Mahiyeti hakkında malumatı olunmayan meseleler üzerine yapılan uzun sohbetlerin, suçu yalnızca o anda orada olmak olan üçüncü kişi –ki bu üçüncü kişi mahiyeti hakkında malumatı olunmayan meseleler üzerine bir sohbetin sürdürüldüğünün farkındadır- için oluşturduğu azabın sohbeti sürdürme eğilimindeki kişiler tarafından asla fark edilemez oluşu-çünkü bahsi geçen üçüncü kişi farkındalığını aşikâr kılmamış sosyal uyum mitinin de etkisiyle biraz da asgari nezaket kaygısının hatırına binaen sesini çıkartmamıştır- katlanılamaz ve insanın yaşama dair içinde yeşertmekte olduğu tüm ümitlerini kurutma gücündedir.
Her ne kadar tespitin abartılı olduğu yönünde bir iddia ile karşılaşılması kuvvetle muhtemel olsa bile söz konusu durumun bir sosyal gerçeklik halini almaya başladığı dikkate alınırsa asıl abartının yöneltilen iddianın kendisinde olduğu anlaşılacaktır. Söz konusu durum büyük anlatılara meftun bir vaziyette iken hayat denilen çelişkiyi ciddi anlamda ihmal etmiş bulunanlar açısından belki lafı bile edilmez şeklinde yaftalanabilir lakin bir günün çekilmezliğine sebep teşkil eden hoyratlıkların toplamda yarattıkları yıkıma ilişkin bir muhasebe içerisine girilmemişse tutarın ortaya çıkaracağı şok etkisinden de mahrum kalınacaktır.
Heves kaybı yaşamamıza neden olan şeyler ciddiye alınmazsa savrulmalar ve boşluklar arasında ne türden sancıların çekileceğine ilişkin öngörülemez bir istikbale kör olarak uyanmak gibi fazladan olağanüstülüklerimiz olabilir. Sözlerin işitilmez olduğu saatlerin bir bir devrildiği anlarda günün çürümesi bir finalin adı olarak düşülür kayıtlara.

Ali Aydın