Vodafone'un patronları İstanbul'da buluştu   Konuyu açan: alptraum   İlk Mesaj: 09-30-2010 (15:56)   Son Mesaj: 09-30-2010 (15:56)    Cevap: 0    Gösterim: 431  

    09-30-2010

    Vodafone'un patronları İstanbul'da buluştu

    Vodafone'un patronları İstanbul'da buluştu


    Sir John Bond ile Vodafone Grup CEO'su Vittorio Colao ve Vodafone Türkiye CEO'su Serpil Timuray, soruları yanıtladı

    Vodafone Grup Başkanı Sir John Bond, yönetim kurulu olarak Vodafone Türkiye'nin başarısından ve gelecek planlarından çok etkinlendiklerini belirterek, ''Türkiye Vodafone, Avrupa Bölgesi içinde en hızlı büyüyen şirket...'' dedi.
    Grup Başkanı Sir John Bond, yönetim kurulu toplantısını Türkiye'de gerçekleştirdiklerini, bunun da Türkiye'nin Vodafone için ne kadar önemli bir ülke olduğunu gösterdiğini anlattı.

    Bugüne kadarki en büyük yatırımlardan birini Türkiye'ye yaptıklarını anlatan Bond, bunun nedenini Türkiye'ye son derece güven duymaları ve Türkiye'nin gelecekte umut vaat eden bir ekonomiye sahip olması olarak açıkladı.

    Türkiye'nin ve Türk halkının kendilerini sosyal ve ekonomik ortak olarak görmelerini isteyen Bond, Vodafone'un Türkiye'ye yaptığı yatırımın, ikinci en büyük doğrudan uluslararası yatırım olduğunu ve daha uzun vadede devam edeceğini belirterek, Türkiye pazarından çıkma planları olmadığı, aksine daha fazla büyümeyi hedeflediklerini kaydetti.

    Bütün bunların Türkiye'ye, halka ve hükümete olan inançlarının bir göstergesi olduğunu ifade eden Bond, Vodafone Türkiye'yi yöneten Serpil Timuray liderliğinde son derece yetenekli bir ekibe sahip olduklarını söyleyerek, ''Yönetim kurulu olarak, Vodafone Türkiye'nin şu ana kadar kaydettiği başarılarından ve gelecekle ilgili planlarından son derece etkilendik. Türkiye Vodafone Avrupa Bölgesi içinde en hızlı büyüyen şirkettir'' dedi.

    Sir John Bond, Türkiye'ye şu ana kadar 10 milyar TL yatırımda bulunduklarını ve bundan memnuniyet duyduklarını, buna paralel olarak da 8 milyar TL vergi geliri yarattıklarını dile getirdi.

    Bond, ''Türkiye pazarına girmekte hiç tereddüt etmedim çünkü, bir ülke insanlarıyla da ölçülür. 70 milyon eğitimli ve son derece yetenekli nüfusa ve güçlü bir ekonomiye sahip bu ülke bize son derece çekici gelmişti. 2005 yılında yatırım kararı alınırken ben de bizzat yönetim kurulunda yer alıyordum. Kendim de dahil olmak üzere bütün üyeler yatırım kararını aldık'' dedi.

    Türkiye'ye güven duyduklarını yineleyen Bond, Türkiye'de halka ve Türk ekonomisine hizmet vermenin kendileri için çok önemli olduğunu ifade etti.

    CEO COLAO: ''AVRUPA'YA HOŞGELDİNİZ

    Vodafone Grup CEO'su Vittorio Colao da Vodafone Türkiye'nin son iki yıldır sergilemiş olduğu performanstan son derece memnun olduklarını belirterek, Türkiye'nin Avrupa'da en hızlı büyüyen Vodafone şirketi olmasının dışında, teknoloji ve ticari bakış açısından en iyi yerlerden bir tanesi olduğunu söyledi.

    Colao, ''Son iki yıldır teknolojik ilerlemelerimizden son derece memnunuz. Bu yüzden müşterilerimize 'Bizi deneyin, memnun kalmazsanız paranızı iade ediyoruz' diyoruz. Şunu da belirtmek istiyorum çok fazla para iadesi yapmayacağımıza inanıyorum çünkü, müşterilerimiz memnun kalacaklar'' dedi.

    Tofaş/Fiat için özel olarak terzi usulü geliştirdikleri yapıyla sabit ve mobili kapsayan entegre çözüm sundukları işbirliğini anımsatan Colao, bunun dünyada yaptıkları en gelişmiş çözümlerden biri olduğunu ifade etti.

    Bunun yalnızca bir başlangıç olduğunu anlatan Vittorio Colao, şebekeye, dağıtım ağına ve inovasyona yatırım yapacaklarını, daha çok yenilikçi inovatif ürünler getirmeye devam edeceklerini belirterek, hem bireysel hem kurumsal alanda Türkiye'ye her geldiğinde, Türk işadamlarıyla yaptığı görüşmelerde giderek misafir sayısının artarak daha geniş bir odaya ihtiyaç duyduklarını ve müşteri sayılarının da her geçen gün çoğaldığını bildirdi.

    Colao, 1 Ekimden itibaren Vodafone Türkiye'nin Vodafone global organizasyonunda Avrupa'ya dahil olduğunu söyleyerek, ''Vodafone'un teknoloji anlamında Türkiye'ye verecek çok şeyi var. Aynı zamanda Avrupa'nın da Türkiye'den öğrenmek isteyeceği çok şey olduğunu düşünüyorum. Bu nedenle de Avrupa'ya Vodafone'la daha erken girdiniz .'Hoşgeldiniz' diyorum'' diye konuştu.

    ''SONSUZA KADAR TÜRKİYE'DEYİZ''

    Vodafone'un Türkiye'de daha önce zorlu bir dönem geçirdiğini belirten Colao, ''Vodafone'un Türkiye pazarından ayrılacağı söylentileri son zamanlarda Serpil Hanım'ın ve ekibinin başarılarının kıskanılması sebebiyle çıkmış olabilir. Ekonomik ve nüfus anlamında da son derece iyi durumda olan bir ülkede bulunmaktan son derece mutluyuz. Vodafone'un sonsuza kadar Türkiye'de kalacağını söyleyebilirim'' dedi.

    Colao, bu yıl Vodafone'un Avrupa'daki yatırımlarında İtalya ve Almanya'dan sonra Türkiye'nin en çok yatırım yapılan ülke olduğunu belirterek, bunun da Türk müşterilerinin ve Türkiye'nin kendileri için ne kadar önemli bir ülke olduğunu gösterdiğini aktardı.

    Telekomünikasyon sektöründeki vergilendirme sisteminin gözden geçirilmesini arzu ettiklerini belirten Colao, bu sektörün ekonominin gelişiminde bir itici güç görevi gördüğünü, hem kırsal hem de kentsel alanlarda yatırımın öncü sektörü olduğunu kaydetti.

    BANGLADEŞ'TEN SONRA EN FAZLA VERGİ TÜRKİYE'DE...

    Türkiye'nin, Bangladeş'ten sonra ikinci en fazla telekomünikasyon vergisi ödeyen ülke olduğunu ifade eden Colao, bunun zamanla gözden geçirileceğini umduklarını, vergi seviyelerinin hükümetin bütçesini dengeleyerek gözden geçirilmesi gerektiğini ve rakipler arasında daha adil vergilendirilmeye gidilmesinin önemine değinerek ,''Rekabette operatörlerle ilgili sorun yoktur; önemli olan vergi dağılımının adil olmasıdır'' dedi.

    Vodafone'un Türkiye'nin Vodafone Grubu içindeki en iyi operatörlerden birisi olduğunu belirten Colao, rekabetçilik açısından Türkiye'nin Vodafone'a ihtiyacı olduğunu, Vodafone Türkiye'nin ve Türkiye'nin de kendilerini son derece heyecanlandırdığını söyledi.

    Türkiye'deki başarının Serpil Timuray ve onun ekibi sayesinde olduğunu, akıllarında sadece bu başarıyı daha yukarıya çıkarmak olduğunu belirten Colao, ''Avrupa'nın yavaş büyüyen bir yerinden daha hızlı bir yerine geldik, dolayısıyla yönetim kurulu son derece memnun...'' dedi.

    REKLAMLAR BEĞENİLDİ

    Colao, Vodafone reklamlarıyla ilgili olarak da reklam çalışmalarını fantastik bulduğunu ancak önemli olanın müşterilerin beğenmesi olduğunu belirterek, pazar araştırmalarının da bu memnuniyeti açıkça ortaya koyduğunu anlattı.

    Vodafone Grup CEO'su Vittorio Colao, ''4G Almanya'da bazı şehirlerde başladı, içinde bulunuğumuz her pazara en hızlı şekilde son teknolojileri getirmek hedefimiz bu sebeple Türkiye'ye yapılan yatırımlarda son 18 ayda hızlandırma yaptık'' dedi.

    Hedeflerinin bir ya da ikinci sırada yer almak olduğunu belirten Colao, Türkiye'de de aradaki boşlukları, müşterilere daha iyi hizmet verebilmek için en kısa sürede doldurmanın kendileri için büyük önem taşıdığını vurguladı.

    Colao ve Bond, Türkiye'ye uzun vadeli yatırımlar yaptıklarını ve çıkmayı hiç düşünmediklerini, Vodafone Türkiye'nin büyüme oranının yüzde 20'nin üzerinde olduğunu, Türkiye'de sonsuza kadar kalıcı olacaklarını, bunun da ötesinde Vodafone Türkiye'nin dünya pazarında önemli bir yere geleceğini belirtti.

    Vodafone Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Serpil Timuray, sektörün yüzde oranında büyüme gösterdiğini, Vodafone Türkiye'nin ise ikinci çeyrekte yüzde 24'lük gelir artışı elde ettiğini bildirdi.

    Vodafone Grup Başkanı Sir John Bond ile Vodafone Grup CEO'su Vittorio Colao ve Vodafone Türkiye CEO'su Serpil Timuray, AA muhabirinin sorularını yanıtladı.

    Vodafone Türkiye CEO'su Serpil Timuray, Vodafone Yönetim Kurulu Toplantısı'nın her yıl başka bir ülkede gerçekleştirildiğini, bu yıl ilk defa toplantı için Türkiye'nin seçildiğini kaydetti.

    Bu seçimden gurur duyduklarını belirten Timuray, böylece Yönetim Kuruluna Türkiye'de yapılan çalışmaları, performansı bizzat sunabilme fırsatına kavuştuklarını dile getirdi.

    Yönetim Kurulunun Türk kültürüyle buluşmasına da böylece aracı olduklarını kaydeden Serpil Timuray, Yönetim Kurulu toplantısının Türkiye'de yapılmasının, Vodafone Türkiye'nin uzun dönemli stratejik programını başından itibaren desteklediklerinin göstergesi olduğunu söyleyen Timuray, şunları kaydetti:

    1,5 YILDA 1,8 MİLYAR LİRA YATIRIM

    ''2009 yılı başından itibaren tüm faaliyetlerimizin merkezine müşteri memnuniyetini alarak yepyeni bir stratejik program hazırladık.

    Bu programın ana odağında, müşterilerimizin en çok tercih ettiği operatör olmak var. Bunun için de çok iddialı bir yatırım programı icra ettik. Bu yatırım programı için de Yönetim Kurulumuzun çok önemli ve iddialı yatırım bütçesini onaylamaları gerekiyordu ve bu onay neticesinde geçtiğimiz bir buçuk yılda, Türkiye'ye 1,8 milyar liralık yatırım yapıldı.

    Bu yatırımlarla teknolojik alt yapımızı Avrupa'nın en ileri teknolojilerini kullanarak, yenileyerek ve genişleterek çok önemli bir seviyeye getirdik.

    Diğer taraftan da satış ve dağıtım ağımızı kuvvetlendirerek müşterilerimize çok daha erişilebilir ve yakın olabildik. Bu yatırım planını onaylayan ve bize bu imkanı veren Yönetim Kurulumuzun da son bir buçuk yılda gerçekleştirilen çalışmaları ve gelişimi bizzat İstanbul'da görmek istemeleri bizi ayrıca memnun etti.

    Kendilerine, stratejik programımıza, tüm çalışanlarımıza ve iş ortaklarımızın gücüne inandıkları için teşekkürlerimizi bildirmek istiyoruz.''

    YÜZDE 24 GELİR ARTIŞI

    Serpil Timuray, bu destekler sonucunda, sektörde yüzde 4 büyüme gerçekleşirken Vodafone Türkiye'nin yılın ikinci çeyreğinde, yüzde 24 gelir artışı elde ettiğini belirterek, bunun da Vodafone Türkiye'nin hem iş planının hem de kendisinin büyümesini sağladığını, aynı zamanda pazarın da büyümesine katkıda bulunduğunu ifade etti.

    Pazar paylarını da kuvvetlendirdikleri kaydeden Timuray, ikinci sıradaki konumlarının çok daha güçlendiğini, geçen yıl yüzde 23 abone pazar payına sahipken, bunu yüzde 26 seviyesine çıkardıklarını, aynı zamanda numara taşımada da açık ara liderliklerini sürdürdüklerini ifade etti.

    Bunun kendileri için çok önemli bir konu olduğunu vurgulayan Timuray, numaralarını terk etmeden operatörlerini değiştirmek isteyen abonelerin birinci tercihinin Vodafone olmasını istediklerini söyledi.

    Aynı zamanda satış dağıtım ağında da ürün bulunurluğunu tüm telekom satış noktalarında yüzde 90'a çıkarttıklarını anlatan Serpil Timuray, kapsama alanında da çok iddialı yatırım yaptıklarını, son üç yılda üç misli baz istasyonu sayısına ulaştıklarını bildirdi.

    2G'de nüfusun yüzde 99,2'sini, 3G'de ise yüzde 72'sini kapsadıklarını dile getiren Serpil Timuray, Vodafone Türkiye'nin teknolojik alt yapısının tüm bu yatırımlar sayesinde bugün Vodafone Grubunun uluslararası kalite standartlarında dünyanın en ileri teknolojilerini kullanarak çok kuvvetli bir seviyeye geldiğini ifade etti.

    Timuray, bu güvenin bir göstergesi olarak bu hafta itibariyle ''Memnun Kalmazsanız Paranızı İade Ediyoruz'' kampanyası başlattıklarını anımsattı.

    İletişim sektörünün çok geliştiğini artık mobil ve sabit iletişim teknolojilerinin tüketiciye birarada hizmetler sunduğunu belirten Timuray, ''Bu sınırları ve boyutları değişen pazarda da regülasyon düzenlemelerinin tüm sektöre daha toplam perspektifle bakarak adil koşulları sağlıyor olması önemlidir'' dedi.

    Vodafone'un son iki senedir Türkiye'de çok daha etkin büyüme programı ile var olmasının Türkiye'yi çok olumlu etkilediğini ifade eden Timuray, şunları söyledi:

    ''Önümüzdeki dönemde de Vodafone'un dünyadaki gücünü Türkiye'de göstermeyi sürdürmesi, rekabeti olumlu yönde etkilemeye devam edecektir. Türkiye'nin bu rekabetten en önemli çıkarımlarından biri datadır. 3G lansmanı henüz birinci yılını doldururken Vodafone olarak 81 ilin tamamında başından itibaren var olduk. Önümüzdeki dönemlerde data konusundaki yatırımlar da ülkemiz için çok faydalı olacaktır. Büyüme ve müşteri çekme stratejisine devam ederek datayı hem kentsel hem de kırsal alanlara daha çok ulaştırmaya devam etmeyi hedefliyoruz.''

    ''REKLAM, VERİLMİŞ SÖZDÜR

    Vodafone Türkiye CEO'su Serpil Timuray, Vodafone reklamlarıyla ilgili olarak da reklamların bir anlamda tüm Vodafone çalışanlarının müşterilere olan sözü ve ifadesi olarak gördüklerini, reklamda söyledikleriyle yaptıklarının birebir örtüşmesine önem verdiklerini, reklamın bir söz olarak nitelendirilebileceğini belirtti.

    Başka ülkelerde de yapılan ve tavsiye skoru olarak adlandırılabilecek, insanların başkalarına tavsiye ettiği marka, ürün ve hizmetlerin istatistiklerinin tutulduğu araştırmalara değinen Timuray, müşteri tercihinde bir numara olmanın önemli olduğunu, kendilerinin hedeflerinin bu skorlarda birinci olmak olduğunu ve son 3 aydır açık ara birinci olduklarını sözlerine ekledi.




    Vodafone'un patronları İstanbul'da buluştu Yorumları