Üç Elifin Sırrı

ÜÇ ELİFİN SIRRI!...


Ağaç Şeklinde Aç10Beğeni
  • 4 gönderen Abdulbaki
  • 1 gönderen safinaz
  • 1 gönderen Abdulbaki
  • 2 gönderen Abdulbaki
  • 1 gönderen Abdulbaki
  • 1 gönderen Abdulbaki

  1. Alt 02-23-2008, 18:23 #1
    Abdulbaki Mesajlar: 39
    ÜÇ ELİFİN SIRRI!

    “Bütün kuvvetinizi ihlasta ve hakta bilmelisiniz.”[1]cümlesi Risale-i Nur eserlerinin binlerce hakikatinden sadece bir tanesi. Risale-i Nur eserlerinin cümlelerini ve kelime dizilişini çok dikkatli okumak durumunda olduğumuzu bu cümle ile daha iyi anlıyoruz. Üstad Hazretleri, bütün kuvvetinizi maddede, parada, makamda, sayıda, fazla muvaffakiyette bilmelisiniz demiyor. “Bütün kuvvetinizi ihlâsta ve hakta bilmelisiniz.” diyor. Hâlbuki bu zamanın ehl-i dini kuvvetini daha fazla parada, sayıda, bir takım makamlara talip olmakta arayabiliyor ve bunları elde etmek için çok mukaddesatından tavizler vermek durumunda kalıyor. Çok acı ve hazin durumları yaşıyanları görüyoruz. Hâlbuki bizler Risale-i Nur satırları arasında bütün kuvvetimizin ihlâsta ve hakta olduğunu buluyoruz. Bu kuvvetin, kâinatta hiçbir şeye feda edilmeyecek kadar kıymetli ve makbul olduğunu biliyor ve öyle inanıyoruz. Bu kuvvetin sırrını Üstad hazretleri daha da örijinal bir şekilde izah ediyor.Üç elifin sırrı.Bu sır şöyle inkişaf ediyor sanıyorum.Doğal sayıların iki değeri vardır.Biri sayı değeri ve diğeri basamak değeridir. Sayı değeri,sayıların sadece rakamsal değerlerini ihtiva eder.111 doğal sayısının sayı değeri 1,1,1 şeklinde gösterilir ve her basamaktaki rakam kendi sayı değeri kadar bir değeri ifade eder. Bu durum üç elifin alt alta toplanıp üç kıymet almasıdır. Ancak basamak değeri ise her basamağın değerini taşır ve yüklenir. Bu yüklenmede büyük sırlar vardır. Çünkü ilk 1, birler basamağının değerini yüklenir. Hem sayı değeri, hem de basamak değeri eşittir. Ancak kedisine soldan bir 1 daha eklenirse yeni 1, belki yine 1 değerindedir. Yalnız önceki 1’i onluk grubuna taşıyarak ilk 1’e 10 kuvvetinde bir değer ve kuvvet katmış olur. Yeni bir 1 daha eklendiğinde ilk 1 yüzlük değerine, ikinci 1,onluk değerine çıkmış olur. En son eklenen 1 belki sayı ve basamak değerleri olarak yine biri ifade eder. Ancak öyle bir vazife yapar ki kendinden önceki birlerin on ve yüz değerlerine kavuşmasına vesile olur. Böylece yeni oluşan 111 (yüz on bir) değer ve kuvvetini hep birlikte paylaşırlar. Her yeni eklenen 1 Hak davadaki kuvvetimize ihlâsla kuvvet vermiş olur. Böylece hak davamıza katılan yeni 1’lerin kıymet ve ehemmiyetinin sırrı biraz daha anlaşılmış olur. Bizler şahsen ehemmiyetsiz ve zayıf olduğumuz halde omuz omuza yaptığımız hizmetler Şahs-ı maneviyi oluşturduğu için çok makbul ve bereketli olduğu kanaatindeyim. Böylece yeni kuvvete de şahsen kimsenin sahip çıkamayacağı da ortaya çıkmış oluyor. Üstad hazretleri de bunu şöyle ifede ediyor:

    “İşte ey Risale-i Nur şakirdleri ve Kur'anın hizmetkârları! Sizler ve bizler öyle bir insan-ı kâmil ismine lâyık bir şahs-ı manevînin âzalarıyız.. ve hayat-ı ebediye içindeki saadet-i ebediyeyi netice veren bir fabrikanın çarkları hükmündeyiz.. ve sahil-i selâmet olan Dâr-üs Selâm'a ümmet-i Muhammediyeyi (A.S.M.) çıkaran bir sefine-i Rabbaniyede çalışan hademeleriz. Elbette dört ferdden bin yüz onbir kuvvet-i maneviyeyi temin eden sırr-ı ihlası kazanmak ile, tesanüd ve ittihad-ı hakikîye muhtacız ve mecburuz. Evet üç elif ittihad etmezse, üç kıymeti var. Sırr-ı adediyet ile ittihad etse, yüz onbir kıymet alır. Dört kerre dört ayrı ayrı olsa, onaltı kıymeti var. Eğer sırr-ı uhuvvet ve ittihad-ı maksad ve ittifak-ı vazife ile tevafuk edip bir çizgi üstünde omuz omuza verseler, o vakit dörtbin dörtyüz kırkdört kuvvetinde ve kıymetinde olduğu gibi.. hakikî sırr-ı ihlas ile, onaltı fedakâr kardeşlerin kıymet ve kuvvet-i maneviyesi dört binden geçtiğine, pek çok vukuat-ı tarihiye şehadet ediyor. Bu sırrın sırrı şudur ki: Hakikî, samimî bir ittifakta herbir ferd, sair kardeşlerin gözüyle de bakabilir ve kulaklarıyla da işitebilir. Güya on hakikî müttehid adamın herbiri yirmi gözle bakıyor, on akılla düşünüyor, yirmi kulakla işitiyor, yirmi elle çalışıyor bir tarzda manevî kıymeti ve kuvvetleri vardır.”[2]


    Abdulbaki

    ------------------

    [1] Lem’alar s:223

    [2] Lem’alar s:223

    alptraum, N u M a N, kipchak ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
  2. Alt 02-23-2008, 20:00 #2
    safinaz Mesajlar: 3.348
    "İman,hem nurdur hem kuvvettir,hakiki imanı elde eden kainata meydan okur"
    Cemaatin gücünü ve cemaat halinde hareket etmenin uhrevi ve dünyevi gücünüde anlatan çok güzel bir yazı.
    Hocam Allah(c.c)sizden razı olsun...

    alptraum bunu beğendi.
  3. Alt 02-23-2008, 23:05 #3
    Abdulbaki Mesajlar: 39
    safinaz´isimli üyeden Alıntı
    "İman,hem nurdur hem kuvvettir,hakiki imanı elde eden kainata meydan okur"
    Cemaatin gücünü ve cemaat halinde hareket etmenin uhrevi ve dünyevi gücünüde anlatan çok güzel bir yazı.
    Hocam Allah(c.c)sizden razı olsun...

    Sizlerden de Allah razı olsun safinaz kardeş.Ne mutlu şahs-ı manevi olan bu zamandaki cemaati olan "Kevse-i Kur'ani" havuzuna dahil olmaya çalışanlara.

    Ya Rabbi,bizleride o Kevser-i Kur'ani" hazuzunda eriyenlerden eyle.Bizleri de o havuzdan nasiptar eyle.Amin.

    alptraum bunu beğendi.
  4. Alt 02-23-2008, 23:11 #4
    safinaz Mesajlar: 3.348
    Hocam ben ebced hesabını pek bilmiyorum.Daha doğrusu hiç bilmiyorum.111 rakamıyla anlatılmak istenen ebced hesabıyla yapılan bir hesap mı?

  5. Alt 02-23-2008, 23:48 #5
    Abdulbaki Mesajlar: 39
    safinaz´isimli üyeden Alıntı
    Hocam ben ebced hesabını pek bilmiyorum.Daha doğrusu hiç bilmiyorum.111 rakamıyla anlatılmak istenen ebced hesabıyla yapılan bir hesap mı?

    Sanmıyorum safinaz kardeş.Ebced ile ilgili değil de keyfiyet ile ilgili bir sır bu 111 sayısı.
    Üstad hazretleri 4 tane 4'ten 4444 kıymet ve değerden de bahseder.Burada da ince sırlar var diye anlıyoruz.Şöyle ki;


    "Risale-i Nurların laakal en az on beş günde bir okunması elzem olan İhlas Risalesinde çok büyük sırlar olduğuna inanıyorum.Okuduğum her bir İhlas Risalesi sonunda enfüsi boyutta çok büyük inkilaplar yaşadığımı ve kendimi sorgulamaya acil bir şekilde başladığımı belitmek istiyorum.Eğer İhlas Risalesinden kopmuş ve on beş günlük süreyi uzatmışsam kendimdeki arızaları ve huzursuzluğuda belirtmek isterim. Ancak konuda da farklı bir İhlas Risalesi açılımı ile karşı karşıya kaldığımı belirmek istiyorum.Yine her İhlas Risalesi okumam da Üstadın üç elifin ittihadı örneğinden sonra dört tane dördün ittifak ve ittihadından bahsetmesinin altında çok önemli sırlar ve düsturlar olduğunu hissediyorum.Önemli olan üç tane birin ittifakla 111 kıymet ve kuvvetinde oluşu ile ittifak ve ittihadın öneminin anlatıldığı halde,niçin 4 tane 4'ün ittifak ve ittihadı ile 4444 kıymet ve kuvveti örmeği veriliyor?

    Evet, üç elif ittihad etmezse, üç kıymeti var. Sırr-ı adediyet ile ittihad etse, yüz on bir kıymet alır. Dört kere dört ayrı ayrı olsa, on altı kıymeti var. Eğer sırr-ı uhuvvet ve ittihad-ı maksat ve ittifak-ı vazife ile tevafuk edip bir çizgi üstünde omuz omuza verseler, o vakit dört bin dört yüz kırk dört kuvvetinde ve kıymetinde olduğu gibi, hakikî sırr-ı ihlâs ile, on altı fedakâr kardeşlerin kıymet ve kuvvet-i mâneviyesi dört binden geçtiğine, pek çok vukuat-ı tarihiye şehadet ediyor.(21.Lema)

    Konu Abdulbaki tarafından (02-23-2008 Saat 23:51 ) değiştirilmiştir.
    alptraum ve safinaz bunu beğendiler.
  6. Alt 02-23-2008, 23:52 #6
    Abdulbaki Mesajlar: 39
    Biliyoruz ki sosyal hayattta bir takım konfederasyonlar var.Bu konferedasyonların altında ise o konfederasyonlara bağlı iş teşekkülleri ve kurumsallaşmış teşekküler mevcuttur.O alt teşekküller olmasa konfederasyon denilen üst teşekkül meydana gelmez.Şimdi Üstad hazretlerinin bahsettiği 4 kere 4 ittihat etse 4444 kıymet ve kuvvetinde olur sırrı ile yukarıdaki hadiseye bakalım.Ne kadar tevafuk ediyor değil mi?Şimdi bu bahsin sosyal hayata yansıyan başka bir cihetine de bakmaya çalışalım.İslama ve Kur'ana hizmet dava eden meslekler ve meşrepler var.Bu meslek ve meşrepler 4 kuvvetinde olsunlar.Bu 4 kuvvetindeki meslek ve meşrepler omuz omuza ittihad ederse herhalde cemaat-ı islamiyeyi oluşturur kanaatindeyim ve öyle olmalıdır.Şimdi Risale-i Nur mesleğine muhatap olan farklı meşreplerin durduğu yeri de bu bakış açısı ile daha net ifade edebilir ve anlayabiliriz inşallah.Her bir meşrep 4 kuvvetini oluşturursa bu 4 ler hep birlikte 4444 kuvvet ve kıymetini alırlar ve de almalıdırlar.İşte Risale-i Nurların şahs-ı manevisini oluşturan sır da bu olmalıdır.Hakiki manasını Allah bilir.

    safinaz bunu beğendi.
  7. Alt 02-23-2008, 23:57 #7
    safinaz Mesajlar: 3.348
    İhlas risalesinin 15 günde bir okunması gerekliliğini kendi düşünceme göre tabi;İnsan maddi bir cesetten ibaret olmadığı ve ruhununda olması hasebiyle ve bedenimizin gıdasını hergün sağlamasak hasta düştüğümüz ve ruhumuzun da gıdasının verilmesi gerektiği Risale-i Nurlarca malumumuz.
    Yeme-içme gibi bir ihtiyacımız bizi en fazla ne kadar idare ettirebilir düşüncesinden yola çıkarak,ruhumuzun gıdası olan imani takviyelerinde zarara uğramaması için maksimum sürenin 15 gün olduğu kanaatindeyim.

  8. Alt 02-24-2008, 00:07 #8
    safinaz Mesajlar: 3.348
    Meşreb, "su içme yeri, su içmek" gibi anlamlara gelir. Aynı dini veya hayat felsefesini paylaşan insanlar arasındaki huy ve yaratılıştan kaynaklanan görüş farklılıklarını ifade eder.
    İsrailoğulları Hz. Musa'nın rehberliğinde Kızıldenizi geçerler. Çölde susadıklarında Hz. Musa'dan su talebinde bulunurlar. Cenab-ı Hak, Hz. Musa'ya "Asa'nı taşa vur" diye vahyeder. Hz. Musa, asasını taşa vurunca, İsrailoğullarının kabile sayısınca, oniki yerden su çıkar. Böylece, her kabile, kendine tahsis edilen bölümden suyunu içer, aralarında münakaşa olmaz.
    İşte, üstteki olayı anlatan ayette "onlardan herbiri meşrebini (su içme yerini) bildi" ifadesi, "meşreb" kelimesine kaynak olmuştur.
    Sorularlarisale-i Nur dan alıntıdır.

    Sizin dört meşrebden kastınız,dört mezhep mi?

  9. Alt 02-24-2008, 01:12 #9
    Abdulbaki Mesajlar: 39
    safinaz´isimli üyeden Alıntı


    Sizin dört meşrebden kastınız,dört mezhep mi?

    Biz dört tane dört ile sosyal hayattaki mütesanit heyetlere,müteşebbislere,meşrep farklılığı ile islama hizmet etmeye çalışılan cemaatlere işaretler olabilir diye düşünüyoruz.

    Yani her 4 rakamı için 4 tane 1'e ihtiyaç var.Her 4 rakamı bir mütesanit heyete işaret edebilir.Böylece sosyal hayatta birlik ve beraberliğin bir bütün halinde 4444 kuvvetinde aynı hedefe doğru hizmetlerle devam edilebileceğine işaret olmalıdır diye düşünüyoruz.her bir4 kuvvetine meşrepler kuvvet vererek bir cemaati teşekkül ettirirse diğer cemaatlerle bu sayı 4444 kuvvetine ulaşabilir ve tüm islama hizmet eden cemaatlerin kuvveti yek vücut olabilir diye düşünüyoruz.

    safinaz bunu beğendi.
Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın

Bu soru sistemi, zararlı botlara karşı güvenlik için uygulamaya sunulmuştur. Bundan dolayı bu kısımı doldurmak zorunludur.