![]() |
THEHAFIZ,Metin Mete,Zekeriya Beyaz,Yaşar Nuri,Bel'am b. Baura... ........................... .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .. .................................................. .................................................. .................................................. ................................ .................................................. ................. selam ve dua hakiki iman etmişlerin üzerine olsun... |
--->: THEHAFIZ,Metin Mete,Zekeriya Beyaz,Yaşar Nuri,Bel'am b. Baura... Yazinizin icerigini anlayamadim. Anlasilir olmasi icin Baslik - Mesaj yazmalisiniz. |
--->: THEHAFIZ,Metin Mete,Zekeriya Beyaz,Yaşar Nuri,Bel'am b. Baura... Evet, selam iman etmişlerin üzerine olsun, Ve gerçek imanın KUR'ANla sınırlı olduğunu bilenlere de.. Buharilere, müslimlere ve hureyrelere de iman şartı benim bildiğim imanın şartlarında yoktur, Siz nerden buldunuzsa şartlarınızı kaynakçanızı görmek isterdim doğrusu.. Hac Suresi 72 Onlara açık-seçik ayetlerimiz okunduğunda, o küfre sapanların yüzlerinde bir hoşnutsuzluk/yadsıma görürsün. Kendilerine ayetlerimizi okuyanlara saldıracak olurlar. De ki: "Size şu yaptığınızdan daha kötü bir şey haber vereyim mi: Ateş! Allah onu inkârcılara vaat etmiştir. Ne kötü dönüş yeridir o!" Bu ayeti yazmak istemezdim ama Kur'an denince kırmızı görmüş gibi çıldıranları da başka nasıl tarif etmeli bilmem ki.. Kur'an hakkında biraz daha hassas olamazmısınız arkadaşlar.. Sonuçda, sorulacağınız tek kitap odur. Zühruf Suresi 44 Gerçek şu: Bu Kur'an sana ve toplumuna elbetteki bir hatırlatıcı/bir düşündürücü/bir şeref/bir öğüttür. Bundan sorumlu tutulacaksınız. |
--->: THEHAFIZ,Metin Mete,Zekeriya Beyaz,Yaşar Nuri,Bel'am b. Baura... Konunun böyle bir başlık altında açılması pek hoş olmamış... Sitede öyle ya da böyle daha net ve açıktan tanımadığımız kişileri bu kadar çabuk tanımlamak,bu adı geçen arkadaşların yaptığı hatadan daha büyük bir hatadır... Sözü olan dinlenir elbet... Kendisini az çok tamış isem emirahmedyasdin kardeşin ne yazmaya çalıştığını anladığımı düşünüyorum...Dikkate alırsa beni eğer yaptığının büyük bir hata olduğunu bilmesini isterim... Sitede farklı başlıklar altında çok defa tartışılan konuya gelince...Konu sünnet ya da hadis sorunu değildir...Konu kuran sorunudur...Biz de kuranı kuranla anlıyoruz,kuranın işaret ettiği yere bakıyoruz... İlim önce edeple başlar...Bu elde var bir ve her ne olursa olsun sonda da kalacak olan birdir:EDEP... Bu dediğim ahlaki anlamda kullandığımız edep değil,kimseden şuan bir hakaret duymadım,sadece ilme edep,alime edep... KURTULUŞUMUZ doğru kitabı okumakla değil,Kitab'ı doğru okumakla olur/olacaktır. Kuran ve sünnet ikiside rivayet zinzciriyle gelir efendim...Sakın kuranı Allah cc koruyacaktır demeyin,kaynağından şüphe etmek isteyen bir kişi çok rahatlıkla: ne var ki bunda bir de Allah bu kitabı koruyacaktır şeklinde bir ayet yazarız,der ve çıkar işin içinden... İman,bir önkabuldür..." mantık " sükut eder,kalbe boyun eğer...O yüzden ilginçtir ki Kuran'da "akl" ile alakalı ne kadar kelime gelmişse kafaya değil KALB'E atıf vardır...Akleden kafa demez kuran akleden kalp der...Allah'ın kalbe attığı vicdan/fıtrat,dışımıza sunulan vahiy olan KURAN ile örtüşür ve biz iman etmiş oluruz,bu bir kabuldür..İşi salt mantığa yatırdığınızda tuhaf da bir işitir..Biz bizden 15 asır önce yaşamış birkaç kişi diliyle rivayet edilmiş bir SÖZ'e inanıyoruz ve bu SÖZ'ün ALLAH'tan olduğuna... Ne tanırız o insanları,ne de bizim ailemizden,bırakın aileyi kavmimizden bile değil...O yüzden iman tuhaf bir iddiadır... Şimdi sözkonusu hadis olunca,ciddi bir araştırma yapmadan -ki bu bir önyargı ise affınıza sığınırım ,ben ciddi bir hadis ya da sünnet araştırması yaptığınıza inanmıyorum,okuduklarınızdan sonra belki gerek bile duymamışsınızdır,bu red niye???... Hadis reddetmenin fıkhına da girmedim hiç...Ortalık karışmasın diye... Hadislerin hepsi ahad kanalla gelmez,ahad kanalla gelen hadisler için sahih,hasen,garip,merfu,mevzu gibi standartlar vardır,peki ya mutetfikun aleyh olan ya da MÜTEVATİR kanalla gelen hadisler için??? 10 sahabe aynı sözü nakletmiş,ki onlar ayetle sabittir Allah'ın onlardan razı olduğu kimseler,nasıl böyle bir sözü inkar edebiliyorsunuz??? Neye dayanarak??? Daha önce söyledin,kuranın olması gerektiği yerde olmadığı ve onlarca tabu olduğu doğrudur,bu konuda bırakın ilmi yazıları,sadece sitem etmeelrin bile altına imzamı atarım... Ama bu sünnet ve hadis kabul etmem meselesi de nerden çıkıyor böyle... Kuran rivayet eden sahabeleri,tabiin alimlerini de aynı yalancı zincirine soktuğunuzun farkında mısınız?? Milyonlarca hadis arasından birkaç bin hadis aldığını ve bunun imkansızlığı üzerinden şüpheler uyandıracağınıza içinizde,neden buhari'ya Allah razı olsun demiyorsunuz? Daha gencecik yaşta bu zorlu işi göğüsleyip diyar diyar dolaşıp didik didik edişine saygı duymuyorsunuz..Bırakın rivayet edenlerin adlarını,kim oldukları,hafızalarının ne kadar kuvvetli olabileceğini dahi araştıran (buna siga ravi denir) bu muhaddislere düşman kesiliyorsunuz..İyi ya o kadaaar hadis(SÖZ) arasından hakkı bulup önünüze koymuş diye,bir selam yollamıyorsunuz??? FİKİR YA DA KANAAT SAHİBİ OLMAYI ERTELEYİN..:ÖNCE İLİM ÖĞRENİN...İLİM SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLMAK,büyük hem de çok büyük bir gaflettir...Direkt sizin için söylemiyorum,başta kendim olmak üzere herkes alacağını alsın... Varsa endişeleriniz susun...İyi anlayın... Eski/pörsümüz/tabu halini almış,bidatte kök salmışlara itibar etmeyip,bunları yıkabilme cesaretini ve özgüvenini taşımanız gerektiği gibi,kökü olmayan,yeni/kafa karıştırıcı/aslında ilmi olmayan ama ilim bilmeyene ilmi gözüken fikirlerden de uzak durun..Bu kuranı sizden önce ve sizden daha ihlaslı ve daha imanlı kimseler de anlamaya çalıştı,kulak verin... Yeniden keşif yapıyormuş gibi bir hale bürünmeyin,elbet tabi şunu rahatlıkal söyleyebilirim,bugün dahi bir kişi kuran'da bugüne kadar kimsenin anlayamadığı bir şeyi anlayabilir,bu mümkündür... Lakin edebimizi kaybetmeden...Bu zor ev meşakkatli bir iştir..Kolaya kaçmayalım... İçinizde varsa imani bir ateş doğru kanalize edin..Bugün burada savunduğunuz ve buradakilerle cedelleştiğiniz doğrularınız yarın içselleşir..İnsan böyledir çünkü savundukça içselleştiriri..o yüzden çok dikkatli olun,yarın bir gün pişman olabilirsiniz.. Kuran üzerindeki her yorum,ya da her fikir,insanın dna sı gibidir...Hele de gönül vermişseniz,yanlış anlamalarınız başınıza da kalbinize de çoook işler açabilir... Samimi olarak yazdığım şu yazımı itham eden ve edilen tüm kardeşlerin sıkılacak olsalar da belki dikaktle okumalar duasıyla; ....... |
--->: THEHAFIZ,Metin Mete,Zekeriya Beyaz,Yaşar Nuri,Bel'am b. Baura... selamun aleyküm, hafız kardeşim, eğer yazmak zorunda kaldığınız ayetlerden bizden birini zan ile kasdettiyseniz,merak etmeyin bizim kuran imanımız şeksiz,kamil bir kıvamda hamdü sena...Allaha...sizin hassasiyetinizin ateşinde değiliz...başkalarını bilmem ...Kuran ne der ise..o dur efendim.emirahmedyasin kardeşim selam vermiş,sanırım tepkisi de var fikirlerin çatallaştığı noktalarda sünneti kabul etmemenize binaen hem bizi şirk ile itham ediyorsunuz ki sünnet kuranın emri,hemde bu söylemlerinizle bizi rencide etmiş de oluyorsunuz...asl olan hep aynı nokta...sünnetiresul...ama artık bu konuda konuşmamam gerektiğini anlıyorum...siz bize biz size üzülüp gidicez .... Allah razı olsun sizden el-feta......su ferahlığı var tanımlarınız da...Biliyorumki çok daha delilli ve derin yazılarada kalem olursunuz...sizin ilmi kıvamınızı tartmak değil de tahmin edebiliyorum zahiren tabi..esasında hiç yadsımayın muhakeme okurunu.. arasıra bazı itikadi ve fıkhi konularda yazsanız sebebi dua olur...acizane çok istifade edeceğimi biliyorum...hayr olsun dilerseniz ,okumaya ve tefekküre hazırım.Bir ara tefsir düşünmüşdünüz hani o sözünüze atıfdır.Her gün farklı soluklardan kuranı meal ve tefsirde her kulun payına kalbine idrakine açılan vahye ve sirayet eden nuruna aç susuz bir yolcu gibi tadmak,kanmak apayrı bir hayat menbaı oldu.Her yazıyı anlam açısından dikkat ve rikkat ile okuyorum..yazıyorum.. rabbim bizleri sıratı müstakime ulaştırsın... Dünyada da iyilik ahirette de iyilik versin... Bizi cehennem ateşinden korusun..amin selamun aleyküm... |
--->: THEHAFIZ,Metin Mete,Zekeriya Beyaz,Yaşar Nuri,Bel'am b. Baura... Alıntı:
Size gelince BEKKE...Benden daha nasipli olduğunuzu düşünüyorum ilim noktasında ve tevazuen de yazmıyorum bunları...Hoşunuza gitmesi bile yazdıklarımın,ilminizden kaynaklanıyor bence...İnsanın kendi içinde düşündüğü bildiği şeyler oluyor,ama bunu söyleyen olmadığında içerde gizli kalıyo sanki,ama birisi bunu dile getirdiğinde,kalpte muhabbet oluşuyor...Hani esasen zaten bildiğiniz şeyleri karşınıza koyuyor..Sizin için de bunu düşünüyorum... Rabbim sizden de razı olsun... selam ve dua ile.. |
--->: THEHAFIZ,Metin Mete,Zekeriya Beyaz,Yaşar Nuri,Bel'am b. Baura... selamun aleyküm.... Bilmek... "Nefsini bilen Rabbini bilir "sırrı bambaşka olmalı... YIllarca gaflet ile bir edep zannettiğim fikrimden dolayı büyük mahrumiyet yaşadım.Tebbet suresi ... Teessürüm ve iç yanmam ile namazda bu sureyi okumuyurdum...Ne ebu lehebi ne ettiği zulmü anmak istemiyordum.taki geçen yıl bir tefsir dersine kadar... içimi kavuran bir şevkle koşarak bir sonraki namazı bekledim..."tebbet!...yeda ebileheb" diyebilmek için.. işte bilmenin afeti...rabbin huzurunda efendime yapılanı edepsiz hadsiz zulmu,hissiyatsız anmakdan haya ederdim....bed olayı anmayayım veya anıyorsam yanmalıyım diye...Sonra bugün siyonizme ve tüm izmlere ,tağuta çağın ebu cehillerine içimizdeki ateş babaları leheblere bir kurani boykot olarak "tebbet!" diyebilmek ne kadar heyecanlıydı ve tesselli edici....bunu düşünememiştim...bir cümle ile tüm bakışım değişti oysa ben yıllardır tebbet okuyordum ...namazda kılıyordum...fakat namazda tüm ömrüm boyunca Allahım!dinine ve sana kuranına ve nurlu peygamberine haddi aşan zulm eden ebu lehebe ve aline bende senin kelamınla kınıyor, anıyor,safımı tescil ve buğzumu ikrar ediyorum... ve boykot ediyorum ya ilahi..diyebilmek.. dipdiri bir kıyam ve cihad ruhunu...intikamın ve intifanın rab usulunde bir aciz kul olarak iştirakinin sağlandığı o yüce kelamında bende var olabilmek... tebbet suresinde yakalayamayışım ...nerde kuranı anlayış...kalbe nuzulu..hani.. bu sebepden her kulun önce haddini (nefsini-Aczini)bilip.Rabbini bilmek ve bulmak için zahiri batını fen ve tüm beşeri ve ilahi ilimleri yalnız ve yalnız kalbini açarak yüzünü hakka dönerek okumalı... "ikra"...yı anlamalı.. ne yazık ki vahyin pencerelerinden ruhumuza nurlar gönderemez isek bilgi bizde ego da zirve de yapar dine baltada..hafazanallah... Zikrin dilden kalbe inmesi... amel ve ihlas...istikamet...sebat...illa edep..illa edep... her zaman derim...bilgiden söz açılınca.Yaşar Nuri de biliyor...şeytan da biliyordu...ne yazıkki.. "bence"aldatmacasında şeytan öncüdür... Hz.Ömer bir dinleyiş de Kuran, bir hançer olmuştu kalbine saplanan... velhasıl,esen korku fırtınası... Rabbimin Merhameti cümlemizi kuşatsın... Eğer O acımaz ise...hüsrana düçar oluruz... Şüphesizki nefislerimize zulm eden biziz.. Rabbim Rızasına Kulluğuna muvaffak eylesin... selamun aleyküm... |
--->: THEHAFIZ,Metin Mete,Zekeriya Beyaz,Yaşar Nuri,Bel'am b. Baura... Konuyu şahsi eksenimde döndürmek istemiyorum, Benim dinimin vekili de kefili de Allahtır, başkası ne der ne demez umurumda değil, Eğer kamuoyu ne der baskısına boyun eğilseydi zaten bu din günümüze kadar ilk günki sıcağklığında ulaşamazdı. Dinin ilk indiği Mekke ve Medine ortamından damıtılmış birkaç cümleciği.. R. İhsan Eliaçığın güzel kaleminden sunmak istedim. İsteyen okur, istemeyen dudak büker, geçer. Din de ne zorlamak ne zorbalık yoktur neticede.. Mekke’nin ve Medine’nin İlkleri 12 Eylül 1980 darbe yılları bizim fırtınalı gençlik yıllarımızdı. O dönemde “kurtarılmış bölgeler” vardı. Her gurup “kurtardığı” bölgede “ilklerini” uygulardı. Bölgeye giriş çıkışta bir “militan” kimlik kontrölü yapardı. Örneğin bizim bölgede oruç yemek yasaklanır, başını açanlar uyarılır, ezan okununca esnafa “Camiye…” denirdi. Duvarlarda “Tek yol İslam”, “İslam gelecek vahşet bitecek”, “Akıncılar” vs. yazardı… Yine, bu daha sonları ama manzara aynı, örneğin: Çeçenistan’da mücahitler bir bölgeyi ele geçirince “ilk” olarak “Şeriat mahkemesi” kurarlar, yargıladıkları garibana 100 kırbaç vururlar, bunu da fotoğraflayıp dünya ajanslarına gönderirler ve böylece Çeçenistan’a şeriatın geldiğini dünyaya duyururlar. Demek böyle oluyor bir beldeye şeriatın gelişi (!). Yine, örneğin, öteki bölgede mehter marşları çalar, her yana Türk bayrakları astırılır, gelene geçene “Türk devletlerini say” vs. diye sorulurdu. Duvarlarında da “Kanımız aksa da zafer İslam’ın”, “Komünistler Moskova’ya” diye yazardı… Yine, örneğin, beriki bölgede de bankalar kundaklanır, vitrinler indirilir, ilk fırsatta lüks mağazalar basılarak malları halka dağıtılırdı. Devrim mahkemeleri kurulur, duvarlarında da “Mahir, Hüseyin, Ulaş, Kurtuluşa kadar savaş” yazardı… Şehirler, mahalleler parsellenmişti. Her grubun “fırsat eline geçince” ilk ne yapacağını böylece görmüş olurdunuz. “Eline fırsat geçse ilk ne yapardın” diye sorulur ya… Veya “Padişah olsan ilk ne yaparsın” gibi… Ama hiç birinin de ne eline fırsat geçti ne de padişah oldular. Tanklar hepsini de ezdi geçti. “Eline fırsat geçenler” başkası oldu ve sorular, sorgular, mahkemeler değişti. Onlar da ele fırsat geçince ilk ne yapılırsa onu yaptı. Yargıladılar, astılar “Atatürkçülük” ezberlettiler. Çünkü onların “ilkten” anladıkları da buydu. Eline fırsatı geçiren aklında “ilk” ne varsa onu yapıyordu. Aradaki fark tankın, topun kimin elinde olduğuydu. Bunun için “ilkler” önemli… İnsanların eline fırsat geçince “ilk” ne yaptığına bakın… Bilinçaltını yansıtır ve geleceğine ayna tutar. Şimdi aradan 30 yıl geçti. Ben artık 30 yıl önceki gibi düşünmüyorum ama hala öyle düşünenler olduğunu çok iyi biliyorum. Bu yazı biraz da onlara… *** Bakın, Kur’an Mekke’de ilk nereden başlamış ve Hz. Peygamber Medine’de “eline fırsat geçince” ilk ne yapmış? Kur’an’dan başlayalım. Şu dört husus önemli: 1- Kur’an “Allah” tan ilk inen surelerde en çok ne olarak bahsetmiş? 2- Kur’an ilk inen surelerde en çok hangi konu üzerinde durmuş? 3- Kur’an ilk inen surelerde en çok kimi eleştirmiş? 4- Kur’an ilk inen surelerde hangi kıssaları anlatmış? Bunlar bize çok şey öğretecek… Baktığımızda, ilk olarak, ilk 20 sure boyunca sürekli “Rabb” sıfatının öne çıkarıldığını görüyoruz. Öyle ki Hira mağarasındaki ilk ayetler bile onunla başlıyor: “Oku yaratan Rabbinin adıyla. İnsanı sevgiden; ilgi ve alâkadan yarattı. Oku! Senin Rabbin çok cömerttir. Kalemi kullanmayı öğretti. İnsana bilmediği şeyleri öğretti.” (Alak; 96/1-5) Tek tek inceledim, ilk sureler boyunca bu hep böyle gidiyor. Peki neden? Çünkü “Rabb” Seyyid Kutup’un yorumladığı gibi itikadi veya Mevdudi’nin yorumladığı gibi siyasi olmaktan ziyade “iktisadi” içeriği olan bir kavram. Çünkü Mekke’de kurulu düzenin ekonomi-politiği bunun üzerine kuruluydu… İtikad da, siyaset de buradan çıkmaktaydı. Kabe’nin içindeki putlara hediyeler getirilmese bu putların kıymet-i harbiyesi yoktu. Nitekim Ebu Cehil Peygamberimizle yalnız kaldıkları bir anda şöyle demişti: “Muhammed, söylediklerin aslında doğru şeyler ama bu putlar olmasa Kureyş aç kalır…” Rabb, besleyen, büyüten, doyuran, ekmek, su, yiyecek, içecek veren demek… Mekke’ye hükmeden tefeci bezirganlar Mekke halkını doyuranın, besleyenin, ekmek, iş ve aş verenin kendileri olduğunu iddia ediyor ve bunu başa kakıyorlardı. Mekkeli bir öksüz çıkıp da “Rabbimiz Allah’tır!” deyince beyinlerinden vurulmuşa döndüler. Bunu sarsıcı bir tehdit ve ayaklanma girişimi olarak gördüler ve bu sözü ortaya atanı asla affetmediler. Buradan, neden sürekli olarak “Rabbiniz Allah’tır” vurgusu yapıldığı anlaşılıyor olmalı. Demek ki esasında şirk, putların gölgesinde “mal yığmakla” ilgilidir. Bu durumda tevhid de bu malları “bire/bütüne” iade etmekle ilgili olmuş olur. İşte bunu yapan şirkten arınmıştır: “Arınıp temizlenmek için malını veren (kurtulmuştur)” -Ellezî yu’tî mâlehu yetezekkâ- (Leyl; 92/18). Hal böyle olunca taştan tahtadan yontulmuş putlara tapınıp durmanın da bir anlamı kalmıyor, değil mi? *** İkinci olarak ilk inen surelerde en çok ne üzerinde durulduğuna baktığımızda, bunun mal yığma (kenz) ve mülk biriktirme yani zenginlik ve yoksulluk meselesi olduğunu görüyoruz. Bugünkü tabirle “haksız kazanç ve gelir dağılımınki eşitsizlik”… Kur’an asıl buna şirk diyor. “Nasıl olur?” diyorsanız, aşağıdaki ayetler ilk inen 20 sureden… Ayet numaralarını vermekle yetinmiyor, nuzül sırasına göre meal metinlerini bizzat aktarıyorum, lütfen dikkatle okuyunuz: “İnsan küstahça azgınlık eder. Kendini her türlü ihtiyacın üstünde görür. Oysa Rabbinedir dönüş…” (Alak; 96/6-8), “Zenginliğine zenginlik katmış da ne olmuş?” (Kalem; 68/14), “Karşılıksız harcamada bulunun, böylece Allah’a güzel bir borç (karz-ı hasen) vermiş olursunuz…” (Müzemmil; 73/20), “Servet yığma hayallerine kapılma…” (Müddesir; 74/6), “Kahrolsun Ebu Lehep iktidarı, kahrolsun! Zenginlik ve iktidar onu kurtaramayacak!” (Lehep; 111/1-2), “(Peygamberin) aldığı bilgiler onun geçim kaynağı değildir…” (Tekvir; 81/24), “Dünya hayatını tercih ediyorsunuz aysa ahrettir daha hayırlı ve daha kalıcı olan…” (A’la; 87/16-17), “Kim malından harcarsa ona cenneti kolaylaştıracağız!” (Leyl; 92/5-7), “Öksüze vermiyorsunuz, yoksulu doyurmaya teşvik etmiyorsunuz, her şeye açgözlülükle saldırıyorsunuz, mala mülke gözünüz doymuyor yığdıkça seviyorsunuz…” (Fecr; 89/17-20), “Öksüzü hor görme, isteyeni geri çevirme…” (Duha; 93/9-10), “İnsanoğlu Rabbine karşı nankördür, ele geçirme hırsı gözünü bürümüştür…” (Adiyat; 6-7), “Biz sana bol nimetler (doğruluk, dürüstlük, güzel ahlak) verdik. Sana kin besleyendir asıl kökü kuruyacak olan…” (Kevser; 108/1,3), “Bir zenginlik yarışıdır oyalanıp duruyorsunuz, mezarlarınıza girinceye kadar süren bir oyun ve oynaş… Bunun sizi nasıl bir ateş çemberine yuvarlamakta olduğunu çok yakında göreceksiniz…” (Takasür; 102/1-6), “Dini yalanlayan (dinin direğini yıkan) kimdir bilir misin? Öksüzü hor görür, yoksulun halinden anlamaz. Gösteriş için namaz kılar, dua eder, vay onların haline!...” (Maun; 107/1-6), “Zenginliğini her şeye yeterli görene bak...” (Abese; 80/5), “Boyuna mal istif ederek sayıp duranın vay haline! Sanır ki malı kendisini sonsuza dek yaşatacak…” (Hümeze; 104/2-3), “Patlayıncaya kadar yiyin; sefa sürün biraz, siz günaha batmışlar!” (Mürselat; 77/46), “Bilir misin nedir zor olan? Bir köleyi özgürleştirmek... Zor zamanda vermek…Öksüzün başını okşamak…Düşmüşün elinden tutmak…İman etmek, güçlüklere göğüs gerip acıları paylaşmak; sevgi ve merhamet yumağı olmak...” (Beled; 90/12-18)… Bu böle uzayıp gidiyor… Bunlar Mekke’de ilk 3-4 yılda inen ayletler. “İlk mesajlar” bunlar… Hemen her inen ilk surede bu meseleye girildiğini, diğer konuların bunun desteklemek için ele alındığını görüyoruz. “Allah” , “din”, “iman” konuları öyle soyut bir teoloji tartışması olsun diye ele alınmıyor. Bunların hepsi içi gayet dolu, ete kemiğe bürünmüş, canlı, diri, yaşayan ifadeler… Sokaktaki bir durumu, tavır alışı, itirazı, isyanı ifade ediyor: Örneğin Allah’a şirk koşmak mal yığmak demek. Allah’tan yana olmak da vermek, paylaşmak, bölüşmek ve böylece arınmak demek, böyle… Kız çocuklarını diri diri gömmek Allah’a savaş açmak demek. Allah’tan yana olmak da o çocukları kurtarmak, böyle… Köleleri özgürleştirmek, düşmüşün elinden tutmak, öksüzün başını okşamak, zor zamanda vermek Allah’tan yana olmak demek. Allah’ı hiçe saymak ise bunları görmezden gelmek, böyle… Felsefenin, kelamın, teolojinin Allah’ı değil bu! *** Üçüncü olarak ilk inen surelerlerde kimlerin eleştirildiğine baktığımızda Mekke’ye egemen olan Kabe çetesinin yani “Yeda Ebu Lehep”in hedef alındığını görüyoruz. Bunlardan şehrin kaderine hükmeden elebaşı 7-8 tefeci bezirganın ilk surelerde çok sert bir şekilde eleştirildiğini görüyoruz. Bunların ellerinde Kabe’ye gelen hediyeleri, sığırları, develeri, altınları, gümüşleri, mücevherleri (en’am) iç etmekten kaynaklanan devasa bir mal ve servet vardı. Bununla tefecilik yapıyorlar, borç veriyorlar, ödeyemeyenlerin kendilerini köleleştiriyorlar, karılarını, kızlarını da genelevlerinde çalıştırıyorlardı. Allah, Kabe, din ve insan ticareti iğrenç boyutlara ulaşmıştı. “Yeda Ebu Lehep” bu demekti… Yeterince ayet mealleri verdim, konu uzamasın, ilk surelerde “Mekkeli zengin” eleştirisinin yapıldığı yerler şunlar: Daha ilk surede; Alak 9-19 Ebu Cehil… Kalem 10-15’de Utbe b. Rebia… Müddesir 11-25 arasında Velid bin Muğire ki en Karunları buydu…Lehep suresinin tamamında Ebu Lehep ve karısı…Leyl 8-11’de Umeyye bin Halef… Tabi bunların hiç birisinin ismi verilmiyor, rivayetlerden çıkarıyoruz. Zaten önemli olan da isim değil; “tipoloji”dir çünkü bu tipler her çağda var. Onun için olmalı ki hiç birisinin ismi verilmiyor; tavırları, tutumları, hırsları, bencillikleri, cimrilikleri, şımarıklıkları, küstahlıkları vs. öne çıkarılıyor. İlk sureler böyle onlarca örnekle dolu. Birkaç tanesi sanırım yeterli. Buradan Kur’an’ın “ilk” nereden başladığına dair ipuçları çıkarıyoruz. İpucu eksik oldu; apaçık, ayan beyan ortada olan bir ışık tutma, yol gösterme… *** Dördüncü olarak, Kur’an’ın ilk olarak hangi kıssaları anlatıldığına baktığımızda, Kelem suresi 17-32’de anlatılan “Bahçe sahipleri” kıssasının ilk, Şems 11-15’de anlatılan “Salih’in devesi” kıssasının ikinci kıssa olduğunu görüyoruz. Daha ilk ayetlerde neden bunlar anlatılıyor? Tevhid çağrısı neden bu kıssalarla başlıyor dersiniz? Çünkü her ikisi de haksız kazanç, gelir dağılımındaki eşitsizlik yani zenginlik ve yoksulluk meselesi ile ilgili… Paylaşım ve bölüşüm ile ilgili… Mala yığarak değil; vererek arınma ile ilgili… Bahçe sahipleri kıssası, servetine aşırı güvenen iki zenginin bencilliğini, hırsını, açgözlülüğünü anlatır. Onca servetlerine rağmen yoksulluk meselesine fransızdırlar. Öyle ki bahçelerinden/bağlarından yoksullar gelip de almasın diye sabah erkenden kalkıp gidecek kadar bencil, açgözlü ve Allah’ı (kimsesizi, yalınayaklıyı, yoksulu, öksüzü) hiçe sayar havadalar… Ama sabah geldiklerinde bir afetin çöktüğünü görmüşler ve onca servet yok olup gitmiştir… Salih’in kavmi Semudlular da açgözlü, saldırgan ve zenginleşmekten daha doğrusu haram yiyicilikten gözü dönmüş bir topluluktur. Öyle ki en iyi bildikleri sahipsiz buldukları her şeyi talan etmektir. Onlara sahipsizliğin, herkese (kamuya) ait olmanın örneği olarak Allah’ın devesi (Nağatallah) örneği gösterilir ve “Ona dokunmayın!” denir. Zira bir şeyin Allah’a ait olması demek hiç kimseye ait olmayıp herkesin ortak malı olması demektir. Öyle ya toprak işleyenin, su içenin, hava soluyanındır! Bunların her biri “Allah’ın devesi” olup dokunulmamalıdır. Çünkü lütuf ve nimet; dolayısıyla da herkese ait “evrensel kamu”durlar… (bkz. “Allah’ın devesine dokunmayın” başlıklı makale). *** Kur’an’ın Mekke’deki “ilkleri” bunlar… Bu yazıda “ilkleri” işliyoruz, sonrakiler var daha. Mesela Medine’nin ortalarında, sonlarında gelenler. Onları da duysanız feleğiniz şaşar. Örneğin şu: “Zenginler mallarını yanlarındaki ile eşit hale geliriz diye paylaşmıyorlar. Allah’ın nimetini mi inkar ediyor bunlar?” (Nahl; 16/71). Söylem bu, çağrı bu, ana tema bu… Rabb’i, tevhidi ve şirki bu bağlamda anlamazsanız, teoloji ve kelam vadilerinde dolanır, havanda su döğer, gerçek hayattan kopar; tapınak söylemine kayarsınız. Mekke’deki ilklerin boşuna olmadığını, Medine’deki “ilkler”den de anlayabiliriz. Söylemin icraata, teorinin pratiğine nasıl döküldüğünü görürsünüz. Hz. Peygamber Medine’ye geldiğinde “ilk” ne söyledi ve ne yaptı? Yani “eline fırsat geçince” ilk yaptığı neydi? Malum, Medineliler onu çoşkuyla karşılayarak, hayli yorucu geçen çöl yolcuğunda beraber hicret ettiği “arkadaşı” Hz. Ebubekir’e yöneldiler. “Hayır” dedi “Allah’ın Resülü odur, ben Ebubekir’im…” Hz. Peygamber yüksek bir yere çıktı, elinde megafon yoktu tabi ama o halde yalın ve yüksek bir sesle Medine’nin semalarına “ilk” şunları söyledi: “İman etmedikçe cennete giremezsiniz. Birbirinizi sevmedikçe de iman etmiş olamazsınız. Birbirinizi sevmek için de aranızda selamı yayınız… Kin tutmayın, haset etmeyin, hasımlaşmayın, ey Allah’ın kulları kardeş olun! Bir Müslümana üç günden fazla kardeşi ile dargın durmak yakışmaz…” Peki, “ilk” yaptığı neydi? Mescit açmadan önce, ezan başlamadan önce, oruç, hac başlamadan önce “ilk” yaptığı neydi? 183 aileyi birbiri ile “kardeş” yaptı! Aileler kardeşlerini alarak evlerine götürdüler. Ne varsa bölüştüler ekmeği, aşı. Harç yaptılar şehre sevgiyi, barışı… Öyle ki on aile bir ineğin sütünden içiyordu. Kur’an bu durumu şöyle anlatır: “Bu şekilde sevgi ve merhamet yumağı haline gelenler artık Allah’ın kitabında birbirlerinin can yoldaşlarıdır!” (Enfal; 8/75). Hani “Şeriat, tarikat yoldur varana, hakikat, marifet andan içeru” diyor ya Yunus, bunu hep batınilikte kullanıyorlar. Tasavvuf vadilerinde dolanıp gerçek hayattan kopuyorlar. Bu meşhur üçlemeyi de gerçek hayat mecralarına çekerek yorumlayalım, bakalım neymiş? Şöyle düşünsünler mesela, neden hiç böyle anlamazlar: Peygamberimizin Medine’de yaptığı ilk iş kardeşlik ilanı olup İslam’ı hakikat düzeyinde anlamaydı. İlk, asıl ve esas olan buydu! Burada sen-ben yoktu; biz vardı. Her şey bire/bütüne katılmıştı, gerçek anlamda “sosyal tevhid” buydu! Sonra sen tarikat düzeyine gerileyince malını kırka bölersin, 1’i benim, 39’u senin dersin. Sonra şeriat düzeyine inince malını kırka bölersin, 39’u benim, 1’i senin dersin. Oysa aslolan daima “ilk” olandır; hakikat, gerçek, hedef, gaye, ufuk buradadır. Peygamberimiz işte bu ufku gösterdi… Hakikat, tarikat ve şeriatı anlayacaksanız böyle anlayın, bir şey kaybetmez, bilakis çok şey kazanırsınız… “Mekke’nin ve Medine’nin ilkleri” bizimde ilklerimiz olsun, asıl o zaman Kur’an iliklerimize işleyecek, yüreğimize inecek, ete kemiğe bürünecektir… R.İhsan ELİAÇIK |
--->: THEHAFIZ,Metin Mete,Zekeriya Beyaz,Yaşar Nuri,Bel'am b. Baura... Alıntı:
Alıntı:
Yaradan bizi bir saf istiyor....Kulunun hakkını kula bırakması ince bir nokta... selam ile.. |
--->: THEHAFIZ,Metin Mete,Zekeriya Beyaz,Yaşar Nuri,Bel'am b. Baura... ben tam yakalayamadım mevzuyu... şu ana kadar konuştuklarımızın devamı mıydı bu yazılanlar yoksa? |
--->: THEHAFIZ,Metin Mete,Zekeriya Beyaz,Yaşar Nuri,Bel'am b. Baura... yazıdaki hadisi şerifi görmek beni mesud etti.. vesselam.. |
--->: THEHAFIZ,Metin Mete,Zekeriya Beyaz,Yaşar Nuri,Bel'am b. Baura... esselamu aleyküm... Bir dostum bana fussilet suresi 30-37 ayetlerini mesajladı.. Tekrar düşündüm... Şeriat noktasında hassasız biz... Belki olmamamız gerektiği kadar da tahammülsüz... THEHAFIZ'ı belamlıkla itham etmem hoş değildi bunu kabul ediyorum...ve Metinmete'yi de... Özür diliyorum bunun için... kendilerine sitede yeterli cevap verildiğini de görüyorum,bilmiyorum ne kadar daha sürer bu tartışma...Daha fazla katılmak da istemiyorum... selam ve dua,hakiki iman etmişlerin üzerine olsun... |
--->: THEHAFIZ,Metin Mete,Zekeriya Beyaz,Yaşar Nuri,Bel'am b. Baura... Emirahmet kardeşim, Ayet dışında delil ve kanıt kabul etmeyen birini bel'am gibi görmek, elbette tuhaf kaçmış, ama, bizim tezlerimiz ortada. Biz, Kur'an Allah tandanslıdır ve kulunu bilen Rabbimizin kuluna yetecek bilgileri eksiksiz göndereceğini iman ediriz. Kur'anın yetersiz olduğunu ve Allah'ın bazı şeyleri unutup kitabına almadığına dair, alimlerinizin ve yücelttiğiniz kişilerin eserlerinde öyle ibarelere mevcut ki.. Biz bunları BELAMLIK özelliği görüp kaleme alsık yer yerinden oynar. Herkes kendi hesabını verir mantığıyla koca koca hezeyanlara gözlerimizi yumarken, sizin SADECEKUR'AN dediğimiz için bizi belam ilan etmeniz.. Elbette şak bir hareket değildi. Şunu da biliyruz ki, Kimin ne olup ne olmadığını en iyi Rabbimiz bilir ve tüm MUHAKEMEleri O'na havala edeiyoruz.. O ne güzel hakim ve ne güzem muhakeme edendir |
--->: THEHAFIZ,Metin Mete,Zekeriya Beyaz,Yaşar Nuri,Bel'am b. Baura... Alıntı:
Belamlık da art niyet vardır,dolayısıyla böyle bir iddia,muhatabın nifakını onaylamaktır.. Lakin sözkonusu durum eğer bir sapıklığın ortaya çıkarılması ise durum farklıdır... Bugün islamı yozlaştıran ve yıkan insanların dilinde de benim/sizin söylemlerim(n)iz var..Onlar da kuran diyorlar... Bizi resule bakmamızı kuran emrettiği için ,başımızı o tarafa çeviriyoruz,bunun kuranın bir emri olduğunu bildiğimiz için...Arapça bilemyen bir kişi,sözlükten! bakıp kuran'ı anlıyor ama,arapça'nın künhüne vakıf biri,aynısını yapınca,bunun adı tefsir oluyor ve bu yanlış oluyor!!! tuhaf!!! Tefsir de müphemlik vardır demiştiniz,anlamında..Siz kevni ayetleri ne kadar anlıyorsunuz,Allah cc onlarca yerde bunlarda düşünenler için ayetler/ibretler vardır demiyor mu?? bugün siz,gezegenlerin nasıl döndüğü size kapalı değil mi??? ve bilim bugün bunu iyi gözlemleme hakkına ve gücüne sahip değil mi?? bir ilim adamı,bu araştırmalarını kuranı daha iyi anlamak için sunduğunda bu şirk midir? sapıklık mıdır? ya da arap dil ve edebiyatına vakıf bir kimsenin,o zaman yazılan şiirleri dahi bilen birinin,allah cc kuran'da kullandığı bir kavramın,şu anlamlara geldiğini söylemesi ve anlam ufkumuzu açması bidat midir??? Koca peygamber,vahiy dışında cebrail as vasıtasıyla Allah resulü ile konuşmadığı sizin iddianız,buyrun kuran'dan gösterin ayetlerinizi? Kuran bizi ve tüm ümmeti ilgilendiren bir kitaptır,lakin Allah cc,resulüne kuran dışında hiçbir bilgi vermemiştir,onun kalbini sağlamlaştırmak için hiçbir şey göstermemiştir demek,kuran'ın neresinde?? sözkonusu ve onlarca yerde geçen resul ayetlerine hala daha tumturaklı bir cevap veremediğinizin de farkında mısınız??? tüm bunlara rağmen ,buna kızmış olan birinin kızmasının sonuna kadar arkasındayım,kullanılan ifadelerin hoş olmadığını da yine söylemiştim acizane ve bu kişi özür dilemekle bu ayıbını kapatmıştır,peki ya siz??? tartışırken haktan sapmak nifak alametidir,bu her konuşmamda aklımın bir köşesindedir...sizin de olsun efendim selam ve dua ile... |
--->: THEHAFIZ,Metin Mete,Zekeriya Beyaz,Yaşar Nuri,Bel'am b. Baura... Gezegenler hakkında bilgisizlik Bel'amlık olsa en büyük belam ilk müfessir Razi olur çünki dünyanın dönmediğini yazmıştır eserinde, Rabbimiz müteşabih ayetler konusunda, her okuyanın vereceği güzel manalar olarak açıklık getirmiştir ki güzeli bulunup bilindiği an eski görüşten cayılır. Ben, akide konusuna vurgu yapmışımdır hep. Tevhid konusunda sağlam durmanın önemine dikkat çekmişimdir, Zaten tevhiden doğru yerde duramayan insanın hiçbir doğrusu geçerli değildir. Eğer MUHKEM ayetler de anlaşılmayan ve birilerinin açıklamasına ihtiyaç duyulan yerler varsa, size bir sözüm yoktur. Ama biliyoruz ki MUHKEM ayet demek her okunanca anlaşılan ayet demektir. Ve bunların da asla ne tefsire ne açıklanmaya ihtiyacı yoktur |
--->: THEHAFIZ,Metin Mete,Zekeriya Beyaz,Yaşar Nuri,Bel'am b. Baura... Alıntı:
gezeegnler hakkında bilgisizliğe belamlık demedim zaten yahu,bunun kullanılmasının hoş olmadığını söyledim artı bu bir örnekten ibaretti zaten... Yazdıklarınıza karşı önyargılı olmamak için,benden başkalarına da okutuyorum ama,inanın inandırıcı ve ikna edici bir yanını göremiyorum...Sorduğum sorularda askıda kalıyor,sadece fikrlerimizin önündeki cepheden karşı tarafa görüş atıyoruz,anlamak ya da he yaa Allah razı olsun,sen haklısın diyebilecek,ne duruşa ne de nefsi yapıya sahip değiliz sanki...Hatta bir düşüneyim bile demek zor olabiliyor nefslere... Yazılar da limit sonsuza gidiyor,x= sonuçsuzluk tabi...!!! selam ve dua ile.. |
--->: THEHAFIZ,Metin Mete,Zekeriya Beyaz,Yaşar Nuri,Bel'am b. Baura... Alıntı:
ve hadis-i şerif vardı bu konuya eklediğiniz yazıda(R.İhsan Eliaçık)...buna çok sevindim .... selam ile... |
--->: THEHAFIZ,Metin Mete,Zekeriya Beyaz,Yaşar Nuri,Bel'am b. Baura... Şöyle bir cevap verip meseleyi kapatmayı düşünüyorum, 20 Yıllık bir Kur'an hadimi olarak, müptelası olduğum mucizetül-beyan beni henüz hiçbir hadise ve rivayete muhtaç etmedi. Ben Kur'anda aradığım herşeyi buldum, başka şeylere ihtiyaç duymadım, Duyanlara da bir sözüm olamaz, kişi neyi nerede arıyorsa sonuçta orada bulacaktır, vesselam |
--->: THEHAFIZ,Metin Mete,Zekeriya Beyaz,Yaşar Nuri,Bel'am b. Baura... Alıntı:
FIKHA göre uygulamalarinizi ayetlerden tevillerle yaptiginizi biliyorum ve bunu siz yaptiginizda tebyin, hak, haniflik oluyorda Mezhep imamlari yaptiginda Allaha sirk kosmus oluyorlar. Gerci siz her defasinda sizlerin, Allaha sirk kosmadigini ona ortak vasitalar bulmadiginizi söyleyerek bizlerin sirke girdigini ve o ona ortak vesileler buldugumuzu söylemek istiyorsunuz. Savundugunuz bu vurgu eksik kaliyor ne yazikki hatta diyebilirimki yeni bir AKIM baslatma hedefinde. Bana hanifligin örneklerini ayetlerle göstermeye kalkmayin cünkü, ben sizin FIKIH konusunda ayetleri nasil tevil yaptiginizi biliyorum ve bu yüzden bu durum ne yazikki bana safiyane gelmiyor. Anladigim o durki isteginiz yeni bir ictihad yeni bir FIKIH. Cok tehlikeli oynuyorsunuz Ibrahim a.s. atese giderken emindi cünkü ates onu tanirdi ya sizi taniyor mu? Mazaallah yanarsinizda yakarsinizda. Dikkatli olmanizi tavsiye ediyorum bize söylediginiz gibi (mezhep gözlüklerinden) bakmayiniz diye, lütfen sizde bu gözlüklerinizden bakmayin. |
--->: THEHAFIZ,Metin Mete,Zekeriya Beyaz,Yaşar Nuri,Bel'am b. Baura... Alıntı:
hem "herşey" dediğinizi daraltırsanız,herşeyi görmüş olursunuz..Zaten problem de bu..Bizim herşeyimiz ile sizin herşeyiniz kuran da uyuşmuyor... Allah aşkına sizin ki bir cevap mıdır? konuyu kapatmanız ve bildiğinizi anlatmamanız caiz de değildir efendim... yok eğer anlatamıyorum diyorsanız anlarız sizi... selametle... |
--->: THEHAFIZ,Metin Mete,Zekeriya Beyaz,Yaşar Nuri,Bel'am b. Baura... Benim kendimi ya da hanifliğimi birilerine anlatmak gibibir derdim yok, olamaz da. Herkes hayatınıyaşar sonuçta, böyle olmakla birlikte.. Hayatını Allah'ın istediği tarzda mı yaşar.. Mezhebini mi din yerine koyar.. Meşrebini, cemaatini, alimini, şeyhini mi kutsar. Bütün mesele, Mahşer de neye göre cevabını verecektir ve vereceği cevabı nereden çalışmakta.. Ve tuhaftır, birileri Peygamberi ilahlaştıradursun ve hatta O'ndan şefaat umadırsun.. Peygamber furkan 30 la mahşer de yanlış sorulara çalışanları şöyle şikayet edecek.. -HALKIM KUR'ANI TERKEDİLMİŞ BİR ŞEKİLDE TUTTU... Bu şikayet karşısın da.. -Ama senin hadisin zannettiğimiz Hureyre ve Buhari rivayetlerine çalıştık... mı diyecek Kur'anı hayatlarından çıkaranlar.. Her ne kadar herkes cennetini ve Cehennemini kendisi taşıyacaksa da yanında.. yine de, Hureyrelere ve bilmem ne ravilere ait milyonlarca hadisin mahşeri cevap konusu yapılmasına da üzülmüyor değilim hani.. Rabbim 6bin küsür ayetle sınıf atlatacağını beyan ededursun.. Alttan, üstten, yandan milyonlarca daha soru üretip eklemleyenler.. Kendi işlerini zorlaştırmaktan öte birşey yapmıyorlar sonuçta.. Ama dediğim gibi, herkes hayatından sorumlu ve istediği gibi harcayabilir hayatını.. Benim hayatımda Kur'an ötesi şeyler yok, olmayacakta.. Niye kolayı zorlaştırayım ki? |
--->: THEHAFIZ,Metin Mete,Zekeriya Beyaz,Yaşar Nuri,Bel'am b. Baura... Degil mi? Ne kadar dogru bir söz bakin sizin kitaplarinizdan bir tanesi zaten öncünüz olmali bu kisi zannedersem.:) 3-Müzemmil Madem Kuran anlasilir bir kitap neden böyle ciltler dolusu kitaplar basilmaya ihtiyac duyuldu(?) |
--->: THEHAFIZ,Metin Mete,Zekeriya Beyaz,Yaşar Nuri,Bel'am b. Baura... bize şimdiye kadar iyi olun kimseyi kırmayın gıybet etmeyin sv. gibi şeyler öğretildi dini hiç bu kadar ince ayrıntısıyla düşünmedim benim anlayamadığım açık delil olan kura'nı farklı yorumlamanız paylaşamadığınız ne anlayamadım böyle yaparak dini çıkmaza sürüklüyorsunuz... ha belkide cahilliğimdendir bu söylediklerim bişiler öğrenmek için girdiğim sitede iyice kafam karıştı |
--->: THEHAFIZ,Metin Mete,Zekeriya Beyaz,Yaşar Nuri,Bel'am b. Baura... Alıntı:
kuran ile hadis'in arasını ayırıp,sonra da bunun üzerinden anlayışlar ortaya koyan da sizsiniz..Biz de zaten bunu bize kuranın emrettiğini söylüyoruz..Anlamıyo musunuz,yoksa anlamak mı istemiyosunuz? niye anlatımınızı duygusallaştırıyosunuz ki..Elbet tabi herkes,kendi hesap verecek,evet kurandan sorulacağız,biz de bunu söylüyoruz ya...Ve bu yüzden resul ile Rabbini ayırmıyoruz... Farkında mısınız,sanki suni düşman üretmiş gibisiniz... Biz sizin anlattığınız ve itham ettiğiniz kitleye mi giriyoruz mesela,bunu açıkça söyleyin,biz de konumumuzu anlayalım... Biz kuran'ı yanlış mı anlıyoruz,anlıyor isek,soruyoruz işte,bundan daha doğal ne olabilir... sorularımıza da cevap alamıyoruz,siz o zaman tebyin dediğiniz görevi de yerine getirmiş olmuyosunuz... e o zaman güzel kardeşim,biz ne diye yazıyoruz ki,anlamsızlaşıyor ve kısır döngü olucam ben diyor sanki konu...Ben mi anlamıyorum ya da yanlış anlıyorum yoksa?? selametle... |
--->: THEHAFIZ,Metin Mete,Zekeriya Beyaz,Yaşar Nuri,Bel'am b. Baura... Kur'an ile hadis ne zaman evlilik yapmış ki biz ayıralım canım kardeşim, Peygamberin vefaatından neredeyse 200 yıl sonra bu dine boca edilmiş bir olguyu.. Dine boca edenlerden.. -Niye Allah'ın dinine müdahele ediyorsunuz, Allah dinine müdahele ettirmez, ettirmeyeceğini de defaatlen tekrarlamış kitabında ve de müdahele eden ehli kitabı yerden yere vurmuş.. diye hesab sormamız gerekirken.. -Arkadaşlar, dini, ilk tebliğcisi olan Nebi nasıl yaşadıysa o saadelikte yaşayalım... dediğimiz için biz mi iki şeyin arasını ayırmış oluyoruz. Benim din adına yaşayacağım şeyler, Peygamberin de rahatlıkla yapabileceği şeyler olmalı değil mi? Peki!.. Bir peygamber kendi sünnetini nasıl uygular, düşündünüz mü hiç? Mesela.. Niyet ettim kendi sünnetimi kılmaya... mı diyordu.. Ya da, bu orucun, haccın, zekatın şu kadarını Rabbim için,şu kadarını da kendim için yapıyorum.. mu diyordu.. Ortada TEVHİD yok kibiz ayıralım.. Kur'an+Hadis= ikili bir din uygulaması.. Tevhid bunun neresindedir peki.. Siz hiç iki zatın ortak olduğu tekli bir sistem gördünüz mü ve olması mümkün mü? Peygamberin SADECE VE SADECE KUR'ANI TEBLİĞ EDİP O'NU YAŞADIĞINI kabullenmek neden bu kadar zor ki?.. Ya da, Peygambere, elçiliğine aykırı işler yüklemek ve aptırmakbu kadar kolay mı sizin için. Huzuri mahşer de, ben hadis falan üretmedim, Bana neden iftira ettiniz.. diye sorarsa cevabınız hazır mı? Yoksa, Hureyre ya da Buhari bizi kandırdı mı diyeceksiniz. O zaman AKLINI NİYE KULLANMADIN EY KULUM, KULLANMAYANLARI BİZ BÖYLE PİSLİK İÇİNDE BIRAKIRIZ (yunus100) derse Rabbimiz... Halimiz nice olur düşündük mü? Ben düşündüm ve atalar dini yerine RAB dinini seçtim.. Seçene de eyvallah seçmeyene de.. İradeye tasallut olmaz, olmamalı.. |
--->: THEHAFIZ,Metin Mete,Zekeriya Beyaz,Yaşar Nuri,Bel'am b. Baura... 200 yıl sonra olan,hadis ve sünnet değil,bunların sistematikleşmesi... Ashab ne yapıyordu sanki bu süreçte??? Resul'den duyduklarını icra etmiyor muydu? abdesti nasıl alırdı,nasıl ve ne şekilde ibadet ederdi??? sizin anlattığınız ise bu hadis meselesinin kurumsallaşması...Saptırmayın konuyu... ikili diye siz ayırıyosunuz yine,kuran'da ALLAH VE RESULÜ diyor...okuyo musunuz?? siz bunu ikili anlıyorsanız ikili efendim,var mı başka açıklaması..sorduk? cevap da alamıyoruz... selametle... |
--->: THEHAFIZ,Metin Mete,Zekeriya Beyaz,Yaşar Nuri,Bel'am b. Baura... Alıntı:
Bu tevhid meselesinin ikiye bölündüğü gerçeğini kabul etme mertliğini gösterdiğiniz için. Ve diyebilirim ki karşılaştığım tek mert ehli sünnetsiniz, Ve de birin ikiye bölündüğünü görecek kadar basiretli. Bu basireti gösteremeyen müftüler ve ilahıyatçılar tanıdım çünki. Ve alyhimize açılan bu konu da bu itiraf ile kendini imha etmiştir. Binlerce teşekkürler. |
--->: THEHAFIZ,Metin Mete,Zekeriya Beyaz,Yaşar Nuri,Bel'am b. Baura... Alıntı:
yahu Allah sizi iyi etsin... savunduğunuz görüş için ne kadar tuhaf şeylerle çırpındığınızı görüyor musunuz? yapmayın ,etmeyin.. bari,bilmiyorum deyin,susun da,biz de hiç olmazsa edebi va diyelim... cümlemi okur musunuz,tekar... EĞER siz öyle anlıyorsanız evet,öyledir yazıyor orda...Hem iftira edilecek de bir durum yok...bu sözde benim değil sizin anlayışınıza atıf var... neyse... Eğer konuyu böyle tartışmaya devam edecekseniz,ben daha yazmaycağım efendim... ya inandığınız değerleri daha iyi öğrenin yahut susun... hani "biliyorsan konuş ibret alsınlar,bilmiyorsan sus adam sansınlar " derler ya halk arasında,aynen öyle |
--->: THEHAFIZ,Metin Mete,Zekeriya Beyaz,Yaşar Nuri,Bel'am b. Baura... Cok seyler yazdim cok kere sildim. Öyle olmasi gerektigine inandim cünkü ben karsimda muhatap aldigim kisinin saf olmamasi gerektiginin düsüncesinde oldugum icin sildim. Neyse gelelim asli konumuza Bakin bir ayet Tahrim Suresi 3. Hani bir ara Peygamber, eşlerinden birine sır olarak bir söz söylemişti. Fakat o, bunu kumalarından birine haber verince, Allah da bu durumu Peygamberine bildirdi. O da eşine söylediğinin bir kısmını bildirip, bir kısmından ise vazgeçmişti. Peygamber, o eşine bu durumu anlatınca o hayret ederek: "Bunu sana kim bildirdi?" dedi. Peygamber de: "Her şeyi bilen, her şeyden haberdar olan Allah, bana haber verdi." diye cevap verdi. Burdan anliyoruz ki Peygamberimiz tek postaci degilmis sizin anladiginiz gibi Kurani getirmekle yükümlüydü aha onun isi bu kadarda degildi. Postaci getirdigi mektubu okumaz bu bir Postaci getirdigi mektubun geregini yapmaz bu iki Postaci getirdigi mektup icin ömrü boyunca mücadeleye girmez bu üc Postaci mektubu dagittigi icin kisiler tarafindan eza ya da cefa görmez bu da dört Son olarakta kildiginiz namazi anlatirmisiniz bize? Örnegin Abdest i ilk basta nasil aliyorsunuz ve abdestiniz nasil bozuluyor ya da günde bir kere abdest yetiyormu. Namazi kac vakit ve kac rekat kiliyorsunuz ve sekilsel olarak anlatirmisiniz. Hangi sureleri okuyorsunuz ve bu sureleri arapcami türkcemi okuyorsunuz ya da sure okumayip dua mi ediyorsunuz ya da yalvariyormusunuz. Ibadet sekillerinizi ögrenmek istiyoruz, buyrun anlatin ve bize Kurandan delilleriyle getirin. |
Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 11:43 . |
2000- 2025
Tüm bağışıklıklar ve idelerden bağımsız olan sözcükleri sarfetmeye mahkumdur özgürlük