MUHAKEME.NET FORUMU
Ana Sayfa
Portal
Kisayol Linkler
Yeni Mesajlar:
Bugünkü Mesajlar
Konulari okundu isaretle
Bugünün son aktiviteleri
Kendi aktivite akisina bak
Forum
Forum
Quick Links
Yeni Mesajlar
Bugünkü Mesajlar
Konulari Okundu Isaretle
Bugünün Son Aktiviteleri
Galeri
Bilgi Yarismasi
Bilgi Yarismasi
Hizli Linkler
Bilgi Yarismasi
Çözdügüm Sorular
Liderler
Rekor Salonu
Oyun Oyna
Ruh Haliniz
Günlükler
Üyeler
Üyeler
Hizli Linkler
Kayitli Üyeler
Çevrimiçi Üyeler
Yöneticiler
Son Aktiviteler
Fotograf Galerisi
Gözat
Üye Albümleri
Forum Videolari
Forum Resimleri
Düsünce Meclisi
Albümlerim
Soru - Cevap
Sözlügümüz
Eglence Forumu
Giriş
Şifremi unuttum?
Şifremi unuttum?
Üye ol
Üye ol
Muhakeme
Portal
Forum
Akademik mevzuular
>
Tarih Bölümü
>
Islam Tarihi
>
A'dan Z'ye Osmanlı Devleti
>
Konu Cevaplama Paneli
Değerlendirme
İsterseniz bu Konuyu buradan değerlendirebilirsiniz.
Puanla degerlendir
10- Puan ver
9 - Puan ver
8 - Puan ver
7 - Puan ver
6 - Puan ver
5 - Puan ver
4 - Puan ver
3 - Puan ver
2 - Puan ver
1 - Puan ver
Konuyu Yanıtla
A'dan Z'ye Osmanlı Devleti
konusuna gelişmiş panelde (zengin editör) yanıt.
Kullanıcı isminiz:
Giriş yapmak için Buraya tıklayın
JavaScript is required for human verification.
[QUOTE=beyza;37421][SIZE=4][COLOR=darkslateblue]Iktisadî Hayat Sanayi ve Ticaret Devlet ve özel sektörce yapilirdi. Umumiyetle önemli ve büyük sektörler devletçe küçük ve daha çok piyasa ihtiyaci olan isletmeler özel sektörce karsilanirdi. Devlet sektörü millî savunma devlet ve saray ihtiyaçlarini karsilardi. Silâh sanayi ve harb malzeme ve levâzimati devletçe yapilirdi. Harb gemileri devlet tersanelerinde yapilmasina ragmen özel sektörce de isletilen tersaneler vardi. Ihracat mallari özel sektörce imâl edilirdi. Osmanli silâh sanayii çok ileri olmasina ragmen ihracati yasakti. Üstün teknik ates gücü ve kaliteli malzemeden imâl edilen Osmanli silâhlarina sahip olmak Avrupalilar'in meraklarindan olup çesitli yollardan saglananlar da çok fahis fiatlarla alinirdi. Ticaret kara ve deniz yoluyla yapilirdi. Kara ticareti kervan ve kafilelerle deniz ticareti de ticaret filolariyla yapilirdi. Osmanli karayollari dünyanin en bakimli yollari olupgranit tas döseliydi. Granit yollar ordu kervan ve yayalarin geçmesi içindi. Sürüler granit yolun iki tarafinda tesviye edilmis iki toprak seritten geçerdi. Tesviye edilmis toprak yollar da vardi. Ondokuzuncu yüzyildan itibaren de memleket demiryolu agi ile örüldü. Tüccar devletin himayesinde olup serbest huzur ve emniyet içinde hareket ederdi. Türk armatörlere ait ticaret filolari olup bu armatörle rin gemileri ticaret hanlari ve çok büyük servetleri vardi. Sehirlerde büyük ticaret merkezi mahiyetinde Kapali çarsilar vardi. Bunlarin en meshuru hâlâ kullanilan Istanbul Kapali Çarsisi'dir. Ticaret hanlari toptanci tüccarin hem yazihane hem depo olarak kullandigi is hanlariydi. Istanbul dünyanin en büyük is ve ticaret merkeziydi. Esnaf loncalar hâlinde teskilâtlanmisti. Esnaflarin is kollari çok çesitli olup kalite ve temizlik esasti. Ipek pamuk kil ve yünden çesitli kumaslar dokunurdu. Ak alemli Ankara Sofu Malatya Sofu abâyî nefsi Halep muhayyir seranik berek bogasi kutnî mukaddem menevseli nakisli sali çatma binislik çaksirlik astar kadife ve ibrisim dokumalari meshurdu. Sap demir kursun gümüs madenleri isletilirdi. Osmanli ihraç mallan; ipek ipekli kumaslar yün ve yünlü kumaslar pamuk ve pamuklu dokumalar yapagi tiftik yünü mazi hali sapti. Ihraci yasak olanlar; zahire bakliyat at silâh barut kursun bakir kükürt sahtiyan gön olup disariya çikarilmazdi. Yalniz zahire ender olarak memleket sikintiya düsmiyecek derecede ihtiyaç fazlasinin çikmasina müsaade edilirdi. Sulh zamaninda ihtiyaç fazlasi; balmumu donyagi koyunderisi çadirbezi pamuk pamuk ipligi mesin yapragi ipek ipekli dokumalarin ihracina da müsaade edilirdi. Çuha sülyen zeybak bakir tel sari teneke üstübac kâgit cam sirca boya igne boncuk makas ayna kürk balik disi ithâl edilirdi. Osmanli Devleti'nin ticarî muamele yaptigi mühim ticaret ve iskele merkez lerinden Istanbul Izmir Selanik Avlonya. Draç Payas Trablussam Sayda Iskenderiye Basra Kalas Kefe Sinop Trabzon limanlari ile Istanbul. F.dirne. Gümülcine Filibe Sofya Üsküp. Manastir Yanya BosnaSaray Budin Bursa Ankara Izmir Konya Diyarbekir Mardin Erzurum Halep Sam Kahire Iskenderiye Bagdad Musul baslica ticaret merkezleriydi. Yabancilarin haberlesmesini sagliyan (sâi) denilen postaci teskilâti ve bunlarin basinda (Sâibasilik) adiyla posta müdürlügü teskilâti vardi. Ihracat ve ithalât uzun zaman Osmanli hâkimiyetinde devirlere göre mevcut devletlerle yapilirdi. Bunlara zamana göre; Ceneviz Venedik Dubrovnik Floransa Bizans Milono Napoli Katalon (Ispanya) Lehistan Roma Rusya Ingiltere Prusya Avusturya Almanya Iran Misir Memlûkleri idi. Devlet tüccara ve müstahsile her bakimdan destek ve yardimci olurdu. Son devirlerde yerli ve yabanci bankalar kuruldu. Osmanli iktisadî ve ticarî sisteminde faiz yoktu. Son devir amatör arastirmacilar ve mes'elenin esasini bilmeyen ve kasitli olarak faiz oldugu yaziliyorsa da aslinda izin verilip fakat o da çok az tatbik edilen (lyne) yolu ile ödünç verme faiz zan edilmektedir [/COLOR][/SIZE][/QUOTE]
Trackback:
Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces) :
Diğer Seçenekler
Diğer Ayarlar
Linkleri otomatikmen URL´e cevir
Automatically retrieve titles from external links