MUHAKEME.NET FORUMU
Ana Sayfa
Portal
Kisayol Linkler
Yeni Mesajlar:
Bugünkü Mesajlar
Konulari okundu isaretle
Bugünün son aktiviteleri
Kendi aktivite akisina bak
Forum
Forum
Quick Links
Yeni Mesajlar
Bugünkü Mesajlar
Konulari Okundu Isaretle
Bugünün Son Aktiviteleri
Galeri
Bilgi Yarismasi
Bilgi Yarismasi
Hizli Linkler
Bilgi Yarismasi
Çözdügüm Sorular
Liderler
Rekor Salonu
Oyun Oyna
Ruh Haliniz
Günlükler
Üyeler
Üyeler
Hizli Linkler
Kayitli Üyeler
Çevrimiçi Üyeler
Yöneticiler
Son Aktiviteler
Fotograf Galerisi
Gözat
Üye Albümleri
Forum Videolari
Forum Resimleri
Düsünce Meclisi
Albümlerim
Soru - Cevap
Sözlügümüz
Eglence Forumu
Giriş
Şifremi unuttum?
Şifremi unuttum?
Üye ol
Üye ol
Muhakeme
Portal
Forum
Islamiyet
>
Genel Islami Bölüm
>
İslam anayasası yazı dizisi
>
Konu Cevaplama Paneli
Değerlendirme
İsterseniz bu Konuyu buradan değerlendirebilirsiniz.
Puanla degerlendir
10- Puan ver
9 - Puan ver
8 - Puan ver
7 - Puan ver
6 - Puan ver
5 - Puan ver
4 - Puan ver
3 - Puan ver
2 - Puan ver
1 - Puan ver
Konuyu Yanıtla
İslam anayasası yazı dizisi
konusuna gelişmiş panelde (zengin editör) yanıt.
Kullanıcı isminiz:
Giriş yapmak için Buraya tıklayın
JavaScript is required for human verification.
[QUOTE=emirahmedyasin;38224]İSLÂM KONSEYİ'NİN KONU İLE ALAKALI GAYRETLERİ [SIZE="3"][COLOR="Olive"]İslâm'ın meseleleri ve İslâm'a ait ilimlerin araştırılması ile meşgul olan müslüman mütefekkir, yazar ve devlet adamlarından bir kısım şahsiyetler, Avrupa'da İslâm Konseyi = Meclis-i İslâmi = Islamic Council ismiyle bir kültür kurumu teşkil etmeye teşebbüs etmişlerdir. Bu konsey, resmen 5 Zilhicce 1402/22 Kasım 1982 tarihinde Paris'de akdolunan bir beynelmilel konferansla kurulmuştur. Konferansın gayesi İslâm aleminin ve müslümanların günümüzde karşı karşıya bulundukları siyasi, iktisadi, idari ve hukuki durumun tahlil edilmesidir. Bu gaye ile kurulan İslâm Konseyi, ilmi alanda da önemli gayretler içine girmiştir, İslâm Konseyi'nin çalışmaları ilk meyvesini «Evrensel İslâm Beyannamesi» ile vermiştir, ikinci çalışmalarının neticesini, hazırladıkları «İslâm Evrensel insan Hakları Beyannamesinde görüyoruz. Konsey'in üçüncü çalışması ise örnek bir «İslâm Anayasası» nı hazırlayarak, dünya hukukçularının istifadesine sunması olmuştur, İslâm Konseyi'nin diğer gayelerini de yayınladıkları bir eserden istifade ederek şöyle özetleyebiliriz: — Kitap ve Sünnete dayalı İslâmî hayatın te'sisi için elden gelen gayreti sarfetmek. — İslâm'ın koruduğu ihsan haklarını en geniş ölçüde muhafaza ve müdafaa eylemek. — Bütün İslâm âleminin birlik ve beraberliğini te'min için çalışmak. — Başta Kudüs olmak üzere işgal altındaki İslâm topraklarını işgalden kurtarmak için her teşebbüsü yapmak. — Müslüman toplumları her konuda aydınlatmak ve İslâmiyet hakkında doğru bilgilerin neşri için gayret göstermek. Bu zikrettiklerimizin dışında başka gayeleri de var ise de bu kadarıyla yetiniyoruz. Şimdi, İslâm Konseyi Genel Sekreteri Salim Azzâm'ın konu ile ilgili izahlarını özetle buraya kaydedelim : islâm Anayasası - F.: 8 «Bugün İslâm âleminde bir yapı değişikliğinin yaşandığı bir gerçektir. Bu yapı değişikliğinin asıl sebebi, İslâm ülkelerindeki mevcut siyasi ve sosyal şartların müslümanların gönülden bağlı oldukları İslâmi değerlere uygun olmayışıdır. Sözkonusu yapı değişikliği, İslâm'ın fecr-i sadıkı için iyi bir işarettir. Günümüzdeki İslâmi uyanışın en önemli özelliği, müslümanların İslâm'ın her asra uygun gelecek bir nizam olduğuna inanmaları ve her alanda bu gaye ile ilgili ilmî araştırma yapmalarıdır. Şu anda İslâm âleminde hâkim olan sosyal ve siyasi nizamlar, tamamen yabancı bir medeniyetin mirasları durumundadırlar. Kur'an-ı Kerim, sadece insanlar için bazı ahlâk! kaideler vaz' eden bir kitap değildir. Ayrıca, anayasa, devletler, usul, ceza, ticaret ve medenî hukuklarla ilgili hükümler de vaz' eylemiştir. Bu hükümleri tatbik edecek olan da İslâm devletidir. Müslümanların yabancı hâkimiyetlerin boyunduruğu altında yaşamaları halinde, İslâm hukukunu tatbik etmemeleri mazurdur. Ancak siyasi istiklallerini elde ettikden sonra bu halin devamı manasızdır. İslâmiyet, sosyal bir nizamın tesisi için İslâm Devletini ikame eylemiştir; bu nizamda Kur'an'ın esasları hâkim olacaktır. Devletin tâbi' olacağı emir ve yasaklan tayin eylemiş ve böylece devletin İslâmîliğini temin yoluna gitmiştir, İslâm Devleti, Kur'an ve Sünnet'in esaslanna dayanan ve Allah'ın ilahi hukuk nizamından hâkimiyetini tescil eden bir devlettir. İslâm Konseyi, İslâm alemindeki İslâmî uyanışı bütün gücüyle desteklemekte ve şiddetle ihtiyaç duyulan konularda İslâm'ı anlatan beyannameler neşri için elinden gelen gayreti göstermektedir. Bu beyannameler, muasır İslâm toplumlarının müşküllerini çözmeye yöneliktir. Bu gaye ile, kuruluşundan bugüne kadar iki önemli beyanname yayınlamış bulunmaktadır. Birincisi; 1980 yılında Londra'da yayınlanan «Evrensel İslâm Beyannamesi» dir. ikincisi ise; 1981 tarihinde yayınlanan «İslâm Evrensel insan Hakları Beyannamesi» dir. Allah'a hamd olsun, bugün de üçüncü bir beyannamesini neşretmektedir: «örnek İslâm Anayasası.» (145) (145) Bugüne kadar, sözkonusu anayasa, Arapça, ingilizce Fransızca, Urduca ve Almanca olarak yayınlanmıştır. Kanaatimize göre Türkçe olarak ilk defa bu eserimizde yayınlanmaktadır. Yayınladığımız «Örnek İslâm Anayasası», İslâm anayasa hukukunun tesbit ettiği hükümlerin temel esaslarını ve kaidelerini özet olarak ihtiva etmektedir. Ayrıntıları ve özel halleri, içtihadı görüşlere ve ilmî doktrine bırakmıştır, Örnek İslâm Anayasası'nın temelini teşkil eden hedef ve esasları şöylece özetlemek mümkündür: Birincisi: Allah'ın mutlak hâkimiyetini kabul etmekdir ki, bu da ancak İslâm hukukunun esas kabul edilmesiyle mümkündür. Yani devletin kanunu, İslâm hukuku olmalıdır. İkincisi: insana değer vermek ve onun yeryüzünde Allah'ın halifesi olduğunu kabul etmektir. Gerçekten Allah, insanı, göklerin, yerin ve dağların yüklenmekten çekindiği bir emanetle mükellef kılmış ve onu şereflendirerek kendisine halife olacak şekilde yaratmıştır. «Gerçekten biz insanoğlunu şerefli bir mahluk olarak yarattık, yerde de gökte de onu bineklerle taşıttık, onlara en güzel rızıkları ihsan ettik ve insanları yarattığımız bir çok yaratıklara üstün kıldık.» (146) Üçüncüsü: İnsanlar arasında eşitlik esasına riayet etmek. Irkçılığın, kabileciliğin ve Allah'a kulluk ile takva üstünlüğü dışında insanlar arasında üstünlük vesilesi kabul edilen her şeyin varlığına' değil gölgesine dahi müsaade etmemek. «Ey insanlar! Biz sizi bir erkek ve bir dişiden yarattık ve sizleri kabileler ve ayrı ayrı milletler halinde kıldık ki, birbirinizi tanıyasınız ve birbirinize muarefe ile muamele edesiniz. Zira sizin Allah katında en yüce olanınız, Allah'dan en çok korkanınız yani muttaki olanınızdır.» (147) Dördüncüsü: İnsan haklarını, kaynağı kralların iradesi değil, Allah'ın iradesi olacak şekilde sağlam bir tarzda yerleştirmektir. Kaynağı ilahî olduğundan, dokunulamaz, kaldırılamaz ve hiç bir güç tarafından çiğnenemez. insan haklarını çiğneme Allah'a ma'siyet sayılır. Beşincisi: İnsanlık münasebetlerinde «adalet ve ihsan» esaslarını yerleştirmektir. Adalet, hakları korur ve ihsan ise merhamet kapılarını açar. Adalet ve merhametin bulunduğu yerde, insanlar emniyet ve huzur içinde yaşarlar. Altıncısı: Kur'an'ın tavsiyesine ve Resûlüllah'ın tatbikatına uyarak, şûra esasını, toplum hayatının temeli ve idarenin bel kemiği haline getirmektir. Böylece, tek kişinin veya azınlığın hâkimiyeti önlenmiş olur. Yedincisi: İman ve inanç kardeşliğinin, insan kardeşliğinin temelini teşkil ettiğini idrak etmektir. Bu esaslar gözönüne alınarak hazırlanan örnek anayasa, uzun bir cehd ü gayretin sonucudur. Hazırlanmasında, çok âlimler, mütefekkirler, devlet adamları ve islâm mücahidlerinin büyük paylan vardır. Hepsine de teşekkür ve takdirlerimizi arzediyoruz. Yüce Allah'dan da bu hayırlı hizmeti muvaffak ve mübarek kılmasını niyaz ediyoruz. Hamd olsun O Allah'a ki, bizi böyle bir hayırlı işde muvaffak kılmıştır. O'nun hidayet ve yardımı olmasaydı biz muvaffak olamazdık. O, bize yeter ve ne güzel bir vekildir. İslamabad, 6 Rebiülevvel 1404 - 10 Kasım 1983 Salim Azzâm Genel Sekreter İslâm Konseyi Genel Sekreteri'nin yazdıkları, Örnek İslâm Anayasası hakkında gerekli fikir ve bilgileri verdiği için, biz değerlendirmeyi de konu ile ilgilenenlere bırakıyoruz. Şimdi de önce Kur'an'dan konuyla ilgili bazı ayetleri orijinalleriyle birlikte zikredecek, sonra da İslâm Anayasası'nın başlangıç kısmını ve 87 maddeden oluşan metnini olduğu gibi Türkçe'ye aktararak kitabımıza alacağız. Biz sana Kitab (Kur'ân)ı hak olarak indirdik ki, insanlar arasında Allah'ın sana gösterdiği şekilde hüküm veresin. Sakın hainlerin savunucusu olma! (Nisa, 105) -------------------------------------------------------------------------------- ' 'Onlar hâla câhiliye devrinin hükmünü mü istiyorlar? Kimmiş Allah 'dan daha güzel hüküm verecek? Fakat bunu ancak yakın ve iman sahibi olan bir kavim anlar.,, (Mâide, 50) -------------------------------------------------------------------------------- "Hayır. Ya Muhammed, Rabbine and olsun ki, onlar aralarında meydana gelen anlaşmazlıklarda seni hakem yapıp sonra da verdiğin hükümden gönülleri hiç bir sıkıntı duymadan tam bir teslimiyetle teslim olmadıkça, tam iman etmiş olamazlar.,, (Nisa, 65) -------------------------------------------------------------------------------- Mü'minler, aralarında hükmetmek üzere Allah'ın Resulüne davet edildikleri zaman, sözleri şu olur: "Dinledik, itaat ettik,,. İşte asıl muradlarına eren ve felaha kavuşanlar bunlardır.,, (Nur, 51)[/COLOR][/SIZE] -------------------------------------------------------------------------------- (146) Kur'an, İsra, 70 (147) Kur'an, Hucurât, 13[/QUOTE]
Trackback:
Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces) :
Diğer Seçenekler
Diğer Ayarlar
Linkleri otomatikmen URL´e cevir
Automatically retrieve titles from external links