Çinli Hisense şimdi Türkiye'de!   Konuyu açan: alptraum   İlk Mesaj: 10-27-2010 (16:22)   Son Mesaj: 10-27-2010 (16:22)    Cevap: 0    Gösterim: 629  

    10-27-2010

    Çinli Hisense şimdi Türkiye'de!

    Çinli Hisense şimdi Türkiye'de!


    Anadolu Grubu iştiraklerinden Antek Teknoloji, Çinli televizyon markası Hisense'i Türkiye'ye getirdi.

    Hisense Grup Başkan Yardımcısı Lan Lin, Türkiye'de bir üretim tesisi kurmak istediklerini ve herşeyden önce en iyi partneri bulmaları gerektiğini belirtirken, Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan da, satış, pazarlama ve servis ayağı ile başladıktan sonra üretime geçişin, Anadolu Grubu'nun da planları içinde olacağını kaydetti.
    Özilhan, konuya ilişkin basın toplantısında yaptığı konuşmada, Antek Teknoloji'yi, birden fazla markanın satış ve pazarlamasını gerçekleştirmek üzere kurduklarını belirterek, Hisense ile uzun vadeli bir işbirliği planladıklarını vurguladı.

    Konuşmasının ardından soruları yanıtlayan Özilhan, Hisense ile birlikte üretim gerçekleştirme ihtimali konusunda, ''Anadolu Grubu'nun temelinde sanayicilik yatıyor.

    Önce satış, pazarlama ve servis ayağı ile başladıktan sonra üretim Anadolu Grubu'nun da planları içinde olacaktır.

    Bunun, sadece Türkiye'ye yönelik değil, ihracat ağırlıklı bir yapı içinde oluşabileceğini düşünüyorum'' değerlendirmesinde bulundu.

    Özilhan, son dönemde mobilya ile tamamlanan konut projelerinin yaygınlaşmasına ilişkin bir yorum üzerine, bu tür binalara hizmet verme konusunda otellerle işbirlikleri nedeniyle belli bir tecrübeleri bulunduğunu, Hisense ile bu tür projelerde yer alma olanağı bulunduğunu söyledi.

    İşbirliği için ilk teklifin kendilerinden gittiğini, Çin'de birkaç firma ile işbirliği olasılığı bulunduğunu ve sonunda Hisense'in seçildiğini belirten Özilhan, Samsung ile işbirliklerinde exclusive bir anlaşma bulunmadığını, buradan edindikleri tecrübeden hareketle Hisense ile exclusive 5 artı 5 yıllık anlaşma imzaladıklarını kaydetti.

    ''DÖNEM ARTIK ÇİN DÖNEMİ''

    Önümüzdeki 5 yılda işlerinin katlanarak büyüyeceği öngörüsünde bulunan Özilhan, ''Dönem bana göre artık Çin dönemi. Çok önemli yatırımlar yapıyorlar, çok hızlı büyüyor, teknoloji geliştiriyorlar'' dedi.

    Çin ürünlerinin kalitesi konusunda Özilhan, ''Eskiden Japonya için de benzer şeyler söyleniyordu. Çin işi Japon işi derlerdi. Japonya o sınıftan çıktı, Çin de artık oradan çıktı.

    Çok büyük global markalar var. ABD'de, Avrupa'da satıyorlar. Ayrıca arkasında biz varız. Biz düzgün teknolojisi olmayan, kalite sorunu olan herhangi bir firma ile çalışmayız'' şeklinde konuştu.

    Özilhan, elektronikteki Türkiye tecrübelerini, başka ülkelerdeki farklı tecrübeleriyle birleştirebileceklerini, örneğin Rusya pazarını çok iyi bildiklerini, önümüzdeki dönemde çevre ülkelerde işbirliği konusunu da ortaklarıyla gündeme getirebileceklerini söyledi.

    Tuncay Özilhan, ''İşbirliği öncesinde Hisense ürünlerini siz kullanıyor muydunuz?'' sorusunu ise, ''Hayır ama işbirliği yapmaya ilk başlama aşamasında odamdaki televizyonu alıp Hisense yaptılar.

    O zamandan beri yakından tanışıyorum ve memnunum. Hiç farkı yok desem yanlış olmaz'' şeklinde yanıtladı.

    ''PAZARINIZ ÖNEMLİ SATIŞ VADEDİYOR''

    Hisense Grup Başkan Yardımcısı Lan Lin de, Hisense'i dünya çapında bir marka yapma vizyonuna sahip olduklarını belirterek, ''Pazarınız önemli satış vadediyor'' dedi.

    Çin ürünlerinin kalitesine yönelik önyargıların anımsatılması üzerine Lin, Hisense televizyonlarının kalitesinin çok yüksek olduğunu, ABD'ye 500 milyon dolarlık televizyon sattıklarını kaydetti.

    Geçen 5-10 yılda Çin'deki imalatın kalitede büyük gelişme gösterdiğini söyleyen Lin, uluslararası olmak isteyen şirketlerin yüksek kaliteyi de sağlamak zorunda olduğunu vurguladı.

    Lin, Türkiye'de bir üretim tesisi kurma konusunda, ''İstanbul çok büyük şehir, bu ülkede çok iyi bir tedarik zinciri var. Hükümetle görüşmelerimiz oldu.

    Bu bölgede bir üretim tesisi kurmak istiyoruz. Büyük ihtimalle bunu yakın gelecekte yapmak istiyoruz. Herşeyden önce en iyi partneri bulmamız gerekiyor.

    Ayrıca tesis sadece Türkiye pazarına yönelik olmayacaktır. Bu şehrin çok uygun konumu nedeniyle çevre ülkelere de hizmet verecektir.

    HISENSE

    Lin'in, Hisense hakkında verdiği bilgilere göre 41 yıllık geçmişi olan Hisense, düz panel televizyonda Çin'de yüzde 15'lik pazar payı ile ilk sırada, dünyada ise yüzde 5 ile ilk 10 arasında yer alıyor.

    Dünya çapında 60 bin çalışana ve geçen yıl sonu itibariyle 8 milyar dolarlık ciroya sahip Hisense Int. Co. Ltd bünyesindeki 22 şirket multimedya, ev aletleri, telekomünikasyon, bilişim teknolojisi, teknoloji hizmetleri ve emlak sektörlerinde faaliyet gösteriyor.

    2011 yılında yüzde 41 büyüme bekleyen şirketin Çin, Güney Afrika, Mısır gibi ülkelerde 19 üretim tesisi bulunuyor. Şirket, Avrupa'da bu yılın ağustos sonuna kadar 1,5 milyon televizyon satışı gerçekleştirdi.

    ''GELECEK YIL TÜPLÜ TV'LERİN SON YILI OLACAK''

    Antek Teknoloji Genel Müdürü Serdar Güray da, Türkiye'de geçen yıl 1,1 milyon adet olarak gerçekleşen düz ekran televizyon satışının, bu yılın ağustos sonu itibariyle, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 36'lık artışla 925 bin adede yükseldiğini belirterek, yıl sonunda bu rakamın 1,5 milyona çıkmasını beklediklerini söyledi.

    2009 yılında 825 bin adet tüplü televizyon satıldığını ancak önümüzdeki yılın tüplü televizyonların son yılı olacağını öngördüklerini kaydeden Güray, geçen yılın ortalarından itibaren pazara dahil olan LED TV'lerin ise toplam payının hala düşük olduğunu, bu yıl ağustos sonu itibariyle 30 bin adet ile yüzde 3 paya sahip bulunduğunu anlattı.

    Güray, ''Gelecek yıl tüplü ve düz televizyon satış adedinin yine 2 milyon seviyelerinde olacağını öngörüyoruz. LED TV'lerin payının da 350 binlik satışla yüzde 20'ye yükseleceğini düşünüyoruz'' dedi.

    ''ANTEK, FARKLI MARKA VE ÜRÜNLERİN SATIŞINI DA YAPACAK''

    Elektronik sektöründeki satış ve pazarlama faaliyetlerinde hiçbir zaman klasik ''al-sat'' yaklaşımını benimsemediklerini ifade eden Güray, daha önce işbirliği içinde oldukları Samsung'un global stratejileri çerçevesinde markasının satış ve pazarlamasını kendi şirketi üzerinden yapma kararı aldığını, dün itibariyle bu markayla olan tüm ilişkilerinin sonlandığını bildirdi.

    Bu işbirliği sona ererken, Anadolu Grubu'nun bu pazarın bir oyuncusu olarak kalma kararı aldığını ve uzun vadeli bir iş ortağı arayışı sırasında yollarının Hisense ile kesiştiğini dile getiren Güray, iki şirketin vizyonlarının birbiriyle örtüştüğünü vurguladı.

    Güray, ''Hisense, Antek Teknoloji'nin ilk markası. Ancak önümüzdeki dönemde farklı marka ve ürün gruplarının satış ve pazarlamasını yapmayı planlıyoruz'' diyerek halihazırda Hisense televizyonlarının 200 satış noktasının yanı sıra Metro ve CarrefourSA'larda satılacağını belirtti.

    ''ANTEK TEKNOLOJİ'YE ÖZGÜ MAĞAZALAR AÇABİLİRİZ''

    Bu yılın haziran ayında ilk Hisense televizyonunu sattıklarını ve bugüne kadar 5 binlik satış rakamına ulaştıklarını kaydeden Güray, ''Yıl sonuna kadar 10 binli rakamlara ulaşacağımızı düşünüyoruz. Gelecek yıl yüzde 4 pazar payına sahip olmayı ve 72 bin televizyon satmayı planlıyoruz'' dedi.

    Güray, soruları yanıtlarken, şu an için diğer Hisense ürünlerinin Türkiye'ye getirilmesine ilişkin verilmiş bir karar bulunmadığını belirterek, 2010'un tanıtım yılı olacağını kaydetti. Güray, alt pozisyonda bir fiyatlandırma planlamadıklarını dile getirdi.

    Hisense ürünleri için münhasır mağaza kurma düşüncesine sahip olmadıklarını, pazarda zincir mağazaların ağırlığının giderek arttığını söyleyen Güray, ''diğer marka ve ürünler geldiğinde belki Antek Teknoloji'ye özgü mağazalar açabiliriz'' diyerek, işbirliğinin Türkiye ve KKTC'yi kapsadığını belirtti.




    Çinli Hisense şimdi Türkiye'de! Yorumları