edeceğini öngören Türk bankalarının, müşteri talepleri doğrultusunda altına ilişkin mevcut yatırım enstrümanlarını geliştirmeye ve altına endeksli yeni ürünler çıkarmaya devam etmesi bekleniyor.

    DenizBank, müşterilerin beklentileri ve istekleri doğrultusunda önümüzdeki dönemde altına dayalı ürünlerdeki yenilikleri müşterileriyle buluşturmayı, Türk Ekonomi Bankası (TEB) altın ile ilgili yeni ürün çalışmalarını aynı hızla sürdürmeyi, Kuveyt Türk, halkın yatırım için elinde tuttuğu fiziki altını bankacılık sisteminde kayıt altına almayı hedeflerken, Albaraka Türk, altına dayalı ürünlerde; altın katılma hesabı, altın finansmanı, altın fonu, birikimli altın hesabı gibi türevleri yeni dönem planları arasına aldı.

    ALTIN MEVDUAT HESAPLARI KUVEYT TÜRK'ÜN PORTFÖYÜNÜN YÜZDE 5'İ CİVARINDA

    Kuveyt Türk, ürünlerini, altına altın kazandıran katılma hesabı, altın depo hesabı, AltınÇek, altın havalesi, altın forward işlemi, altın destek finansmanı, altına endeksli finansman ve altın fonu Gold Plus gibi geniş bir yelpazede müşterilerine sunuyor.

    Kuveyt Türk Bireysel Bankacılık'tan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İrfan Yılmaz, altın mevduat hesaplarının Kuveyt Türk'ün toplam portföyünün yüzde 5'i civarında olduğunu ve bu payın günden güne daha da arttığını belirterek, ''Geçen yıla göre bu hesapta yüzde 100 artış olmuştur'' dedi.

    Yılmaz, altına yönelik Haziran ayında başlayan reklam kampanyası ile müşterilerinin ürüne olan ilgisinin arttığını ifade ederek, reklam kampanyasının yayında olduğu Haziran-;Ağustos 2010 döneminde altın hesabı açtıran müşterilerinin sayısının yüzde 40 artışla 7 bin 487 kişi artarak 26 bin 99 kişiye, bankada toplanan altın miktarının da 2,1 tonluk artışla yaklaşık 5,93 tona ulaştığını kaydetti.

    Önümüzdeki dönemde Kuveyt Türk olarak amaçlarının; halkın yatırım için elinde tuttuğu fiziki altını bankacılık sisteminde kayıt altına almak olduğunu belirten Yılmaz, ''Bu sayede ulusal tasarrufa da katkı yapabileceğimizi düşünüyoruz. Bankalardaki altın miktarının da katlanarak artacağını bekliyoruz. Diğer bankaların da altın ürününe olan ilgisinin artmasını bekliyoruz'' şeklinde konuştu.

    Altının yüksek bir seviyede olmasına karşın hala ilgi görüyor olması ve yatırım yapılmasının, altının daha güvenli bir yatırım aracı olduğunu gösterdiğini ifade eden Yılmaz, bankacılık sektöründe altına dayalı yatırım enstrümanlarının sayısı ve yenilikçi ürünler arttıkça müşterilerin de bu alana yönelik taleplerinin yükselmesini beklediklerini kaydetti.

    DENİZBANK'TAN YÜKSELİŞ VE DÜŞÜŞ ÖNGÖRÜSÜNE DAYALI FONLAR

    DenizBank, müşterilerine altın hesabının yanı sıra, DenizBank B Tipi Altın Fonu, altın konusunda yükseliş ve düşüş öngörüsüne dayalı 2 ayrı koruma amaçlı altın fonu sunuyor.

    DenizBank Fon Yönetimi ve Özel Bankacılık Grubu Genel Müdür Yardımcısı Bora Böcügöz, geçen yıllarda risk anlayışındaki değişimlere bağlı olarak altına dayalı ürünlere olan talepte global anlamda artış gözlendiğini, buna paralel olarak DenizBank müşterilerinin de eski yıllara kıyasla daha yoğun olarak altına yöneldiğini ifade etti.

    Böcügöz, altın fiyatlarındaki yükselişin müşterilerinin altına dayalı ürünlere olan talebini artırdığını, özellikle anapara korumalı amaçlı fonlarının riski azaltan etkisinin yatırımcıların bu ürünlere olan taleplerinde artış sağladığını kaydederek, Denizbank'ın, müşterilerin beklentileri ve istekleri doğrultusunda önümüzdeki dönemde altına dayalı ürünlerdeki yenilikleri müşterileriyle buluşturmayı hedeflediğini söyledi.

    Altın fiyatlarında önemli bir unsur olan enflasyonun riskli seviyelere yükseldiği dönemlerde para birimlerinin hızla değer kaybetmesinin, yatırımcıların altın gibi değerli bir madene bağlı varlıklara yönelmesine neden olduğunu belirten Böcügöz, 2011 yılında enflasyonun çizeceği patikanın altın fiyatları üzerinde oldukça belirleyici bir etkisi olacağını düşündüklerini ifade etti.

    Böcügöz, söz konusu unsurlar ve Türk toplumunda altının yeri dikkate alındığında, altın ve altına dayalı ürünlere olan ilginin yakın zamanda da yerini koruyacağını düşündüklerini kaydetti.

    ALTININ, YATIRIM ARACI OLARAK PAYI MÜCEVHER VE SANAYİYE GÖRE ARTIYOR

    TEB'de vadesiz altın depo hesabı, vadeli altın depo hesabı ve TEB B Tipi Altın Fon bulunuyor.

    TEB Altın Bankacılığı Direktörü Selami Erten, altın fiyatlarının 2008 Eylül ayından bu yana TL bazında yüzde 100'ün üzerinde değer kazandığını, artan fiyatlar ile birlikte büyük-küçük birçok yatırımcının yatırımlarını altına yönlendirdiğini ifade ederek, TEB nezdindeki altın hesaplarının adetsel artışının da bundan olumlu etkilendiğini ve bu dönemde bankada açılan altın hesaplarının adedinin 4-5 kat civarında artış gösterdiğini kaydetti.

    Erten, altın bankacılığı kapsamında altın ve altına dayalı yatırım ürünlerinin ve bu ürünlere olan ilginin önümüzdeki dönemde de artarak devam edeceğini ve yastık altı altın rezervlerinin ekonomiye kazandırılacağını düşündüklerini, bu paralelde altın ile ilgili yeni ürün çalışmalarını aynı hızla sürdürmeyi planladıklarını bildirdi.

    Bankaların altın depo hesabı büyüklüğünün 2008 yılında 8 ton civarlarından 2010 yılına kadar 14 ton civarında artış göstererek 22,5 ton (yaklaşık 1,4 milyar TL) seviyelerine ulaştığını kaydeden Erten, altının, yatırım aracı olarak payının da mücevher, sanayi ve diğer kollardaki payına göre her geçen gün arttığını söyledi.

    Erten, ''Bu bağlamda, bankalar ve diğer finans kuruluşları da yeni gelişen pastadan pay almak ve yastık altı olarak adlandırılan altının ekonomiye kazandırılması amacıyla altın veya altına dayalı yatırım ürünleri geliştirmeyi planlamakta olup yeni ürünler piyasaya çıkarılmaktadır'' dedi.

    FORTIS, YENİ BİR YATIRIM ÜRÜNÜ SUNACAK

    Fortis Bank, müşterileri için vadeli ve vadesiz 2 çeşit altın hesabı ile Fortis Bank B Tip Altın Fonu sunuyor.

    Fortis Bank Türkiye Perakende Bankacılık Grubu Pazarlama Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı Cem Ertem, altına dayalı hesaplara müşterilerinin ilgisinin özellikle son 2 yıldır arttığını, geçen yıl günümüz şartlarına uyarlayarak yeniden sundukları vadeli ve vadesiz hesaplarını kullanan müşterilerinin sayısının 2009'a göre 2 kat yükseldiğini kaydetti.

    Ertem, ''Ülkemizde altının bir yatırım aracı olarak görülmesi ve altın hesaplarının sunduğu avantajlar sayesinde müşterilerimizin sayısı istikrarlı bir şekilde artıyor. Altına olan ilginin artması ile birlikte Bankamızda çeşitli altına dayalı yatırım enstrümanları sunulmaya devam edecektir. Yakın dönemde piyasaya yeni bir yatırım ürünü sunmak için çalışmalarımız devam etmektedir'' şeklinde konuştu.

    ''YATIRIMCILARIN DÖVİZE OLAN İLGİSİ ALTINA YÖNELMİŞ DURUMDA''

    Şekerbank'ta vadesiz altın hesap ve B Tipi Altın Fon bulunuyor.

    Şekerbank Bireysel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Abdurrahman Özciğer, geçen yıldan bu yana bankanın altın hesap sayısında yaklaşık yüzde 120 oranında artış yaşandığını ifade ederek, önümüzdeki günlerde vadesiz altın hesabının hacim ve adetlerinin artırılmasının planlandığını kaydetti.

    Özciğer, 2009 yılından bu yana altın fiyatlarındaki artışın yatırımcıyı altına yönlendirdiğini, Şekerbank'ta da, sektörde de altın hesabına talebin yükselen seyirde devam ettiğini bildirdi.

    Yatırımcıların önceki yıllarda dövize olan ilgisinin altına yönelmiş durumda olduğunu belirten Özciğer, ''Artık dünyada da ülkemizde de altın büyük rağbet görmektedir. Aynı zamanda büyük yatırımcıların altın rezervlerine olan ilgisi, altını uluslararası piyasalarda da en cazip yatırım aracı haline getirmiştir'' dedi.

    ALBARAKA YENİ ÜRÜNLER PLANLIYOR

    Albaraka Türk, müşterilerine altın depo hesabı sunuyor.

    Albaraka Türk Katılım Bankası Genel Müdür Yardımcısı Turgut Simitçioğlu, bankada uygulamaya alındığı tarihten itibaren altın depo hesabının müşteri sayısının her geçen gün arttığını belirterek, altına dayalı ürünlerde; altın katılma hesabı, altın finansmanı, altın fonu ve birikimli altın hesabı gibi türevleri de yeni dönem planları dahiline almış bulunduklarını bildirdi.

    Simitçioğlu, son dönemlerde altın fiyatlarında gerçekleşen yükselişi, bu hesaplara olan ilgiyi artıran en önemli neden olarak değerlendirebileceğini ifade ederek, ''Altının banka hesaplarına alınarak gramajı az, düşük ayarlı, sahte ve eski tarihli altınlar gibi alıcı risklerini ortadan kaldırması, saklama kolaylığıyla beraber maliyetinin düşük olması ve Anadolu kültürünün altına bakış açısı banka altın hesaplarına olan ilgiyi artıran diğer önemli faktörlerdir'' dedi.

    Kıymetli maden fiyatlarının son yıllarda yükselişe geçmesiyle beraber altın bankacılığının önemli bir ivme kazandığını dile getiren Simitçioğlu, birçok bankanın altın ve diğer kıymetli madenlere dayalı ürün ve hizmetlerini geliştirmeye devam ettiğini söyledi.

    Simitçioğlu, ''Bankalar, gerek tasarruf amaçlı hesap açılması gerek altına dayalı kredi kullandırımıyla, altın bazlı yatırım enstrümanlarını daha da çeşitlendirerek ulusal altın piyasasının önemli bir aktörü haline gelecek ve hitap ettiği geniş müşteri portföyünü her geçen gün genişletecektir. Altının ons değerindeki önemli artış beklentilerinin, tasarruf sahipleri ve bankaların altına olan yönelimlerini artıracağını düşünmekteyiz'' diye konuştu.

    Bu arada HSBC de yatırımcılara HSBC Yatırım B Tipi Altın Fonu sunuyor.




    Bankaların cazip, 'altınlı müşteri' savaşı Yorumları