![]() |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Alıntı:
Bazı konuların forumda tartışmaya açılması elbette çoğu zaman bizim bilgilenmemiz açısından oldukça faideli.Ulemanın iyi niyetli itilafı bile rahmettir denildiğine göre bilgilenme açısından güzel. Konulara çeşitli şekillerde yaklaşılabilir Kur an ve sünnet açısından yaklaşılabilir. Çeşitli itilaflar olabilir. Yalnız insan ölüsünün hayvan ölüsünden elbette bir farkı vardır.Buna toptan hayvan insan ayrımı yapmadan hepsine leş denilebilir mi. Hayvanların ölmüş cesedine leş denir ama insan aynı basit kefeye sokulabilir mi basit eşya muamelesi diye yaklaşılabilir mi...hakikat bulunsun diye aşağlama yapılabilir mi .İstek arzuya gelince,bunu insan cesedi üzerinden konuşmak bile beni utandırıyor.Fakat bir dönem hastahanelerde bazı şuurunu yitirmiş hastalıklı ruhların insan cesetlerine nasıl cinsel muamele yaptıklarını biliyoruz.Peki bu ceset yakınınız olsa ne dersiniz.Sıradan bir leş deyip geçermiyiz. Velhasılı kelam yapılanların islami bir usulle belirlenmesi ve en ufak bir fitneye sebebiyet vermeden halledilmesi yararımızadır. Rasulullah efendimizin nasıl yıkanıp defnedildiğini okumanızı tavsiye ederim. Rabbim bizlere merhamet etsin selam ve dua ile |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa emir kardeşim, kişinin cesedi denizde çürüyebilir, yangında yanabilir, kurda kuşa yem olabilir, bunlar insanın yaşadığı hayat standardına mahşer de bir halel getirmez, sonuçta yine okuduğumuza göre vahşi Ömer'in ciğerini çıkarıp dişlemiştir, bunun Ömer'e zerre bir eksiklik getirdiği söylenebilir mi? İnsan ile Hayvanı birbirinden ayıran şey bedensel yapı değildir, manevi yönü ve üzerlerine yaklenilen görevlerin farklılığıdır. Amma velakin insanın canı alındığında aynen havan bedeninin toprakta uğradığı değişim insanınkiyle aynıdır.. Toprakta zamanla ikiside çürüyecek ve hangi madene dönüşecekse dönüşecektir.. Toprak altında cesetlerin tanzimi yapılmaz. İnsanı değerli kılan şey toprağa teslim ettiği bedeni değil, Rabbin misafirliğine kabul ettiği ruhudur. Ben ruhsuz cesetlerin camilere götürülüp birde önünde ibadet edilmesine rıza gösteremem, Peygamberimizin de böyle bir şey yaptığını kimse iddia edemez. İnsan ölünce yapılacak şey acilen toprağa vermektir, bizim yaptığımız işlemler acıdır ki ehli kitaptan birebir kopyedir ve asla islamca kabul edilmeyecek şeylerdir |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Biz islami Kuran, Resulun hayati, icma kiyas olarak aldigimizdan farkliliklarimiz var. Senin gözün beyazi kara görüyorsa biz ne yazikki ona kara diyemeyecegiz. |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Alıntı:
O zaman tevhid konusunda ya bilgisizsiniz ya önemsemiyorsunuz, İslam KUR'ANla sınırlıdır, gerisi teferruattır |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Ben Ayette Kurana ve resule ve ulul emre uyun ayeti geregi hareket ediyorum siz resulu ve ulul emri siliyorsaniz bu da sizin seciminizdir. |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Alıntı:
İkinci olarak Allah(c.c.) Kur an da çoğu yerde Rasulüne itaati bizlere emrederken ki Raül kafasından bizlere bir şeyleri tavsiye etmez.Siz bir çırpıda nasıl işin içinden çıktınız yoksa yeni bir ictihad kapısımı açıyorsunuz.Yada çok derin ilimlere mi vakıf oldunuz... Kİ şu ayeti kerimede Allah(c.c) şöyle emrediyor: .... Peygamber size ne verdiyse onu alın, neyi de size yasak ettiyse ondan vazgeçin. Allah’a karşı gelmekten sakının. Şüphesiz, Allah’ın azabı çetindir.(haşr suresi ayet 7) ve Başka bir ayeti kerimede ise Âl-i İmrân Suresi 31. ayet (Resulüm! ) De ki: Eğer Allah'ı seviyorsanız bana uyunuz ki Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah son derece bağışlayıcı ve esirgeyicidir. Rasulullah(salllahu aleyhi ve sellem )efendimiz Kur anın çoğu yerinde müminlere o ayet Şöyle uygulanmalıdır demese idi şu an ki bizlerin anlaması daha da güç olmazmıydı.Ki hadislerin kulaktan ve uydurma bir şekilde bize ulaştığını idda etmeniz sanırım sizin bu hadis konusuyla ilmiyle aranızda Çok uçurumlar olduğuna işaretti. Hepimizin eksikleri var İnşaallah bunlar tartışarak halledilecek. selam ve dua hakiki iman etmişlerin üzerine olsun... |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Alıntı:
Birincisi hz Vahşi (r.a) tarafından şehid edilen HZ HAMZA(R:A) İkincisi şu cenazenin namazı olayını hakikaten çarptırıyorsunuz. Rabbimin izniyle az daha gayretli olun o size hakiki doğruları gösterecek vesselam... |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Ve bir not daha Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem efendimiz amcası Hz Hamza nın öte alemde en büyük ecre ulaştığını bildiği halde neden Onun mübarek cesedenin o hale getirilmesi O nun içinde derin üzüntüler bırakmıştır...Her şehid olana büyük mükafatı kazandı sözlerini etmiştir. Ama Biricik amcasının o hali Onun mübarek kalbini daha fazla incitmiştir... |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa emir kardeş, öncelikle şunu söylemeliyim ki, Hiçbir mezhebe, meşrebe, fırkaya, cemaate tabi değilim, Sade bir EHLİ KUR'ANIM, Kur'anda yer almayan hiçbirşeyi de kabul etmem, Bu arada, Sünnete dayanak olarak aldığın HAŞR 7 yi belli ki ya hiç okumamışsın ya da okumuş anlamamışsın. Haşr Suresi 7 allah'ın, kentler halkından resulüne zahmetsizce aktardığı mal ve nimetler şunlar içindir: allah, Peygamber, yakınlar, yetimler, yoksullar, yolda kalmışlar. Bu böyle düzenlenmiştir ki, o mal ve nimetler sizden yalnız zengin olanlar arasında dönüp duran bir kudret aracı olmasın. Resul size ne verdiyse onu alın; sizi neden yasakladıysa ona son verin ve allah'tan korkun. Hiç kuşkusuz, allah'ın azabı çok şiddetlidir. Tamamen ganimet dağıtımıyla alakalı bir ayeti getirip sünnete veya hadise yamamak olsa olsa Kur'anı iyi tanımamaktır ki başka şeylere ayırdığınız zamanın yüzde birini Kur'ana ayırsaydınız bu hatalara düşmezdiniz. |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Inanmayan bir kisinin bu baslik altinda yazmasinda ki sebep kendi fikrini ya da inandigini ortaya koymak ise hicbir sorun yok. Ama yok buradakileri bilgisizlikle suclamak ise o zaman karsilikli bilgi yarisi gibi bir horoz dövüsü olur herseyden eksik. Her konuda konustugumuzda kapi buraya cikiyor. Biz sadece Kurana inaniyoruz. Tüm konularda bunlar olunca hali hazir hos gözükmüyor. Konudaki sünnete verilecek örnek ise "Andolsun Allah'ın Resûlünde sizin için -Allah'ı ve âhireti arzu eden ve Allah'ı çok anan kimseler için- (uyulacak) en güzel bir örnek vardır" (Ahzâb, 33/ 21) "Nitekim, kendi içinizden size âyetlerimi okuyan, sizi (kötü inanç, fikir, söz ve fiillerden) arındıran, size Kitap ve hikmeti ve bilmediklerinizi öğreten bir peygamber gönderdik1' (Bakara, 2/151) "Sana bu zikri (Kur'ân'ı) indirdik ki, kendilerine indirileni insanlara açıklayâsın, tâ ki düşünüp öğüt alsınlar." (Nahl,16/ 44). Bu âyetten anlaşıldığına göre demek ki bazı âyetlerin tefsirine Resûlü'nün izahı olmadan ulaşmak mümkün değildir Bu son ayetlerde Resulullaha uymak gerekliligini anlatiyor "Allah ve Resûlü, bir işte hüküm verdiği zaman, artık inanmış bir kadın ve erkeğe, o işi kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Kim Allah'a ve Resûlü'ne karşı gelirse, apaçık bir sapıklığa düşmüş olur" (Ahzâb, 36). "Aralarında hükmetmesi için Allah'a ve Resûlü'ne çağrıldıkları zaman inananların sözü ancak: "İşittik ve itâat ettik" demeleridir. İşte saadete eren onlardır" (Nûr, 51). |
Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 08:43 . |
2000- 2025
Tüm bağışıklıklar ve idelerden bağımsız olan sözcükleri sarfetmeye mahkumdur özgürlük