![]() |
bırakıp kesme arasında fark var diyen sadece bir görüş...pek az kişinin bildiğim kadarıyla... namaz kılmayan müslüamn değildir husuna gelince... evet ..delil var... niye ki??? imam hanbel e göre müslüman kişi namazı terk ederse kasten,mürted yani kafir olduğundan ÖLDÜRÜLÜR...şafi ve malikiye göre had cezası olarak ÖLDÜRÜLÜR.. "İman ile küfür arasındaki fark, Namazı kılıp kılmamaktır. [Tirmizi] " “Kul ile şirk arasında namazın terkinden başka bir şey yoktur. Onu terk ederse, şirk koşmuş olur.” (İbn Mâca, İkâme’s-Salâh 77) Onlarla (kafirlerle/münafıklarla) bizim aramızdaki ahit (fark), namazdır. Her kim onu terk ederse, küfretmiş olur.” (Tirmizî, İman 9; İbn Mâce, İkâme’s-Salah 77) konu ihtilaflıdır...benim bu konuyu araştırıp en sonunda vardığım kanı:sukut...ben kafir demem belki ama müslüman da demem... bu konuları ilk öğrendiğim yıllarda evde babamı bile namazı geçmiş de kılıp terkettiğinden tekfir ediyodum nerdeyse...o günler geldi şimdi gözümün önüne... |
Alıntı:
|
Bakara-45 Sabırla ve namazla istiane (yardım) isteyin. Ve muhakkak ki o, huşû sahibi olanlardan başkasına elbette ağır gelir. xyzt araştırdın bakalım. Sodun buradakilere sana isimler verdiler. Eee sonuç ne oldu? Tatmin oldun mu? Madem araştırmak kafi. Adamlar sence yeterince delil göstermediler mi? Daha ne diye kabul etmiyorsun da efendimiz böyle bişey demez diyorsun? Bir kere sordum, ama göremedim alptraum. Dalga geçsen de sorun değil benim için. Elbette ki altında kim bilir neler yatıyordur sorunun öğrenmek isterim. İstihare namazı kitaplarda hep yazar görmedin mi alptraum? 2 rekat olup ilk rekatı kafirun ikinci rekatı ihlas yanlış hatırlamıyorsam. Ona göre de renk görünüyor. |
Alıntı:
Bu hukuk sence böyle işler mi? |
Alıntı:
siteminde haklı olmakla beraber esmaa,istihare namazında renk görmek diye bir şey yoktur...istihare namazı bir duadan ibarettir...sonraki yok yeşil-beyaz görecen iyi kırmızı-siyah görecen kötü kısmı halka arasında dolaşır..bunun hiçbir delili ce temeli yoktur... hem ilimle alakalı bir hususun istiharesinin olması da tuhaf olmaz mı??.. ama dediğim gibi,bunun dışındaki siteminde haklısın... selam ve dua ile.. |
Alıntı:
Benim soruma cevap gelmedi aslında istihare ile mehdi-resul kimdir diye sordunuz mu? esmaaa hanım bunun dışında bir sorumda yok. Yanlış anlaşılmama dileği ile |
Rüya ile amel olmaz diyene Saffat 102. Çocuk kendisiyle birlikte koşup yürüyecek yaşa gelince İbrahim ona, "Yavrum, ben rüyamda seni boğazladığımı gördüm. Düşün bakalım, ne dersin?" dedi. O da, "Babacığım, emrolunduğun şeyi yap. İnşaallah beni sabredenlerden bulacaksın" dedi. 103, 104. Nihayet her ikisi de (Allah'ın emrine) boyun eğip, İbrahim de onu (boğazlamak için) yüz üstü yere yatırınca ona, şöyle seslendik: "Ey İbrahim!" 105. "Gördüğün rüyanın hükmünü yerine getirdin. Şüphesiz biz iyilik yapanları böyle mükafatlandırırız." Hz. İbrahim rüyayla nasıl amel etmiş ama sen ondan daha iyi biliyorsun değil mi? Yusuf-101 Ey Rabbim, Sen bana mülkten bir nasip verdin ve bana rüyaların tabirinden bir ilim öğrettin. Gökleri ve yeri yaratan Rabbim, dünya ve ahirette benim velim Sensin! Benim ruhumu müslüman olarak al ve beni iyiler arasına kat!" dedi. Yusuf neden rüya yorumunu biliyor? Rüyayla amel edilmemesi için, rüyaya güvenilmemesi için mi? |
Alıntı:
|
işte namaz öyle ki,kılmayan inkar etmiş oluyor...imam hanbelin görüşü bu...hadislerde yukarda...konu ihtilaflı olmakla beraber,sahabe namazın terkine küfr diye bakardı...bunu da bilin...sonradan çıktı diğer yaklaşımlar da... |
Alıntı:
|
Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 07:19 . |
2000- 2025
Tüm bağışıklıklar ve idelerden bağımsız olan sözcükleri sarfetmeye mahkumdur özgürlük