MUHAKEME.NET FORUMU
Ana Sayfa
Portal
Kisayol Linkler
Yeni Mesajlar:
Bugünkü Mesajlar
Konulari okundu isaretle
Bugünün son aktiviteleri
Kendi aktivite akisina bak
Forum
Forum
Quick Links
Yeni Mesajlar
Bugünkü Mesajlar
Konulari Okundu Isaretle
Bugünün Son Aktiviteleri
Galeri
Bilgi Yarismasi
Bilgi Yarismasi
Hizli Linkler
Bilgi Yarismasi
Çözdügüm Sorular
Liderler
Rekor Salonu
Oyun Oyna
Ruh Haliniz
Günlükler
Üyeler
Üyeler
Hizli Linkler
Kayitli Üyeler
Çevrimiçi Üyeler
Yöneticiler
Son Aktiviteler
Fotograf Galerisi
Gözat
Üye Albümleri
Forum Videolari
Forum Resimleri
Düsünce Meclisi
Albümlerim
Soru - Cevap
Sözlügümüz
Eglence Forumu
Giriş
Şifremi unuttum?
Şifremi unuttum?
Üye ol
Üye ol
Muhakeme
Portal
Forum
Sanat-Kültür-Edebiyat-Multimedia
>
Deneme ve Makaleler
>
İnsan Çift Yönlü Bir Varlıktır
>
Konu Cevaplama Paneli
Değerlendirme
İsterseniz bu Konuyu buradan değerlendirebilirsiniz.
Puanla degerlendir
10- Puan ver
9 - Puan ver
8 - Puan ver
7 - Puan ver
6 - Puan ver
5 - Puan ver
4 - Puan ver
3 - Puan ver
2 - Puan ver
1 - Puan ver
Konuyu Yanıtla
İnsan Çift Yönlü Bir Varlıktır
konusuna gelişmiş panelde (zengin editör) yanıt.
Kullanıcı isminiz:
Giriş yapmak için Buraya tıklayın
JavaScript is required for human verification.
[QUOTE=fersahzade;101368]Yüce Allah, insanı yaratmış onun fıtratına iyi ile kötüyü ve doğru ile yanlışı ayırt ederek dilediğini özgürce seçme yeteneği yerleştirmiştir. Bu özellikleri insanın doğasına yerleştirmekle kalmamış, ona seçtiğini yapabilme gücü ve imkanı da vermiştir. İnsan doğruyu seçerek uyguladığı takdirde kazanacağını ve yanlışa takıldığı durumlarda ise kaybedeceğini bilir. Doğru ile yanlışı ve iyi ile kötüyü belirlemede temel ölçü akıldır. Allah, sadece insana değil, yarattığı her varlığa, varlığını devam ettirmesi için gerekli maddi ve manevi imkanları vermiş ve bunun için gerekli şartları ve ortamı hazırlamıştır. Ancak, nefsini arıtıp yücelten, kendini kötülüklerden alıkoyup iyilikleri yapan ve nefsinin boş arzu ve isteklerine uymayanlar ahirette kurtuluşu elde edeceklerdir diyerek ölçüyü belirlemiştir. Kişinin nefsini arındırıp yüceltmesinden maksat, kendisini kötü düşünce, söz ve eylemlerden uzaklaştırmasıdır. Yüce Allah, nefsini arındırıp, yücelten kişilerin ahirette felaha ereceklerinden Kur’an’da şöyle buyurmaktadır: “Nefse ve onu şekillendirene, sonra da ona kötülüğünü ve sakınmasını bildirene yemin olsun ki, nefsini arındıran felaha ermiştir. Onu alçaltıp karanlığa gömen ise kaybetmiştir.” (Şems, 91/7-10.) Bu ayette, nefs kavramının “benlik, şahsiyet, karakter” gibi anlamlara geldiğini söylemek mümkündür. Yüce Allah, “nefsi” yani insan benliğini, şahsiyetini, karakterini yaratırken ona şekil vermiştir. Ruh ile bedenin buluşmasını gelişigüzel yapmamış, bu buluşmadan pek çok karakter özellikleri ortaya çıkmıştır. Akıl, kabiliyet, yetenek, sevgi, inanç, zeka, iffet ve cesaret gibi unsurlar bu ruh-beden buluşmasında insan karakterine kazandırılmıştır. İnsan, birbirine zıt kutuplar olan fücur ve takva özelliğine sahip çift yönlü bir varlıktır. Fücur, kötülüğü bilme ve seçme yeteneği, kötülüğe eğilim duyma, bir anlamda da kötülüğün kendisidir. Takva ise iyiliği bilme ve seçme, kötülükten sakınıp korunma yeteneği, iyiliğe eğilim duyma, bir anlamda da iyiliğin kendisidir. Bunları, insana ilham eden Allah’tır, ama nefsini arındırma veya kirletme fiilini yapan insanın kendisidir. Fücur, insana, günaha, yanlışa ve kötüye açık olma özelliği vermiştir. Şeytan, işte bu özelliğin eşiğinden insana yaklaşmaktadır. Öte yandan Allah, nefse “takvasını” yani korunma sistemini koymuştur. Her canlının kendini koruma sistemi olduğu gibi insanın da bir korunma sistemi vardır. Böyle bir korunmayı gerçekleştiren sistem kişinin takvası olmaktadır Sonuç olarak, böyle bir korunma sistemini faaliyete geçirebilenler, kurtuluşa, zafere, mutluluğa ve umduklarına ulaşmış olacaklardır. Buna, kurtuluş denilmesinin sebebi, şeytana karşı verilmiş en büyük mücadelenin kazanılmış olmasındandır. Cehalet, düşüncesizlik, günah ve imansızlığın korkunç zincirinden kurtuluşun zaferi olmaktadır. Bu sebeple, kurtuluşu sağlayan bir bakıma Allah değil, insanın kendisidir diyebiliriz. [B]NURULLAH DAĞ İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ[/B][/QUOTE]
Trackback:
Send Trackbacks to (Separate multiple URLs with spaces) :
Diğer Seçenekler
Diğer Ayarlar
Linkleri otomatikmen URL´e cevir
Automatically retrieve titles from external links