kader

kötülükler allahtanmıdır allah her varolanı görürse kendide var madem öleyse kendinide görürmü bilgi için googleden ara "kursatotcu" forumlarda yazdım kötülükler allahtanmı evet dersen zinada mı allahtan içki allahın verdiği bir ...


Ağaç Şeklinde Aç8Beğeni
  • 3 gönderen alptraum
  • 1 gönderen 3rd eng
  • 1 gönderen 3rd eng
  • 1 gönderen mus'ab
  • 2 gönderen el_feta

  1. Alt 06-12-2009, 10:55 #1
    zxzx Mesajlar: 8
    kötülükler allahtanmıdır
    allah her varolanı görürse kendide var madem öleyse kendinide görürmü

    bilgi için googleden ara "kursatotcu" forumlarda yazdım


    kötülükler allahtanmı evet dersen zinada mı allahtan

    içki allahın verdiği bir rızıktır diyen varmı
    kötülüklerde allahtandır diyen varmı
    günah işlemek kadermi
    zina allahın iradesiyle oluyo diyen varmı
    önceden alnımıza yazılan şeyleri yapıyoz diyen böle hür irade olurmu diyen varmı
    alnımıza önceden yazılanımı yapıyoruz
    kötülükler allahın iradesiyle oluyor diyen varmı

    hırsız rızkınımı yiyor
    alah kötülükleri irade edermi yoksa iradesi dışındamı olur kötülükler
    hareketlerimizi allahmı yaratır yoksa bizmi
    allah yaratırsa bizim özgür irademiz kalırmı
    zina hareketinin yaratıcısı alahmı
    allah derseniz zorla zina yaptırmış olmuyomu
    dua ediyosunuz istediniz şey kaderde varsa zaten meydana gelecek kaderde yoksa zaten
    meydana gelmeyecek öleyse neden dua ediyonuz
    zinayı kulmu yoksa allahmı yaratır

    Allah hareket edermi etmezmi

    zina hareketinin yaratıcısı alahmı
    allah derseniz zorla zina yaptırmış olmuyomu
    kulun neyi seçeceğini allah ezelde mi seçti
    zina allahın iradesi dışındamı gerçekleşti
    kulun ne yapacağını allah ezeldemi takdir etti ss

    zinayı allahmı irade etmişti hayır dersen
    yani allahın iradesi dışında bişe mi oluyor

    kul zina etmek istese, bu düşünceyi allah kulda yarattı diyemi düşündü

    kulun allaha sövme düşüncesini allah mı yarattı

    Allah ezelden bugüne sonsuz zamanı aşıp nasıl gelebildi
    Allah düşüncelerimizi yarattığı içinmi öle düşünürüz
    allah yalanı yaratan mıdır
    allah napcamızı önceden biliyosa böle sınav olurmu
    herşey Allah’ın dilemesiyle mi olur? Zina yapanlar var,
    Allah’a sövenler var Bunlarda mı Allah’ın dilemesiyle oldu?

    Kadere hayrın ve şerrin Allah’tan geldiğine inanıyor musunuz?
    Zina yapmak şer midir? Zina yapmak Allah’tan mıdır? Hani, hayır ve şer Allah’tandı ya
    içki rızıksa rızıkda alahtansa içkiyi içiren allahmı oluyor

    sizinle, Allaha inandığını söyleyip, kaderi inkar eden kişi arasında ne fark var o da siz de özgür iradeyi savunuyonuz

    "Allah’ım bizi kötü yola düşürme, yolumuzu saptırma" diye dua ediyor musunuz?
    Demek ki bizi kötü yola düşüren ve yolumuzu saptıran kimmiş?

    Bir insan çalıntı yiyeceklerle yaşarsa, bunlar ona Allah’ın verdiği rızık mıdır?

    Rızık Allah’tan mı? İçki içmek rızık mı? İçki içmek Allah’tan mı? ehli sünnet içki
    rızık der

    içki allahın verdiği bi rızıkmı değilmi

    16 / 93 allah dilediğini saptırır, dilediğini doğru yola iletir, yaptığınız işlerden sorumlu
    tutulacaksınız ( kuranda nahl suresi 93 üncü ayet bu, bak hem saptırıyo hem de sorumlu tutuyo

    7/179 And olsun ki, cehennem için de birçok cin ve insan yarattık… ( kuranda araf suresi
    179 uncu ayet bu,

    2/7 Allah onların kalplerini ve kulaklarını mühürlemiştir, gözlerinde de perde vardır ve
    büyük azap onlar içindir ( kuranda bakara suresi 7 inci ayet bu, bak onları hem mühürlüyo
    hem de onlara iman etmeyi emrediyo

    17/46 (Kuran ı) anlarlar diye kalplerine örtüler ve kulaklarına da ağırlık koyduk
    (kuranda isra suresi 46 ıncı ayet bu, kuranı anlamasınlar diye kalplerinin mühürlendiği
    söyleniyo ya, hem de onlara kurana inanmaları emrediliyo değil mi,
    Resulullah dedi ki: “Hayrı (iyilik) ve şerri (kötülük) ile kadere iman etmeyen kimseyi Allah ateşte yakar (Ahmed bin hanbel)
    Peygamberimiz dedi ki: Biriniz kaderin hayrına da, şerrine de iman etmedikçe iman etmiş olmaz Başına gelecek olanın mutlaka geleceğini, başına gelmemesi mukadder olanın da mutlaka gelmeyeceğini bilmedikçe (iman etmiş sayılmaz) (Tirmizi)
    Peygamberimiz dedi ki: “Allah gökleri ve yeri yaratmadan ellibin yıl önce, Arşı su üzerindeyken yaratıkların kaderlerini yazmıştır (Tirmizi, Müslim)
    Peygamberimiz dedi ki: ”Kul yetmiş sene cennetliğin ameli gibi amel eder Hatta herkes onun cennetlik olduğunu söyler Öyle ki aralarında manen bir karış mesafe kalmaz Sonra mukadderatı galebe çalar da cehennem ehlinin işini yapar ve cehenneme girer (Buhari, Müslim)
    Peygamberimiz dedi ki: “Said ( cennetlik) annesinin karnında said olandır, bedbaht (cehennemlik)da annesinin karnında bedbaht ve şaki olandır” (Müslim)
    Ömer “Ya Resulullah buna göre şimdi biz olmuş bitmiş, hükmü verilmiş bir şeye göre mi amel ediyoruz (çabalıyoruz), yoksa henüz hükmü verilmemiş bir şeye göre mi amel ediyoruz? Bunun üzerine Hz Peygamber de “(Yazılıp) bitirilmiş bir şeye göre ey Ömer Kalemler (onu yazıp) kurumuş, kaderler onunla cereyan etmiş (ona göre meydana gelmiş) Fakat her insana yaratıldığı şey kolaylaştırılır (Müslim)
    Peygamberimiz dedi ki: : “(Kader) kalemi, kıyamete kadar olacak şeyleri yazıp kurumuştur (bitirmiştir)“ (Buhari)
    Peygamberimiz dedi ki: : “Allah var iken hiçbir şey yoktu Daha sonra O, Levhi yarattı ve kıyamete kadar gelecek olan bütün mahlukatın hallerini ona kaydetti” (Buhari)
    “Müzeyne veya Cüheyne kabilesinden bir adam sordu: “Ey Allah’ın Resulü, hangi işi yapıyoruz, olup bitmiş (levh-i mahfuza kaydı geçmi 351 bir işi mi yoksa (henüz levh-i mahfuza geçmemi 351 şu anda yeni başlanacak olan bir işi mi? Resulullah: “Olup biten işi” dedi Adam - veya cemaatten biri - yine sordu: “Öyleyse niye çalışılsın ki?” Hz Peygamber şu açıklamada bulundu: ”Cennet ehli olanlara cennetliklerin ameli müyesser (kolaylaştırmak) kılınır, ateş ehli olanlara da cehennemliklerin ameli müyesser kılınır” (Ebu Davud)
    İman, küfür, saptırma, mühürleme: Bakara 6,7, 21 , Araf 100, 158, 178,179, 186, En’am 107,109,110,111,148, Tevbe 55, 85, Yunus 100, Yusuf 101, İbrahim 35, Kehf 29, Taha 79, 85, Mülk 2, Zariyat 56, Nahl 93, Kasas 56, 64,68, Zümer 36,37, 41, Hacc 16, Tin 7, Muhammed 24 ; Son peygamber hür irademiz yok dedi
    ''' Resulullah dedi ki: “Allah’ın dilediği oldu, dilemediği olmadı” (Ebu Davud)
    Peygamberimiz dedi ki: "Kul, hayrıyla (iyilik), şerriyle(kötülük) kadere inanmadıkça, kendine (hayır ve şerden) isabet edecek şeyi atlatamayacağını, (hayır ve şerden) kaçacak olan şeyi de yakalayamayacağını bilmedikçe iman etmiş olmaz"
    (Tirmizi)
    Aişe anlatıyor: "Bir çocuk ölmüştü Ben: "Ne mutlu ona! Cennet kuşlarından bir kuş oldu!" dedim Peygamber "Sen Allah ın cenneti de cehennemi de yarattığını, beriki için de öteki için de ahali yarattığını bilmiyor musun?" dedi (Müslim)
    Allah bizim ne yapacağımızı önceden biliyosa hiç böyle imtihan olur mu? zorla günah işlettiriyo işte
    Allah olacak olaylar için önceden bildiği gibi mi diledi yoksa bildiğinin dışında olmasını mı diledi? Bildiği gibi dilediyse senin burda benimle yazışmanı dilemiş olmadı mı? Sen allahın dilediği olayın olmasını engelleyebilir misin acaba? Hayır dersen şu an engelleyemeyeceğin bir işi miyapıyorsun acaba? Özgür iraden yok yani

    Günahlar Allah’ın irade etmesi (dilemesi) sonucunda mı yoksa iradesi dışında mı meydana geldi?
    Siz bu yazıları okumadan önce Allah bu yazıyı okuyacağınızı biliyor muydu, bilmiyor muydu? “Biliyordu” derseniz, soruyorum: Bildiği gibi olmasını mı diledi yoksa bildiğinin aksine olmasını mı diledi? "Bildiği gibi olmasını diledi" derseniz, sizin bu yazıyı okumanızı Allah’ın irade etmiş olduğunu kabul ettiniz demektir ve siz Allah’ın irade ettiği bir fiili, hareketi engelleyebilir misiniz? "Hayır engelleyemem" derseniz, demek ki siz bu yazıları Allah’ın zorlamasıyla, mecburen, tıpış tıpış okudunuz Ne dersiniz bu işe?

    Allah alemi yoktan yarattı diyenlere karşı delil:

    teselsülün inkar edilerek olayların başlama noktasını kabul ederek. yani olaylar neden eser şeklinde sonsuza dek gidemez, bir noktada, yani nedensiz neden olan alahda durmulıdır diyenler, kendilerince alemin ezeli olmadığını ve allahın alemi yoktan yarattını söylediler. fakat burada göremedikleri incelik şudur: olaylar zincirini geçmişte bir noktada kesip, allaha dayandırıyorlar bunu, ancak allah ezelidir, eğer allaha dayanıyorsa bu olaylar zinciri, o halde bu zincirin başlangıçsız olması gerekir. hem allaha dayandırıp, hem allaha ezeli deyip, hem de bu zincirin başlangıcı var diyemezsiniz

    tam anlatamamış olabilirim. bu kitaplarda olmayan bir izahtır, dediğimi anlayanlar aleme ezeli demek zorunda kalacaklardır. allaha inanıp, alaha ezeli demek için de, sudur anlayışı kabul edilmelidir. ancak ibn sina farabi modeli bir akıl teorisini kabul etmiyorum, keyfiyetini, nasıllığını açıklayamadığım bir şekilde, alem allahın bilgisine göre ezeli olarak sudur etmiştir diyorum, buradaki sudur çıkma, taşma manasına gelen ifade mecazidir.

    "teselsül batıl değildir" adlı videoda bunu anlattım

    bu videom 15 vidyom var: Netlog
    açılmıyosa, bu linki msn den tıklayın açılıyor daha fazla video için benzer videolar kısmından bakabilirsiniz
    ben namaz kılıyorum ateist değilim

    netlog sitesi yasaklanırsa şöyle yapın: ktunnel.com adresini açın, yukardaki linki Begin Browsing yazılı yere yapıştırın, tıklayın, video açılmazsa "ara" yerine "kursatotcu" yazın tıklayın, profiller markalar yazan yerde "videolar" var ona tıkla, ordan izle. yukardaki linki tıklayınca video direkt açılmazsa "ara" yerine "kursatotcu" yazın tıklayın, profiller markalar yazan yerde "videolar" var ona tıkla, ordan izle.

  2. Alt 06-12-2009, 12:32 #2
    kipchak Mesajlar: 1.658
    Blog Başlıkları: 506
    Öncelikle şu konuyu bir açıklığa kavuşturalım Kader ile irade birbirine zıt değildir !

    Esas itibarıyla, insan irâdesiyle kader arasında bir zıddiyet ve münâfât yoktur. İnsan irâdesiyle kader, omuz omuzadır. İnsanlar işledikleri sevaplarla cennete, günahlarla da cehenneme gitmeleri bir vak'a ise, bunların kader dilinde, Cenâb-ı Hak tarafından tasdik edilmesi, bir bakıma irâdelerinin teyit edilmesidir. Demek insanda, onu hayra, sevaba ve cennete sevk eden veya tamamen tersine, kötüye, günaha ve cehenneme yuvarlanmasına sebep olan bir güç var ki, takdire esas teşkil ediyor. İşte bu güç irâdedir. Ve bu irâdenin var olması Allah'ın takdirine mâni değildir.

    Esasen bütün fiillerimiz için de böyle düşünebiliriz. Meselâ, elimizi kaldırmak istediğimizde, fizikî bir ârıza söz konusu değilse, elimizi kaldırabilir; konuşmak istediğimizde de konuşabiliriz. Bu fiilleri işlemeye muktedir oluşumuz bize birşeyi, yani bizde bir irâdenin oluşunu isbat eder. İster buna irâde, ister cüz'i ihtiyarî, isterse meşîet veya dileme deyin, netice değişmeyecektir. Mahiyetini bilmediğimiz bu şeyin varlığı her türlü isbat gayretinin üstünde, gün gibi ayândır.

    İlâhî takdirin mânâsına gelince; sanki Cenâb-ı Hak, insana şöyle demektedir: 'Ben, şu zamanda, iradeni şu istikamette kullanacağını biliyorum. Onun için de senin hakkında bu işi o şekilde takdir buyuruyorum.' İşte bu, iradeyi teyit etmek demektir.

    Evet, eşyayı yaratan Allah'tır. Ancak insan iradesinin söz konusu olduğu yerde, yapılan takdirde, insan iradesinin hangi tarafa sarf edileceği Cenâb-ı Hak tarafından bilinmekte ve takdir ona göre yapılmaktadır. Öyle ise kader, insan iradesini teyit ediyor, iptal etmiyor. Yani, bir bakıma kader, insan iradesini de içine alıp kuşatıyor, ihata ediyor. Bu ise iradeyi teyit etmek demektir; iptal etmek, nefyetmek değildir...

    Alıntı:
    16 / 93 allah dilediğini saptırır, dilediğini doğru yola iletir, yaptığınız işlerden sorumlu
    tutulacaksınız ( kuranda nahl suresi 93 üncü ayet bu, bak hem saptırıyo hem de sorumlu tutuyo

    Nahm suresi 93. ayetin mealı yazdığınız değildir! ayetler öyle sağı solu kırpılarak incelenmez! ayetin aslı;
    ''Allah dileseydi elbette hepinizi tek bir ümmet yapardı. Fakat Allah dilediğini saptırır ve dilediğine de hidayet verir. Şüphesiz ki, (kıyamet gününde) bütün yaptıklarınızdan sorumlu tutulacaksınız. '' dır. Ayette mahsedilen mevzu ''siz ne yaparsanız yapın zaten cennete/cehenneme gideceğiniz belli'' gibi bir anlam değildir.

    Alıntı:
    7/179 And olsun ki, cehennem için de birçok cin ve insan yarattık… ( kuranda araf suresi
    179 uncu ayet bu,

    araf suresi 179 ayetin tamamı;
    ''Andolsun, biz cinler ve insanlardan birçoğunu cehennem için yaratmışızdır. Onların kalpleri vardır, onlarla kavramazlar; gözleri vardır, onlarla görmezler; kulakları vardır, onlarla işitmezler. İşte onlar hayvanlar gibidir; hatta daha da şaşkındırlar. İşte asıl gafiller onlardır. '' oradaki cehennemlikler kalpleri olduğu halde kavramayanlar, gözleri olduğu halde görmeyenler, kulakları olduğu halde işitmeyenlerdir ve onlar gafillerdir deniliyor.

    Alıntı:
    2/7 Allah onların kalplerini ve kulaklarını mühürlemiştir, gözlerinde de perde vardır ve
    büyük azap onlar içindir ( kuranda bakara suresi 7 inci ayet bu, bak onları hem mühürlüyo
    hem de onlara iman etmeyi emrediyo

    Ayetin tamamı ''Allah onların kalplerini ve kulaklarını mühürlemiştir. Onların gözlerine de bir çeşit perde gerilmiştir ve onlar için (dünya ve ahirette) büyük bir azap vardır. ''peki burada onlar diye bahsedilen kimdir? hemen bir önceki yani bakara suresi 6. ayete bir bakalım. '' Gerçek şu ki, kâfir olanları (azap ile) korkutsan da korkutmasan da onlar için birdir; iman etmezler. '' denilmiş. demekki burada onlar diye bahsedilen ''kafirler'' imiş.

    Bakınız ayetlerin bir kısmını alıp kafanıza göre(!) inceleyemezsiniz. Kuran-ı kerim deki anlam bütünlüğünü hiçe sayarak istediğiniz ayetin istediğiniz cümlesini inceleyerek anlam çıkarmak ancak ahmakların işidir.


    Şu an; yazdığınız diğer bütün hadislerinde doğruluğunu kontrol edecek zamanım yok ama inş. zaman bulursam onlar hakkındada yazacağım...


  3. Alt 07-28-2009, 11:28 #3
    zxzx Mesajlar: 8
    bu videom 20 vidyom var:
    Netlog
    tıkla. eğer açılmadıysa video, sol üstte "ana sayfa" yazısını tıkla. sonra, sağ üstte "ara" yazan boşluk bir yer var oraya "kursat1976abi" yaz ve ara düğmesine tıkla. sol altta mavi yazılı "kursat1976abi" yazısını tıkla, sayfanın altında "videolar" yazıyor orada videolarım var. tıkla izle.
    not: eğer bu vidyolarımı da silerlerse, "kursat1976abi" niki yerine başka bir nik seçip, o niki de aşağıda verdiğim, kitabımın olduğu konuya (alt kısmına) yazacağım. size orada verecegim yeni niki, "kursat1976abi" yerine kullanarak, yani örnek de anlattığım şeyleri yaparken, "kursat1976abi" niki yerine, orada vereceğim niki yazarak tekrar yüklemeyi düşündüğüm vidyolarımı izleyebilirsiniz.

    netlog sitesi yasaklanırsa şöyle yapın: ktunnel.com adresini açın, yukardaki linki Begin Browsing yazılı yere yapıştırın. tıklayın. videoyu açmak için de yukarda anlattığımı yapın.


    Ayna Yayınevi - Ana Sayfa forum bölümün de, serbest kürsü de "kitabım kader üzerine" başlığında kitabım var. silerlese bunu bida yüklemek istiyom. bu başlık altında. kopyalayıp öle okuyun ordan okunmuyo. ctrl ye bas, basarken a harfine de bas. mavi oluyo sora kopyala emi. bilgisayarına yapıştır.

  4. Alt 07-28-2009, 11:40 #4
    alptraum Mesajlar: 38.107
    Blog Başlıkları: 28
    Tüm forum siteleri gezip ayni mesaji kopyalayip duruyorsunuz. Burasi bir forum sitesi olup tartisma platformudur. Ayni durumun tekerrürü halinde tüm mesajlariniz silinip forumdan uzaklastirilacaksiniz.

    el_feta, 3rd eng ve mus'ab bunu beğendiler.
  5. Alt 07-28-2009, 20:18 #5
    3rd eng Mesajlar: 675
    zxzx´isimli üyeden Alıntı
    bu videom 20 vidyom var:
    Netlog
    tıkla. eğer açılmadıysa video, sol üstte "ana sayfa" yazısını tıkla. sonra, sağ üstte "ara" yazan boşluk bir yer var oraya "kursat1976abi" yaz ve ara düğmesine tıkla. sol altta mavi yazılı "kursat1976abi" yazısını tıkla, sayfanın altında "videolar" yazıyor orada videolarım var. tıkla izle.
    not: eğer bu vidyolarımı da silerlerse, "kursat1976abi" niki yerine başka bir nik seçip, o niki de aşağıda verdiğim, kitabımın olduğu konuya (alt kısmına) yazacağım. size orada verecegim yeni niki, "kursat1976abi" yerine kullanarak, yani örnek de anlattığım şeyleri yaparken, "kursat1976abi" niki yerine, orada vereceğim niki yazarak tekrar yüklemeyi düşündüğüm vidyolarımı izleyebilirsiniz.

    netlog sitesi yasaklanırsa şöyle yapın: ktunnel.com adresini açın, yukardaki linki Begin Browsing yazılı yere yapıştırın. tıklayın. videoyu açmak için de yukarda anlattığımı yapın.


    Ayna Yayınevi - Ana Sayfa forum bölümün de, serbest kürsü de "kitabım kader üzerine" başlığında kitabım var. silerlese bunu bida yüklemek istiyom. bu başlık altında. kopyalayıp öle okuyun ordan okunmuyo. ctrl ye bas, basarken a harfine de bas. mavi oluyo sora kopyala emi. bilgisayarına yapıştır.

    neye hizmet edıyosun sen kardeşim,burdan sana ekmek çıkmaz git kendını eglendırıcek başka bi meşgale bul.
    yada en azından bi işe yara!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    mus'ab bunu beğendi.
  6. Alt 07-28-2009, 20:21 #6
    3rd eng Mesajlar: 675
    zxzx´isimli üyeden Alıntı
    kötülükler allahtanmıdır
    allah her varolanı görürse kendide var madem öleyse kendinide görürmü

    bilgi için googleden ara "kursatotcu" forumlarda yazdım


    kötülükler allahtanmı evet dersen zinada mı allahtan

    içki allahın verdiği bir rızıktır diyen varmı
    kötülüklerde allahtandır diyen varmı
    günah işlemek kadermi
    zina allahın iradesiyle oluyo diyen varmı
    önceden alnımıza yazılan şeyleri yapıyoz diyen böle hür irade olurmu diyen varmı
    alnımıza önceden yazılanımı yapıyoruz
    kötülükler allahın iradesiyle oluyor diyen varmı

    hırsız rızkınımı yiyor
    alah kötülükleri irade edermi yoksa iradesi dışındamı olur kötülükler
    hareketlerimizi allahmı yaratır yoksa bizmi
    allah yaratırsa bizim özgür irademiz kalırmı
    zina hareketinin yaratıcısı alahmı
    allah derseniz zorla zina yaptırmış olmuyomu
    dua ediyosunuz istediniz şey kaderde varsa zaten meydana gelecek kaderde yoksa zaten
    meydana gelmeyecek öleyse neden dua ediyonuz
    zinayı kulmu yoksa allahmı yaratır

    Allah hareket edermi etmezmi

    zina hareketinin yaratıcısı alahmı
    allah derseniz zorla zina yaptırmış olmuyomu
    kulun neyi seçeceğini allah ezelde mi seçti
    zina allahın iradesi dışındamı gerçekleşti
    kulun ne yapacağını allah ezeldemi takdir etti ss

    zinayı allahmı irade etmişti hayır dersen
    yani allahın iradesi dışında bişe mi oluyor

    kul zina etmek istese, bu düşünceyi allah kulda yarattı diyemi düşündü

    kulun allaha sövme düşüncesini allah mı yarattı

    Allah ezelden bugüne sonsuz zamanı aşıp nasıl gelebildi
    Allah düşüncelerimizi yarattığı içinmi öle düşünürüz
    allah yalanı yaratan mıdır
    allah napcamızı önceden biliyosa böle sınav olurmu
    herşey Allah’ın dilemesiyle mi olur? Zina yapanlar var,
    Allah’a sövenler var Bunlarda mı Allah’ın dilemesiyle oldu?

    Kadere hayrın ve şerrin Allah’tan geldiğine inanıyor musunuz?
    Zina yapmak şer midir? Zina yapmak Allah’tan mıdır? Hani, hayır ve şer Allah’tandı ya
    içki rızıksa rızıkda alahtansa içkiyi içiren allahmı oluyor

    sizinle, Allaha inandığını söyleyip, kaderi inkar eden kişi arasında ne fark var o da siz de özgür iradeyi savunuyonuz

    "Allah’ım bizi kötü yola düşürme, yolumuzu saptırma" diye dua ediyor musunuz?
    Demek ki bizi kötü yola düşüren ve yolumuzu saptıran kimmiş?

    Bir insan çalıntı yiyeceklerle yaşarsa, bunlar ona Allah’ın verdiği rızık mıdır?

    Rızık Allah’tan mı? İçki içmek rızık mı? İçki içmek Allah’tan mı? ehli sünnet içki
    rızık der

    içki allahın verdiği bi rızıkmı değilmi

    16 / 93 allah dilediğini saptırır, dilediğini doğru yola iletir, yaptığınız işlerden sorumlu
    tutulacaksınız ( kuranda nahl suresi 93 üncü ayet bu, bak hem saptırıyo hem de sorumlu tutuyo

    7/179 And olsun ki, cehennem için de birçok cin ve insan yarattık… ( kuranda araf suresi
    179 uncu ayet bu,

    2/7 Allah onların kalplerini ve kulaklarını mühürlemiştir, gözlerinde de perde vardır ve
    büyük azap onlar içindir ( kuranda bakara suresi 7 inci ayet bu, bak onları hem mühürlüyo
    hem de onlara iman etmeyi emrediyo

    17/46 (Kuran ı) anlarlar diye kalplerine örtüler ve kulaklarına da ağırlık koyduk
    (kuranda isra suresi 46 ıncı ayet bu, kuranı anlamasınlar diye kalplerinin mühürlendiği
    söyleniyo ya, hem de onlara kurana inanmaları emrediliyo değil mi,
    Resulullah dedi ki: “Hayrı (iyilik) ve şerri (kötülük) ile kadere iman etmeyen kimseyi Allah ateşte yakar (Ahmed bin hanbel)
    Peygamberimiz dedi ki: Biriniz kaderin hayrına da, şerrine de iman etmedikçe iman etmiş olmaz Başına gelecek olanın mutlaka geleceğini, başına gelmemesi mukadder olanın da mutlaka gelmeyeceğini bilmedikçe (iman etmiş sayılmaz) (Tirmizi)
    Peygamberimiz dedi ki: “Allah gökleri ve yeri yaratmadan ellibin yıl önce, Arşı su üzerindeyken yaratıkların kaderlerini yazmıştır (Tirmizi, Müslim)
    Peygamberimiz dedi ki: ”Kul yetmiş sene cennetliğin ameli gibi amel eder Hatta herkes onun cennetlik olduğunu söyler Öyle ki aralarında manen bir karış mesafe kalmaz Sonra mukadderatı galebe çalar da cehennem ehlinin işini yapar ve cehenneme girer (Buhari, Müslim)
    Peygamberimiz dedi ki: “Said ( cennetlik) annesinin karnında said olandır, bedbaht (cehennemlik)da annesinin karnında bedbaht ve şaki olandır” (Müslim)
    Ömer “Ya Resulullah buna göre şimdi biz olmuş bitmiş, hükmü verilmiş bir şeye göre mi amel ediyoruz (çabalıyoruz), yoksa henüz hükmü verilmemiş bir şeye göre mi amel ediyoruz? Bunun üzerine Hz Peygamber de “(Yazılıp) bitirilmiş bir şeye göre ey Ömer Kalemler (onu yazıp) kurumuş, kaderler onunla cereyan etmiş (ona göre meydana gelmiş) Fakat her insana yaratıldığı şey kolaylaştırılır (Müslim)
    Peygamberimiz dedi ki: : “(Kader) kalemi, kıyamete kadar olacak şeyleri yazıp kurumuştur (bitirmiştir)“ (Buhari)
    Peygamberimiz dedi ki: : “Allah var iken hiçbir şey yoktu Daha sonra O, Levhi yarattı ve kıyamete kadar gelecek olan bütün mahlukatın hallerini ona kaydetti” (Buhari)
    “Müzeyne veya Cüheyne kabilesinden bir adam sordu: “Ey Allah’ın Resulü, hangi işi yapıyoruz, olup bitmiş (levh-i mahfuza kaydı geçmi 351 bir işi mi yoksa (henüz levh-i mahfuza geçmemi 351 şu anda yeni başlanacak olan bir işi mi? Resulullah: “Olup biten işi” dedi Adam - veya cemaatten biri - yine sordu: “Öyleyse niye çalışılsın ki?” Hz Peygamber şu açıklamada bulundu: ”Cennet ehli olanlara cennetliklerin ameli müyesser (kolaylaştırmak) kılınır, ateş ehli olanlara da cehennemliklerin ameli müyesser kılınır” (Ebu Davud)
    İman, küfür, saptırma, mühürleme: Bakara 6,7, 21 , Araf 100, 158, 178,179, 186, En’am 107,109,110,111,148, Tevbe 55, 85, Yunus 100, Yusuf 101, İbrahim 35, Kehf 29, Taha 79, 85, Mülk 2, Zariyat 56, Nahl 93, Kasas 56, 64,68, Zümer 36,37, 41, Hacc 16, Tin 7, Muhammed 24 ; Son peygamber hür irademiz yok dedi
    ''' Resulullah dedi ki: “Allah’ın dilediği oldu, dilemediği olmadı” (Ebu Davud)
    Peygamberimiz dedi ki: "Kul, hayrıyla (iyilik), şerriyle(kötülük) kadere inanmadıkça, kendine (hayır ve şerden) isabet edecek şeyi atlatamayacağını, (hayır ve şerden) kaçacak olan şeyi de yakalayamayacağını bilmedikçe iman etmiş olmaz"
    (Tirmizi)
    Aişe anlatıyor: "Bir çocuk ölmüştü Ben: "Ne mutlu ona! Cennet kuşlarından bir kuş oldu!" dedim Peygamber "Sen Allah ın cenneti de cehennemi de yarattığını, beriki için de öteki için de ahali yarattığını bilmiyor musun?" dedi (Müslim)
    Allah bizim ne yapacağımızı önceden biliyosa hiç böyle imtihan olur mu? zorla günah işlettiriyo işte
    Allah olacak olaylar için önceden bildiği gibi mi diledi yoksa bildiğinin dışında olmasını mı diledi? Bildiği gibi dilediyse senin burda benimle yazışmanı dilemiş olmadı mı? Sen allahın dilediği olayın olmasını engelleyebilir misin acaba? Hayır dersen şu an engelleyemeyeceğin bir işi miyapıyorsun acaba? Özgür iraden yok yani

    Günahlar Allah’ın irade etmesi (dilemesi) sonucunda mı yoksa iradesi dışında mı meydana geldi?
    Siz bu yazıları okumadan önce Allah bu yazıyı okuyacağınızı biliyor muydu, bilmiyor muydu? “Biliyordu” derseniz, soruyorum: Bildiği gibi olmasını mı diledi yoksa bildiğinin aksine olmasını mı diledi? "Bildiği gibi olmasını diledi" derseniz, sizin bu yazıyı okumanızı Allah’ın irade etmiş olduğunu kabul ettiniz demektir ve siz Allah’ın irade ettiği bir fiili, hareketi engelleyebilir misiniz? "Hayır engelleyemem" derseniz, demek ki siz bu yazıları Allah’ın zorlamasıyla, mecburen, tıpış tıpış okudunuz Ne dersiniz bu işe?

    Allah alemi yoktan yarattı diyenlere karşı delil:

    teselsülün inkar edilerek olayların başlama noktasını kabul ederek. yani olaylar neden eser şeklinde sonsuza dek gidemez, bir noktada, yani nedensiz neden olan alahda durmulıdır diyenler, kendilerince alemin ezeli olmadığını ve allahın alemi yoktan yarattını söylediler. fakat burada göremedikleri incelik şudur: olaylar zincirini geçmişte bir noktada kesip, allaha dayandırıyorlar bunu, ancak allah ezelidir, eğer allaha dayanıyorsa bu olaylar zinciri, o halde bu zincirin başlangıçsız olması gerekir. hem allaha dayandırıp, hem allaha ezeli deyip, hem de bu zincirin başlangıcı var diyemezsiniz

    tam anlatamamış olabilirim. bu kitaplarda olmayan bir izahtır, dediğimi anlayanlar aleme ezeli demek zorunda kalacaklardır. allaha inanıp, alaha ezeli demek için de, sudur anlayışı kabul edilmelidir. ancak ibn sina farabi modeli bir akıl teorisini kabul etmiyorum, keyfiyetini, nasıllığını açıklayamadığım bir şekilde, alem allahın bilgisine göre ezeli olarak sudur etmiştir diyorum, buradaki sudur çıkma, taşma manasına gelen ifade mecazidir.

    "teselsül batıl değildir" adlı videoda bunu anlattım

    bu videom 15 vidyom var: Netlog
    açılmıyosa, bu linki msn den tıklayın açılıyor daha fazla video için benzer videolar kısmından bakabilirsiniz
    ben namaz kılıyorum ateist değilim

    netlog sitesi yasaklanırsa şöyle yapın: ktunnel.com adresini açın, yukardaki linki Begin Browsing yazılı yere yapıştırın, tıklayın, video açılmazsa "ara" yerine "kursatotcu" yazın tıklayın, profiller markalar yazan yerde "videolar" var ona tıkla, ordan izle. yukardaki linki tıklayınca video direkt açılmazsa "ara" yerine "kursatotcu" yazın tıklayın, profiller markalar yazan yerde "videolar" var ona tıkla, ordan izle.



    dünyanın en akıllısı sen sın sanırım,burda sana ekmek çıkmaz,git kendine başka bi meşgale bul.


    sordugun salakça sorularla kımi memnun ediceksin .nefsini mi?



    din akıl sahıbının işidir, senın gıbıllerın degıl.

    mus'ab bunu beğendi.
  7. Alt 05-06-2010, 18:25 #7
    zxzx Mesajlar: 8
    kursatotcu auf Dailymotion Mülk suresi 2. ayette imtihan olduğumuz anlatılıyor. Hadid 22. ayette ise önceden yazılanların başımıza geleceği bildiriliyor. Mantıken önceden yazılanı yapıyorsak böyle imtihan olmaması gerekir. Kurana inanıyorum. Herşey Allahın dilemesiyle oluyorsa zinada mı böyle oluyor? hani herşey Allahın dilemesiyle oluyordu? Hanif Dostlar Ana Sayfa: özgür irade yok bu da yazdığım kitap. Hanif Dostlar Ana Sayfa: nursinin kaderi inkarı kader konusunda özgür irademizin olmadığını anlatan hadislerden bazıları. Allah yapacaklarımızı biz yapmadan önce bilir mi? bilir dersen. Bu olacakları bildiği gibi mi irade etti yoksa bildiğinin hilafına mı irade etti? bildiği gibi irade etti dersen. şu an bu yazıyı okumanı irade ettiğini (dilediğini) kabul ettin demektir. Sen Allah'ın irade ettiği bir olayın meydana gelmesini engelleyebilir misin? "hayır" dersen, engellemeye kadir olamadığın bir fiili yapmaktasın; nerede hür iraden?

  8. Alt 05-06-2010, 21:17 #8
    mus'ab Mesajlar: 331
    Namaz kılıyormuş, ateist değilmiş, bilmem ne kim inanır sana bire zındık. sana cevap vermeye değmez.... niçin cevap veriyorum biliyormusun? Allah'ın dostlarına dost, düşmanlarınada düşman olduğum beli olsun diye

    HINZIR iken kuzu postuna bürünen, hayvandanda aşağı yaratıklar bu senin başvurduğun hileye 1430 yıldır devam ediyorlar. Ama müslümanlar, sizin gibi beyinsiz olmadıkları için inanmıyorlar. Hatta tam tersi biraz şüphesi olanlarda sizlerin sınırsız sapıklığını görünce bir yaratıcının olduğuna inanıp iman ediyorlar.

    Namaz kıldığına kimse inanmaz. Diyelimki kılıyosun, peygamber efendimiz (s a v) in mescidinde yüzlerce münafık vardı ve beş vakit namaz kılıyorlardı ama cehennemliktiler.

    Ayet ve hadisleri tıpkı yahudiler ve hıristiyanlar gibi bir kısmını yazıp bir kısmını almamakla bizleri kandıracağınızımı zannettiniz.

    NOT: SİTE YETKİLİSİ ARKADAŞLAR evet bizler tartışalım ama tartışmaya değer olayları tartışalım. Dinsiz, imansız, ateist, münafık ve ne idüğü belirsiz belkide bir hıristiyan misyoner, yada bir yahudi. bunların saçma sapan fikirlerini buradan yayınlamayın ki kıymetli zamanımızı boşa harcamıyalım.

    Bu aşağılık yaratıklar müslümanların sessiz duruşunu suistimal ederek şeytani duygularına bizleri alet etmeye çalışıyorlar.
    İnanıyorumki şimdi bu yaratık bunları okuyp kıs kıs gülüyordur.

    Dedim ya ben tarafım belli olsun diye cevap verdim ve kardeşlerimizi uyarmak için faydalanacağımız konular açın tartışalım. tartışdıkca bizi günaha sokacak deccalların, ebu cehillerin, ibni sebelerin, fikrini tarışmayalım.

    Lütfen bu yazıyı kaldırın. nasıl olsa tartışılıyor diye hür ve özgür tartışma anlayışına, inancımızı ve kutsal değerlerimizi kurban etmeyin.

    3rd eng- rumuzlu kardeşim sizde cevabınızın üstündeki o yazıyı kaldırısanız iyi olur.

    SEVGİ SAYGI HÜRMET VE MUHABBETLERİLE...

    Reyyan Yolalan bunu beğendi.
  9. Alt 05-06-2010, 21:22 #9
    el_feta Mesajlar: 1.168
    bir dağın her iki yönünü de gören tepesine oturdunuz. sağdan ve soldan gelen iki trenin tam dağın eteğinde, her ikisi de dönerken çarpışacağını gördünüz. çünkü aynı raydalar..

    dediniz ve yazdınız elinizdeki kağıda, bu iki tren çarpışacak...!

    şimdi, siz dediniz ve yazdınız diye mi bu iki tren çarpıştı???

    Allah'ın bimesi sizi bağlamaz...

    O, herşeyi görür. Zaman ve mekan kavramları bizim içindir.

    İçkin ve aciz olan bir varlığın, aşkın v emutlak olan bir varlığı böyle önermelerle düşünmesi dahi en başta ontolojik hatadır...

    selametle...

    mus'ab ve Reyyan Yolalan bunu beğendiler.
  10. Alt 05-06-2010, 23:36 #10
    xyzt Mesajlar: 384
    bu konuyu açan kişinin normal olduğunu düşünmüyorum. kader konusunda ikna olabileceğine ihitimal vermiyorum. imani noktada sıkıntı var. sapıtmış bence.
    yazdıklarının da yöneticiler tarafından silinmesi gerekitğini düşünüyorumm.

Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın

Bu soru sistemi, zararlı botlara karşı güvenlik için uygulamaya sunulmuştur. Bundan dolayı bu kısımı doldurmak zorunludur.