![]() |
Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sahip mi - Sağlığında bir kişiye bakmanın, dokunmanın ölçüsü ne ise ölümü için de geçerlidir. Bir anne erkek çocuğunun diz-göbek arası yerlerine bakması, dokunması caiz değildir. Baba-kız ilişkisi de böyledir. Bu ölçüye baktığımızda, annenin erkek çocuğunu, babanın da kız çocuğunu yıkaması uygun düşmez. –Aslında bu ölçü erkeklerin veya kadınların kendi aralarında birbirlerine karşı durumları için de geçerlidir. Fakat başka bir çıkış yolu olmadığından, erkeğin erkeği, kadının da kadını yıkması bir zaruretin sonucudur. Erkeklerin bulunmadığı bir yerde ölen bir erkek, -annesi, teyzesi, halası, kız kardeşi gibi- bir mahremi tarafından –yıkanmaz- teyemmüm verilir. Aynı şekilde kadınların bulunmadığı bir yerde ölen kadın ise, mahremi olan bir erkek tarafından teyemmüm verilir. - Fakat henüz bulûğ çağına yaklaşmamış erkek çocuğu bir kadın tarafından, kız çocuğu da bir erkek tarafından yıkanabilir. - Cenaze bir teneşir üzerinde sırt üstü yatırılır ve abdest aldırılır, daha sonra sol tarafa çevrilir ve sağ yanı yıkanır, ardından sol yanı yıkanır ve bu işlem üç defa tekrarlanır. Daha sonra üsulüne uygun kefenlenir. Kaynak:Sorularla islamiyet |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Şöyle bir soru sorayım, kirlenen bir maddeyi, eşyayı, kimin yıkayıp kimin yıkayamayacağı konusunda bir hüküm olabilir mi? Bir insan eğer nefsi, canı, ruhu varsa mahrem-namahrem özelliği taşır. Kim ölmüş birine arzu, istek duyabilir ki.. Ölmüş birini kim yakırsa yıkasın ne değişir. Sonuçta ortada kuru bir beden var işte, hiçbir tepkiye karşılık veremeyen.. Allah'ın dinini bu tip aşırılıklara aracı tutmak elinize ne geçirecek sorabilir miyim?.. |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Bu aşırılık degildir bilakis usuldür ve olmasi gerekendir. |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa bu usulün koyucusu Allah değildir. Kimdir öyleyse kendini usul koyucu addedenler... |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Peki senin koydugun usulsüzlükte bir usuldür. Kimdir o zaman kendini usulsüzlüklerde usul koyucu addedenler. |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Bir kere benim usulsüzlük diye bir derdim olamaz, SADECEKUR'AN diyen birinin kendi usulü mü olurmuş, KURANYETERlidir ve yetersiz görenlerden Rabbe sığınırım |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Alıntı:
Kuran da var mi? Sizin söyledikleriniz var mi? |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Alıntı:
Neden Kur'ansadece haramları hükme bağlarken helalleri saymaz, Çünki haram saymadığı şeyler hükmen helaldir ve bunu cildlere sığdırmak mümkün değildir. Allahın haram demediğine haram demenin ne manaya geldiğini yine Allah söylesin.. Maide Suresi 87 Ey iman sahipleri! Allah'ın size helal kıldığı şeylerin temiz ve güzel olanlarını haramlaştırmayın; azıp sınırı aşmayın; Allah azıp sınırı aşanları sevmez. |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Bu Haram-Helal iliskisi degil ki. Bunuda nerden cikardiniz. Kaldiki Kuran sadece haramlari sayan bir kitapmidir. Yani sadece etmeyin yapmayinmi der. yol gösterici olarak böylemidir:) Demekki Kuran ilminden sizin anlayisiniz cok farkli. Peki Insan öldükten sonra yikanmasi Kuran da gecer mi? Gecmez ise sizin savundugunuzda tezat olmus olmuyor mu? |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Ben ne ölü salâsının ne yıkanmasının ne de günümüz cenaze merasimlerinin Kur'ani olduğunu söylemedim ki.. Şahsen ben hiçbirini istemem, vasiyetim de bu yöndedir zaten. |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Alıntı:
Bazı konuların forumda tartışmaya açılması elbette çoğu zaman bizim bilgilenmemiz açısından oldukça faideli.Ulemanın iyi niyetli itilafı bile rahmettir denildiğine göre bilgilenme açısından güzel. Konulara çeşitli şekillerde yaklaşılabilir Kur an ve sünnet açısından yaklaşılabilir. Çeşitli itilaflar olabilir. Yalnız insan ölüsünün hayvan ölüsünden elbette bir farkı vardır.Buna toptan hayvan insan ayrımı yapmadan hepsine leş denilebilir mi. Hayvanların ölmüş cesedine leş denir ama insan aynı basit kefeye sokulabilir mi basit eşya muamelesi diye yaklaşılabilir mi...hakikat bulunsun diye aşağlama yapılabilir mi .İstek arzuya gelince,bunu insan cesedi üzerinden konuşmak bile beni utandırıyor.Fakat bir dönem hastahanelerde bazı şuurunu yitirmiş hastalıklı ruhların insan cesetlerine nasıl cinsel muamele yaptıklarını biliyoruz.Peki bu ceset yakınınız olsa ne dersiniz.Sıradan bir leş deyip geçermiyiz. Velhasılı kelam yapılanların islami bir usulle belirlenmesi ve en ufak bir fitneye sebebiyet vermeden halledilmesi yararımızadır. Rasulullah efendimizin nasıl yıkanıp defnedildiğini okumanızı tavsiye ederim. Rabbim bizlere merhamet etsin selam ve dua ile |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa emir kardeşim, kişinin cesedi denizde çürüyebilir, yangında yanabilir, kurda kuşa yem olabilir, bunlar insanın yaşadığı hayat standardına mahşer de bir halel getirmez, sonuçta yine okuduğumuza göre vahşi Ömer'in ciğerini çıkarıp dişlemiştir, bunun Ömer'e zerre bir eksiklik getirdiği söylenebilir mi? İnsan ile Hayvanı birbirinden ayıran şey bedensel yapı değildir, manevi yönü ve üzerlerine yaklenilen görevlerin farklılığıdır. Amma velakin insanın canı alındığında aynen havan bedeninin toprakta uğradığı değişim insanınkiyle aynıdır.. Toprakta zamanla ikiside çürüyecek ve hangi madene dönüşecekse dönüşecektir.. Toprak altında cesetlerin tanzimi yapılmaz. İnsanı değerli kılan şey toprağa teslim ettiği bedeni değil, Rabbin misafirliğine kabul ettiği ruhudur. Ben ruhsuz cesetlerin camilere götürülüp birde önünde ibadet edilmesine rıza gösteremem, Peygamberimizin de böyle bir şey yaptığını kimse iddia edemez. İnsan ölünce yapılacak şey acilen toprağa vermektir, bizim yaptığımız işlemler acıdır ki ehli kitaptan birebir kopyedir ve asla islamca kabul edilmeyecek şeylerdir |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Biz islami Kuran, Resulun hayati, icma kiyas olarak aldigimizdan farkliliklarimiz var. Senin gözün beyazi kara görüyorsa biz ne yazikki ona kara diyemeyecegiz. |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Alıntı:
O zaman tevhid konusunda ya bilgisizsiniz ya önemsemiyorsunuz, İslam KUR'ANla sınırlıdır, gerisi teferruattır |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Ben Ayette Kurana ve resule ve ulul emre uyun ayeti geregi hareket ediyorum siz resulu ve ulul emri siliyorsaniz bu da sizin seciminizdir. |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Alıntı:
İkinci olarak Allah(c.c.) Kur an da çoğu yerde Rasulüne itaati bizlere emrederken ki Raül kafasından bizlere bir şeyleri tavsiye etmez.Siz bir çırpıda nasıl işin içinden çıktınız yoksa yeni bir ictihad kapısımı açıyorsunuz.Yada çok derin ilimlere mi vakıf oldunuz... Kİ şu ayeti kerimede Allah(c.c) şöyle emrediyor: .... Peygamber size ne verdiyse onu alın, neyi de size yasak ettiyse ondan vazgeçin. Allah’a karşı gelmekten sakının. Şüphesiz, Allah’ın azabı çetindir.(haşr suresi ayet 7) ve Başka bir ayeti kerimede ise Âl-i İmrân Suresi 31. ayet (Resulüm! ) De ki: Eğer Allah'ı seviyorsanız bana uyunuz ki Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah son derece bağışlayıcı ve esirgeyicidir. Rasulullah(salllahu aleyhi ve sellem )efendimiz Kur anın çoğu yerinde müminlere o ayet Şöyle uygulanmalıdır demese idi şu an ki bizlerin anlaması daha da güç olmazmıydı.Ki hadislerin kulaktan ve uydurma bir şekilde bize ulaştığını idda etmeniz sanırım sizin bu hadis konusuyla ilmiyle aranızda Çok uçurumlar olduğuna işaretti. Hepimizin eksikleri var İnşaallah bunlar tartışarak halledilecek. selam ve dua hakiki iman etmişlerin üzerine olsun... |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Alıntı:
Birincisi hz Vahşi (r.a) tarafından şehid edilen HZ HAMZA(R:A) İkincisi şu cenazenin namazı olayını hakikaten çarptırıyorsunuz. Rabbimin izniyle az daha gayretli olun o size hakiki doğruları gösterecek vesselam... |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Ve bir not daha Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem efendimiz amcası Hz Hamza nın öte alemde en büyük ecre ulaştığını bildiği halde neden Onun mübarek cesedenin o hale getirilmesi O nun içinde derin üzüntüler bırakmıştır...Her şehid olana büyük mükafatı kazandı sözlerini etmiştir. Ama Biricik amcasının o hali Onun mübarek kalbini daha fazla incitmiştir... |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa emir kardeş, öncelikle şunu söylemeliyim ki, Hiçbir mezhebe, meşrebe, fırkaya, cemaate tabi değilim, Sade bir EHLİ KUR'ANIM, Kur'anda yer almayan hiçbirşeyi de kabul etmem, Bu arada, Sünnete dayanak olarak aldığın HAŞR 7 yi belli ki ya hiç okumamışsın ya da okumuş anlamamışsın. Haşr Suresi 7 allah'ın, kentler halkından resulüne zahmetsizce aktardığı mal ve nimetler şunlar içindir: allah, Peygamber, yakınlar, yetimler, yoksullar, yolda kalmışlar. Bu böyle düzenlenmiştir ki, o mal ve nimetler sizden yalnız zengin olanlar arasında dönüp duran bir kudret aracı olmasın. Resul size ne verdiyse onu alın; sizi neden yasakladıysa ona son verin ve allah'tan korkun. Hiç kuşkusuz, allah'ın azabı çok şiddetlidir. Tamamen ganimet dağıtımıyla alakalı bir ayeti getirip sünnete veya hadise yamamak olsa olsa Kur'anı iyi tanımamaktır ki başka şeylere ayırdığınız zamanın yüzde birini Kur'ana ayırsaydınız bu hatalara düşmezdiniz. |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Inanmayan bir kisinin bu baslik altinda yazmasinda ki sebep kendi fikrini ya da inandigini ortaya koymak ise hicbir sorun yok. Ama yok buradakileri bilgisizlikle suclamak ise o zaman karsilikli bilgi yarisi gibi bir horoz dövüsü olur herseyden eksik. Her konuda konustugumuzda kapi buraya cikiyor. Biz sadece Kurana inaniyoruz. Tüm konularda bunlar olunca hali hazir hos gözükmüyor. Konudaki sünnete verilecek örnek ise "Andolsun Allah'ın Resûlünde sizin için -Allah'ı ve âhireti arzu eden ve Allah'ı çok anan kimseler için- (uyulacak) en güzel bir örnek vardır" (Ahzâb, 33/ 21) "Nitekim, kendi içinizden size âyetlerimi okuyan, sizi (kötü inanç, fikir, söz ve fiillerden) arındıran, size Kitap ve hikmeti ve bilmediklerinizi öğreten bir peygamber gönderdik1' (Bakara, 2/151) "Sana bu zikri (Kur'ân'ı) indirdik ki, kendilerine indirileni insanlara açıklayâsın, tâ ki düşünüp öğüt alsınlar." (Nahl,16/ 44). Bu âyetten anlaşıldığına göre demek ki bazı âyetlerin tefsirine Resûlü'nün izahı olmadan ulaşmak mümkün değildir Bu son ayetlerde Resulullaha uymak gerekliligini anlatiyor "Allah ve Resûlü, bir işte hüküm verdiği zaman, artık inanmış bir kadın ve erkeğe, o işi kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Kim Allah'a ve Resûlü'ne karşı gelirse, apaçık bir sapıklığa düşmüş olur" (Ahzâb, 36). "Aralarında hükmetmesi için Allah'a ve Resûlü'ne çağrıldıkları zaman inananların sözü ancak: "İşittik ve itâat ettik" demeleridir. İşte saadete eren onlardır" (Nûr, 51). |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa alptraum kardeşim, ben seni taa islamforumdan tanıyorum ve ne kadar zeki biri olduğunu biliyorum, haşr 7 ile ilgili ayetle alakalı meseleyi anlamadığına asla kanaat getiremem, bal gibi anladın ama, Sırf tarafgirlik hissiyle böyle davranmak zorunda kalıyorsun, Benim için mühim değil, o ayetin bir ganimet ayeti olduğunu ve dağıtılan ganimetten ne verilirse itirazsız kabul edilmesi gerektiğini Rabbimiz söyledikten sonra, siz neye kullanırsınız sizin beleceğiniz iş, amma.. Ne olur tarafgirlik hissiyle HAKKIN ŞAHİTLİLİĞİNDEN yüz çevirmeyelim. Vebali büyük hareket tarzlarından uzak duralım. Hadislerle, rivayetlerle , icmalarla, kıyaslarla oynayabilirsiniz bu dinden çıkarmaz kimseyi ama.. AYETLERLE OYNAMAK BEDBAHTLIĞINA asla tenezzül eylemeyelim. Lütfen bu konuda biraz daha titiz olmanızı istirham ediyorum |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Ben bu ayette bir kinayede görüyorum islam devletleri üzerine ama tabikide ganimettende bahsediliyor. Bu arada ben bugün Metin Mete ile de tam bahsettiginiz konuyu konustum Kur'an ve Sünneti tahlil ederken , siyak ve sibak bütünlüğünü göz önünde bulundurmazsanız , Ayetlerin nuzül sırasını hangi olaylara göre indiğini saptamazsanız Kuranı katletmiş olursunuz. Bence uyulmasi gereken cok önemli bir gereklilik. Bu yüzden Kuran-i cok iyi anlayabilmek icin tarihi bilmek gerekiyor. Tarihi bilmeden Kuranin cok iyi anlasilacagini zannetmem. |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa o zaman şöyle bir soru sormalıyım, Diyelim yarın dünya çapında bir deprem veya doğal afet gerçekleşti ve elimizde birtek Kur'an kaldı (sahibince özel korunduğu için) bu millete ne önerirsiniz? Hemen yeni tarihler, siyerler ve hadisler üretmesini mi? Benim bildiğim ilahi kitap tek başına yeterli olandır. Ve Kur'an tek başına yeterlidir |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Diyelimki tek basina yeter. Sanirim sizin tek basinaliktan kastiniz mezhep olmayisidir yoksa Resulullahin sünnetleri degildir umarim:) Kuran-i Kerimde Ayetle sabittirki Allah a, Resul e, ulul emre uyun. Düsününki kac asir gecmesine ragmen biz hala o tarihi okurken orda yasiyor gibiyiz ve hicbirsorun olmadan ulasiyor ve bu konuda ömrünü veren insanlarin tahlilleride var. Mana kavrami hayatinizda var ise söylediginiz durumun gerceklesmeyecegine inanmalisiniz ama yok ben mana alemine inanmam diyorsaniz maddede tikanmissiniz belki budur aramizdaki sorun diyebilirim. |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Alıntı:
Sizin ayeti anlamanıza göre müminler sadece mal dağıtımında Rasulün dediğine tabi olur gerisinde kafasına göre takılır.Allah ın derin ilmini kendi anlayışınızla anladınız ayet manası halloldu öylemi.Benim Kur ana ne kadar zaman ayırdığımı yada başka şeylere ne kadar zaman ayırdığımı nasılda hemen bildiniz...Yoksa Allah(c.c.)ın İnsanları gözetleyen özelliğine mi talip oldunuz.Sahabi efendilerimiz bir ayeti alıp hayatlarına tatbik etmeden ikincisini istemezlerdi.Üzerine derin tefekkürler yaparlardı. İkincisi hiçbir mezhebe ... diye bir cümle ile kendinizin sade bir müslüman olduğunuzdan dem vurmuşsunuz.Alın size sizin gibilerle yeni bir ictihad. Peki sizin konuştuklarınız yüz yıl sonra ya bizim THEHAFIZ hocamız şöyle açıklardı bunları deseler ve kendilerine THEHAFIZCILAR deseler ne olucak.Yani sizde kendinizce bir ictihad geliştirdiniz alın size yeni bir fırka. Başka kardeşleri başka yerlerden tanıyor olabilirsiniz bizim konuştuğumuz hakikatin anlamını değiştirir mi. Hepimizin eksikleri var zamanla düzelecek inşaallah. Selam ve dua hakiki iman etmişlerin üzerine olsun... |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa emir kardeşim, İSLAM YETMİYOR MU? Neden illa bir vasfa bürünmek zorunda olalım ki? Peygamber kendini hangi mezhebten görürdü acep.. Evet, çıplak bir MÜSLÜMANIM ve eklerden Allah'a sığınıyorum. Aynen Peygamberim gibi. Ve peygamberimin bilmediği bir şeyi kutsamaktan Rabbe sığınırım.. |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Güzel kardeşim belki çok iyi niyetlisinizdir.Ortalıktaki bazı şeyler sizi rahatsız etmiş olabilir. Amma ve lakin bu yüzden toptancı redde yanaşamazsınız.Dinde mehzep vardır mezhebin manası din değildir.Ve mezhepçilik yoktur. Eğer bir insan islami meseleleri kendi başına derin ilimle halledebiliyorsa ne ala.Varsın mezhebi olmasın.Ya da alimlerden alim olsun.Ki sevdiğim bir kaç alim hocam da mezebe tabi değildir.Ama Mısır da,Hindistanda,Suriyede islam ilimlerinde derinleşmiştir. Yalnız konuşmalarında büyük alim Ebu Hanife şöyle derdi,İmam Şafii şöyle derdi,Ahmed bin Hanbel şöyle açıklardı,İmam Malik de böyle yaklaşırdı derlerdi. İkincisi Hadisler konusunda çok yanıldığınızı düşünüyorum.Bakın ya yazdıklarımızı okumuyorsunuz yada sözlerimizden kırpıyorsunuz öyle anlıyorsunuz. Dün kü ayetin bir yerini yine izah etmek istiyorum: (Allah Resulü nün verdiği/emrettiği ve nehyettiği ne varsa ayette geçen (ma ismi mevsulünden dolayı) özel ve genel emrettiği ve nehyettiği şeyleri içine alır.Bundan dolayı hadisler sünnetler mü minlere şer i delildir.) Feyzül Furkan Bakın eğer art niyetli değilseniz sizlere yardımcı olmaya çalışırım sizden de fikirler alırım.Yalnız eğer art niyetli forumda illa dikkatleri çekmek için yazdığınızı hissederse Kale almam.Büyük alimin dediği gibi nice alimleri munazaralarda ikna ettim ama tek bir cahile laf anlatamadan çekip gittim.Burası ilk okul laf yarıştırma yeri değil. Gayemiz dini konularda hasbihal etmek. Selam ve dua hakiki iman etmişlerin üzerine olsun. |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Beni siz tanımıyorsunuz ama tanıyanlar tanır emir kardeşim, DİN İLE OYUNUN-OYNAŞIN VE ŞAKALAŞMANIN olmayacağının idrakinde biriyimdir, Ve tek derdim biricik dinimi ALLAH'IN murad ettiği ve Peygamberimin yaşadığı safiyetiyle anlamak ve yaşamak.. Bir müslümanın artniyetliliğine ben asla ihtimal veremem, olsa olsa konunun cahilidir derim ve anlatmaya çalışırım. Artniyetli olsam girerim bir cemaate ve çatır çatır paralarını yerim. Velakin, Rabbim şahidimdir ki bu dinden kuruş geçmedi boğazıma inş. geçmez de.. Benim cemaatim, mezhebik, tarikatım yoktur, bütün nimetlerin bölüşüldüğü bu yapılanmalardan uzak duran birinin artniyetli olması düşünülebilir mi? KUR'AN SEVDALISI biçare biriyim ve SADECEKUR'AN çizgisinin yılmaz savaşçısıyım.. Hepsi bu. |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Alıntı:
|
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Alıntı:
AKİDEVİ YÖNDEN imanınızı alakadar edecek herşeyi bulursunuz Kur'anda, Benim yukarıda söylemek istediğim şey.. Akide ve imani meseleler dışında ki gelişmeler. Kıyamete dek oluşacak yeni yeni kazanımlar (uzaya çıkılaböilir mi, füzeye binilebilir mi, uçakla seyyahat caiz mi gibi) elbette ki akaid meselesi olmadığı için yer almaz ama bunların önünü tıkamayarak ta bir manada teknolojik gelişimin önünü açmıştır. Bir de, Bendeniz burada birileriyleyarış yapmıyorum, lütfen GOL ATMAK mantığıyla hareket etmeyin, birbirimizden ilmi yönde ne kadar faydalanabiliriz, bunun yollarını arayalım.. El feta kardeşin birçok yorumundan büyük istifadeler ettiğimi itiraf edebilirim. Ne mantıkla yazıştığımızın bilinmesi için söylüyorum bunları. |
--->: Anne kendi erkek çocuğunun, Baba da kızının naşını yıkayıp kefenleme hakkına sa Şahsımın gol atmak gibi bir düşüncesi olması mümkün değil ki hangi cümleme binaen böyle bir anlam yüklediniz anlıyamadım kaldıki size soruyorum ben sünneti ve hadisi ( kuranın ruhuna aykırı değil ise )kaynak kabul eden biriyim şu halde elbette yazmış olduklarınız hakkındaki fikrimi olabildiğince amma iyi amma kötü ifade ediyor söylemleriniz doğrultusunda bir mantığa yüklemeye çalışıyorum lakin görüyorumki siz siz gol atmak gibi bir düşünceye sahip olmalısınızki şahsım için böyle bir zanda bulundunuz size sormuş olduğum sorunun cevabını dahi vermiş değilsiniz hem fikir beyan ediyor bu böyle olmalıdır yapılan şirktir yanlıştır gibi yığınla beyanlarda bulunuyor sonrasında ise cevap vermekten imtina ediyorsunuz hal böyle olunca şahsım düşüncelerinizin sıhhati hakkında elbette şaibe yaşıyor.. diğer yandan sizinde ifadenizle yeryüzünde ne var ise kuranda kelime kelime bulmak mümkün değil diyorsunuz lakin bunları işaret eden ayetler ziyadesi ile mevcuttur fakat bu ayetleri hikmet sahibi olan kişiler anlar ve anlatırlar bu kurani bir ifadedir ...son olarak müzarekeyi münakaşaya dönüştürmek gibi bir niyetim söz konusu olamaz bilmenizde faide vardır zanna mahal bırakmamak adınadır ifadem...selam ve dua ile.. |
Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 23:49 . |
2000- 2025
Tüm bağışıklıklar ve idelerden bağımsız olan sözcükleri sarfetmeye mahkumdur özgürlük